Předpětí jsem nastavil dle přiloženého manuálu.Dle mě je to ale dost měký.Hlavně zadek.Asi to bude jen pro silniční turistický ježdění.Takže do terénu zadek přitvrzuju.Ostatní nastavení je alchymie a pořád něco zkouším.Musím však říct,že i s osazenýma ohlinsama z adv.a tvrdšíma pružinama se podvozek dostane v těžším terénu stejně brzo do úzkých.Prostě a jednoduše z brambory pomeranč neuděláš.
Výhoda proti originálu je repasovatelnost a to,že se případně dají tlumiče dobře prodat.
Chlapi, já nechal dělat repas zadního tlumiče u mé 1150 advíka u jednoho člověka a repas mě vyšel na dva tisice plus jsem dal novou pružinu Hyperpro. Tzn. celková cena za zadní tlumič byla 4500kč Jsem spokojen. Už mám na tom najeto kolem 6tis.km a paráda
paja1 napsal:
Koukám na stránky touratechu, ale vidím tam jen ten článek o hyperpro , ale né nabídku v katalogu.
V nabídce vidím jen Ohlins: http://www.tourat...h=3_42_329
Mají teda i ty hyperpro za 12t Kč?
To je nabídka POUZE českého zastoupení, nikoli oficiální od Touratechu.
mandy8 napsal:
Chlapi, já nechal dělat repas zadního tlumiče u mé 1150 advíka u jednoho člověka a repas mě vyšel na dva tisice plus jsem dal novou pružinu Hyperpro. Tzn. celková cena za zadní tlumič byla 4500kč Jsem spokojen. Už mám na tom najeto kolem 6tis.km a paráda
kontakt na toho cloveka? pripadne do PM
Navigačný výjazd motocyklov podľa itinerára www.rallykopanice.sk
profesor napsal:
Nemohu jinak než souhlasit. Umne to bylo na 1150ad. Po 50 tis. jsem dal nové OHLINS. Jenden rozdil tam ale byl neposlechl jsem Milana a dal tam měkčí pružinu. Jake bylo mé překvapaní když jsem v Abanii zjistil že zadní tlumič teče. Nevydržel tu zátěž plně naložené motorky a spolujezdce. Prostě to chce někdy poslouchat rady zkušených. Co se týče jízdy, to chce vyzkoušet to se nedá popsat. Je to prostě hrozný rozdíl. Najednou zjistíte že se s motorkou už neperete v zatáčkách, jízda je mnohem ryclejší a užehlenější. O terénu ani nemluvím, tam je to mnohem bezpečnější a čitelnější. Pro mne naprostá jednička. Ale?? Cena! Je vysoká! Dostanete za ní opravdu špičkovou věc, která opravdu funguje. Rada nebuďte jako já a poslouchejte, když vám někdo dobře radí, pak se to pěkně prodraží.
Libor napsal:
Měnil jsem v 35tis zadní origo za Ohlase, protože jezdím ve dvou a naloženej, tak byl fakt v pr... .
Po konzultaci s Milanem v TT mi dal silnější pružinu, projel se mnou, pošteloval a hned jsem obj. i předek.
Ten rozdíl je neskutečnej! Až s novým zadním bylo poznat, jak předek plave a nedrží stopu.
Pro jízdu sólo je to fakt tvrdší, ale nejde mít tlumič na rozpětí zátěže 120 - 250 kg.
Při jízdě ve dvou je to nádhera, ten pocit si musí každý zkusit, oproti jetým originálům.
Äle co mě překvapilo je, že i když jsou dělané na plnou polní, tak při jízdě v terénu při sólo jízdě,
je ten komfort o mnoho lepší než na silnici. Motorka je jistá, nevrtí se, jede tam kam chci
a to se při originálech říct nedalo. Investice fakt raketa, ale asi to nej co jsem do motorky dal.
Můžu každýmu doporučit. Neměl jsem chuť a čas si hrát útlumem, odskokem a předpětím, mám to pořád od Milana nastavené. Věřím, že kdybych si to vychytal na různé zátěže a podklady, tak by to byla megapecka. Nemám čas na dvě motorky, takže s 12GSA je teď jízda v off konečně zážitkem.
Sorry za dlouhý psaní, už jsem tu dýl nebyl :-).
Já už to tu psal několikrát, ale mám tu samou zkušenost. Ono to samozřejmě není úplně objektivní, protože jsem měnil tlumiče ve skoro 100tis, ale poslechl jsem Milana a dal na obyč GS tlumiče pro Advíka a dozadu silnější pružinu. Při jízdě sólo a bez kufrů to je opravdu trochu tvrdší, ale na dovolený s naloženou motorkou je to bomba, prakticky nevím, že jsem naloženej, mohu si dovolit jet stejně, jako bych nic nevezl.
Takže za mne to za výměnu stojí, i když ty Hyperpra asi při našem jezdění nebudou o moc horší a za podstatně menší peníz.
A jako Milan rovněž radím při koupi nových tlumičů na obyč GS tam dát rovnou tlumiče na ADV.
SPEEDY napsal:
Mám dotázek na Moraba, Štěpána a asi i Sadílka, protože vím že mají Ohlins. Nastavovali jste jej nějak jinak než je doporučené nastavení v manuálu? Jako je "Preload spring" a "Rebound"? U klasického tlumiče (ne ADV) BM940 je to 16mm a 12 kliknutí...
Jde mi hlavně o to předpětí... Musí se pružina povolit úplně a tím získat výchozí pozici pro měření a potom ji "zmáčknout" a tedy předepnout o 16mm?
Díky za radu!
U toho předpětí by to mělo být tak, jak píšeš, nulové předpětí je úplně povolená pružina, ale to ty řešit nebudeš, vzadu je hydroštel, a vepředu je to už přednastavený, tak, že stačí hned jezdit. Já si vepředu zvětšil předpětí asi o 2 otáčky a vzadu to štelu klasicky podle zátěže, jde to v pohodě i za jízdy, protože s tím jde otáčet naprosto z lehka. Jdou tam 4 polohy mezi úplně povoleným a úplně předepnutým, které jsou oddělené takovým jemným cvaknutím, jinak to necvaká, jako origo.
Jestli máš dobře nastavenej útlum poznáš celkem jednoduše při jízdě. Pokud se ti bude motorka na nerovnostech houpat, tak přidej na útlumu tak 3 cvaknutí a vyzkoušej znova. Mělo by to fungovat tak, že po propružení tlumiče se vrátí do původní polohy a nepokračuje dál v houpání.
Já mám vzadu tvrdší pružinu, tak jsem musel asi tak 3-5 cvaků na útlumu odskoku přidat.
Ještě jedna důležitá věc, po instalaci nových tlumičů, je potřeba takových 500-1000 km, než si sednou pružiny, trochu změknou.
Upravil stepan dne 12.10.2011 14:25
Vjetrnik napsal:
No třeba já to mám teď na špičky...Hicks by to měl na "houpacího koně" ...
takze sis zvysil teziste a bude Ti to jezdit zase o kus hur
schone...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mandy8 napsal:
Chlapi, já nechal dělat repas zadního tlumiče u mé 1150 advíka u jednoho člověka a repas mě vyšel na dva tisice plus jsem dal novou pružinu Hyperpro. Tzn. celková cena za zadní tlumič byla 4500kč Jsem spokojen. Už mám na tom najeto kolem 6tis.km a paráda
mandy8 napsal:
Chlapi, já nechal dělat repas zadního tlumiče u mé 1150 advíka u jednoho člověka a repas mě vyšel na dva tisice plus jsem dal novou pružinu Hyperpro. Tzn. celková cena za zadní tlumič byla 4500kč Jsem spokojen. Už mám na tom najeto kolem 6tis.km a paráda
vevis napsal:
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Dělal jsem tlumiče u p.Buráně, tehdy už za sebou měly 12 let a 76.000km. Můžu říct, že to byla zatím nejlepší investice co jsem do motorky dal, a že jsem na ni už těch serepetiček navěšel
Buráň mi zrepasoval zadní tlumič a nachystal pro plnění plynem při další repasi. Před samotnou repasí jsme se bavili o tom co nejčastěji jezdím, kolik váží motorka, kolik vážím já, kolik vážíme ve dvou naložení atd. Dle jeho slov mi tehdy upravil i střeva tlumiče, líp pro moje účely tzn. častěji ve dvou a po silnici. Místo původní pružiny jsem použil Hyperpro. Po 14 dnech jsem dostal tlumič v základním nastavení, doporučení jak nejlíp nastavovat při přechodu za solo jízdy na jízdu ve dvou a po montáži a projetí jsem byl jak na jiné, mnohem lepší motorce!!!
Zároveň se zadním tlumičem jsem nechal vyměnit i přední prižinu za progresivku.
Zase dle slov p. Buráně je možná výměna oleje v předním tlumiči, ale vzhledem ke konstrukci předního zavěšení je to zbytečný a pokud bych chtěl citelnou změnu, tak doporučoval jedině výměnu za Öhlins, popř, Hyperpro!! Jde jen o jednoduchej tlumič co jsme nejčastěji ladili na 350 v 15-ti a šteluje se pouze předpětí pružiny. Prostě přední tlumič konstrukcí dalece zaostává za zadním...
Cenově vše vychází na 12.000,-
Jestli je to drahý nebo ne, to si musí každej rozhodnout sám, ale i teď po dalších 20.000 km je to v pohodě, ostatně jsi sám viděl rozdíl u mé naložené motorky a kamarádově na Třpytce...
vevis napsal:
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Dělal jsem tlumiče u p.Buráně, tehdy už za sebou měly 12 let a 76.000km. Můžu říct, že to byla zatím nejlepší investice co jsem do motorky dal, a že jsem na ni už těch serepetiček navěšel
Buráň mi zrepasoval zadní tlumič a nachystal pro plnění plynem při další repasi. Před samotnou repasí jsme se bavili o tom co nejčastěji jezdím, kolik váží motorka, kolik vážím já, kolik vážíme ve dvou naložení atd. Dle jeho slov mi tehdy upravil i střeva tlumiče, líp pro moje účely tzn. častěji ve dvou a po silnici. Místo původní pružiny jsem použil Hyperpro. Po 14 dnech jsem dostal tlumič v základním nastavení, doporučení jak nejlíp nastavovat při přechodu za solo jízdy na jízdu ve dvou a po montáži a projetí jsem byl jak na jiné, mnohem lepší motorce!!!
Zároveň se zadním tlumičem jsem nechal vyměnit i přední prižinu za progresivku.
Zase dle slov p. Buráně je možná výměna oleje v předním tlumiči, ale vzhledem ke konstrukci předního zavěšení je to zbytečný a pokud bych chtěl citelnou změnu, tak doporučoval jedině výměnu za Öhlins, popř, Hyperpro!! Jde jen o jednoduchej tlumič co jsme nejčastěji ladili na 350 v 15-ti a šteluje se pouze předpětí pružiny. Prostě přední tlumič konstrukcí dalece zaostává za zadním...
Cenově vše vychází na 12.000,-
Jestli je to drahý nebo ne, to si musí každej rozhodnout sám, ale i teď po dalších 20.000 km je to v pohodě, ostatně jsi sám viděl rozdíl u mé naložené motorky a kamarádově na Třpytce...
Opravdu nemá smysl repasovat přední tlumič? Já mám zadek zrepasovaný ale letos jsem se chystal na předek že ho nechám repasovat a hodím tam Hyperpro progresivku jak mám vzadu. Jedná se mi o to že mi začal přední tlumič vydávat takový zvlýštní zvuk při propružení. Je to takový "čvachtavý" zvuk nevím jak ho popsat...
vevis napsal:
Tak jsem se po Krocanovi rozhodl podivat na zadni tlumic ,abych zjistil jestli je potreba ho nejak resit.Ma 104t.km,vetsinou na silnici a v jednom.
Trochu jsem si pohral s tim stelovacim koleckem.Zjistil jsem,ze ma 40cvaknuti.Zabirat mi to zacina na 11 cvaknuti(prvnich 10otoceni jde zlehka).
Nastaveny jsem to mel na 26 cvaknuti.Ted jsem tomu pro jistotu 2 cvaknuti pridal.Takze tam mam stale 12 cvaknuti na pritvrzeni.
Tak a ted co z toho vyplyva?
Dělal jsem tlumiče u p.Buráně, tehdy už za sebou měly 12 let a 76.000km. Můžu říct, že to byla zatím nejlepší investice co jsem do motorky dal, a že jsem na ni už těch serepetiček navěšel
Buráň mi zrepasoval zadní tlumič a nachystal pro plnění plynem při další repasi. Před samotnou repasí jsme se bavili o tom co nejčastěji jezdím, kolik váží motorka, kolik vážím já, kolik vážíme ve dvou naložení atd. Dle jeho slov mi tehdy upravil i střeva tlumiče, líp pro moje účely tzn. častěji ve dvou a po silnici. Místo původní pružiny jsem použil Hyperpro. Po 14 dnech jsem dostal tlumič v základním nastavení, doporučení jak nejlíp nastavovat při přechodu za solo jízdy na jízdu ve dvou a po montáži a projetí jsem byl jak na jiné, mnohem lepší motorce!!!
Zároveň se zadním tlumičem jsem nechal vyměnit i přední prižinu za progresivku.
Zase dle slov p. Buráně je možná výměna oleje v předním tlumiči, ale vzhledem ke konstrukci předního zavěšení je to zbytečný a pokud bych chtěl citelnou změnu, tak doporučoval jedině výměnu za Öhlins, popř, Hyperpro!! Jde jen o jednoduchej tlumič co jsme nejčastěji ladili na 350 v 15-ti a šteluje se pouze předpětí pružiny. Prostě přední tlumič konstrukcí dalece zaostává za zadním...
Cenově vše vychází na 12.000,-
Jestli je to drahý nebo ne, to si musí každej rozhodnout sám, ale i teď po dalších 20.000 km je to v pohodě, ostatně jsi sám viděl rozdíl u mé naložené motorky a kamarádově na Třpytce...
Opravdu nemá smysl repasovat přední tlumič? Já mám zadek zrepasovaný ale letos jsem se chystal na předek že ho nechám repasovat a hodím tam Hyperpro progresivku jak mám vzadu. Jedná se mi o to že mi začal přední tlumič vydávat takový zvlýštní zvuk při propružení. Je to takový "čvachtavý" zvuk nevím jak ho popsat...
Prave ze jsem videl,ze ti ta nalozena motorka vubec nesedela,narozdil od kamarada!Je mi jasne,ze mne repase a hyperpro nemine.
Na druhou stranu,ten zadni tlumic jsem mel jeste asi 10 cvaknuti pod maximem.Kdyz tu byl Morabo,tak mi ho nacvakal na max.-1 otacka,s tim,ze uz je hotovej a musim to poradne pritvrdit.
Druhej den mi zadek na rolete na silnici poskakoval jak koza,tak jsem asi 6 otacek musel ubrat a je to ok.
Ale spis me trapi predek.Tam chodim na doraz casteji nez vzadu.Nevim jestli je to tlumicem,nebo unavenou pruzinou.Mam pruzinu na predposlednim maximu.Zkusim to dat uplne nakonec,co to udela.
Nemohl by nekdo laikovi vysvetlit,jak odlisim mrtvou pruzinu od mrtveho tlumice?Je mi jasny,ze mam pred smrti oboje,ale jak se projevi,kdyz dam na mrtvej tlumic pouze novou pruzinu a naopak,kdyz bych jenom vymenil tlumic a nechal starou pruzinu?Samozrejme to nechci delat,ale chci mit odliseno,jestli treba snizenou vysku motorky zpusobuje vetsinou pruzina,co zpusobuje caste chozeni na doraz,pripadne jestli treba motorka muze mit vysku dobrou,ale spatne kopiruje nerovnosti?
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
vevis napsal:
jestli treba snizenou vysku motorky zpusobuje vetsinou pruzina,co zpusobuje caste chozeni na doraz,pripadne jestli treba motorka muze mit vysku dobrou,ale spatne kopiruje nerovnosti?
- snizenou vysku moto zpusobuje v zasade pruzina
- dobra pruzina + dead tlumic = houpani moto
- casto na dorazy -- kombinace obojiho, vetsi roli ma pruzina
- kopirovani nerovnosti -- hlavni prace tlumice
---
jednoduse -- pruzina to drzi a tlumic ji zabranuje, aby se RYCHLE a opakovane hejbala nahoru a dolu.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2