Panove mam dotaz, sice k tematu, ale spis v obecne rovine. Kamarad se chysta do Danska. Pujcil si od jineho kamarada obytny prives, klasicky, co se zaprahne za auto. A ted resi, jestli mu staci k privesu jen technicak a zelena karta, nebo jestli jeste nemusi mit treba plnou moc. Nemate nekdo zkusenost? Diky.
Ivan napsal:... a protože bylo vedro i ve stínu.....
...my byli s karavanem u kamarádů na grill narozeninové párty...než se začalo a sjeli všichni pozvaní, tak jsme odpoledne proseděli v karavanu, běžela klimatizace, pilo se mojito a byla pohoda
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Máte nějakou představu o uspořádání vestavby v obytném autě? Protože mne zajímají hlavně ta menší, tedy dodávky, už několik týdnů se snažím představit optimální vestavbu, protože ty profesionální se mi vždy v něčem nelíbí. Zatím jsem dospěl k základním bodům:
- otočné přední sedačky za nimi další 1-2 sedák a mezi tím sklápěcí stolek se mi jako hlavní obývací prostor a jídelna líbí, používá se často. Prostor auta je malý a využít jako součást obýváku přední sedačky je téměř nutnost. Už se mi ale nelíbí, že přední menší lůžko (často pro děti) se rozkládá právě v tomto prostoru, protože když jde dítě spát, zlikviduje tím možnost posezení zbytku výpravy, navíc je někdy lůžko tak velké, že se nedá projít zvenku dozadu.
- kuchyň se mi líbí na pravé straně u bočních dveří a protože nám 100% vyhovuje možnost otevřít skříňku s vařičem ven, kde nesmrdí a mastnota neškodí interiéru, mám v hlavě tohle řešení i pro auta s odšupovacími dveřmi, jen bych potřeboval obětního beránka, který by to chtěl realizovat. Ideální je to i ve spojení s markýzou nebo předstanem. V této části se nabízí i několik výklopných nebo vysouvacích stolků, pracovní plochy v kuchyni není nikdy dost a některé linky, i ve velkých autech, dlouhé 80 cm (v tom prostoru je vařič + dřez) mi přijdou trochu mimo. Asi se dá vařit i v tomhle prostoru, ale proč to neudělat komfortnější. Navíc otevřením skříňky ven vznikne uvnitř o dost víc plochy pro pohyb.
- hlavní dvoulůžko se mi líbí vzadu, kde obvykle je, lepší mi přijde podélné, ale ani příčné není špatné. Ale protože nechci další lůžko vpředu, líbí se mi vysoké dodávky, kde je pod stropem ještě menší postel pro děti, které to navíc mají rády. Mám v hlavě i horní lůžko pod zvedací střechou, kam se ale leze zezadu, ne zepředu po předních sedačkách jako po schodech. Teoreticky by se vešlo i hlavní dvoulůžko pod zvedlou střechou a ve stejné výši menší příčné lůžko pro děti, do obou by se lezlo po žebříku vzadu na straně, pak by vzadu dole zůstal opravdu královský prostor pro další skříně nebo či jako garáž.
- na levé straně za prostřední sedačkou jako obvykle skříň, koupelna atd.
- podél stropu horní skříňky, také jako obvykle.
- pro cestování ve dvou bych úplně vynechal zadní spodní postel, popř. by byla sklápěcí a pod ní garáž, také celkem běžné řešení.
Takže nejsem daleko od systému, který se používá, ale několika většími změnami by vzniklo něco, co by mi vyhovovalo lépe.
Jak to máte vy?
....ono ani nic dramaticky jiného vymyslet nejde....:-))
Záleží dost, k čemu má to auto sloužit, protože každé použití má své...Pokud expedičně laděné, potom:
- osobně bych po poslední cestě obětoval sprchu a WC (maximálně opravdu nouzové), jako umydlo používat dřez
- u auta bych nedělal vůbec odpadní nádrž, to co z odpadu vyteče, stejně je víceméně bio, tak ať to vyteče klidně pod auto
- o to větší nádrž na čerstvou vodu, oddělit vyloženě pitnou a užitkovou
- sprchu mít jen venkovní z levé strany vozu, ale s ohřevem
- spaní ideálně ve zvedací střeše, tak jak to mívají často američani
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Já myslím, že něco nového vymyslet jde, resp. už je to vymyšleno, ale až teď jsem to našel - dodávka s vysokou střechou a nad ní se zvedá ještě zvedací střecha. Horní lůžko je pevné a je tak vysoko, že se dá dole stát vzpřímeně, takže plnohodnotné druhé patro, přičemž při stažené střeše je auto vysoké jako každá jiná vysoká dodávka... https://www.hymer...ights.html
Upravil Ivan dne 30.06.2016 20:20
Přitom to auto je "jen" 5,4 m dlouhé, jen nepatrně delší než naše Důra. Kdyby sloužilo jen dvěma lidem, takže by tam zadní postel vůbec nemusela být a kdyby bylo dlouhé stále "jen" 5,9, což jsou krátké dodávky, umíte si představit toho volného prostoru, resp. tu obrovskou garáž a další úložné prostory?
Ivan přiložený následující obrázek:
Blbá fotka, ale tady je vidět průlez do podkroví. Já mám ale představu, lézt tam vzadu v autě. Když bude vpředu v obýváku popíjet společnost a někdo bude chtít jít spát, projde dozadu, kde je spoustu volného místa, třeba i šatní skříně a dveře nebo závěs oddělující zadní část od přední. A taky vlez do koupelny (a mám vymyšlen vstup do koupelny z přední i zadní části i při těch zavřených oddělujících dveřích. Takže projdu dozadu, svléknu se, dám sprchu, převléknu do pyžama a jdu spát, aniž bych rušil nebo mne viděli lidé v obýváku...
Ivan přiložený následující obrázek:
Vjetrnik napsal:
....ono ani nic dramaticky jiného vymyslet nejde....:-))
Záleží dost, k čemu má to auto sloužit, protože každé použití má své...Pokud expedičně laděné, potom:
- osobně bych po poslední cestě obětoval sprchu a WC (maximálně opravdu nouzové), jako umydlo používat dřez - u auta bych nedělal vůbec odpadní nádrž, to co z odpadu vyteče, stejně je víceméně bio, tak ať to vyteče klidně pod auto
- o to větší nádrž na čerstvou vodu, oddělit vyloženě pitnou a užitkovou
- sprchu mít jen venkovní z levé strany vozu, ale s ohřevem
- spaní ideálně ve zvedací střeše, tak jak to mívají často američani
50 obytek v kempu nebo každý na parkovištích bude vypouštět odpadní vodu na zem. Tak si tam pak zaparkuj a lehni si do toho. Běž do Číny nebo Indie, tam se můžeš válet v bordelu.
https://www.zonerama.com/rop1
rop napsal:50 obytek v kempu nebo každý na parkovištích bude vypouštět odpadní vodu na zem.....
...nebyla řeč o kempech, existují malé mobilní nádrže na kolečkách a na jedno umytí rukou někde cestou netřeba stálá nádrž...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
trošku hardcore obytňák ale spát se v tom dá hlavně se dostanu tam kam chci.... sice ne rychle ale všude.. :-)
rozhodně nebudu vypouštět vodu v kempech to slibuji :-D
Lukes přiložený následující obrázek:
Minulý víkend jsem v kempu zachraňoval nějakého šílence, co si udělal vestavbu do Transita a nepochopil, že na jednu baterku mu nemůže víkend jet lednice a po víkendu chtít nastartovat a odjet...takže jsem ho startoval přes kabely...nejdříve to zkoušeli přes nějaké miniauto, jenže jeho motor a baterie to nebyla schopna utáhnout. Takže měli kliku, že jsme šel náhodou kolem
Snad domů dojel...
Prostě obytná část od té "pojízdné" musí být oddělená, jinak to dopadá takhle...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
...jestli Ty tak trochu už nevymýšlíš chujoviny...
Nemyslím a naopak si neskromně začínám myslet, že výrobci trochu ustrnuli. Když to hodně přeženu, připomíná mi to H.Forda, který prohlásil, že zákazník si "téčko"může objednat v jakékoliv barvě, pokud bude černá...
Ta La Strada je pěkná, ale je to zase to samé, oproti dodávkám je dál v přední posteli, která se snadno sklopí dolů, podobně jako u polointegrálů. Ale zase klasika - tím se zároveň zlikviduje možnost sezení na otočených předních sedačkách a přitom je to auto 3 metry vysoké!