Ivan napsal:.... naopak si neskromně začínám myslet, že výrobci trochu ustrnuli.....
...velmi neskromné...
Třeba to co žádáš Ty, nežád zbytek trhu....
Možná, je to jen můj názor... Ale nové věci tak vznikají, někdo přijde a podívá se na věc jinýma očima. Někdy zaniknou, někdy se ujmou. Stejně nejsem první, Hymer to dělá v modelech Hymercar, jen se leze nahoru relativně úzkým průlezem po žebříku v přední části. Takže technicky to jde, mně by se jen líbil výstup vzadu a jiná dispozice střední a zadní části.
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:Ta La Strada je pěkná, ale je to zase to samé, oproti dodávkám je dál v přední posteli, která se snadno sklopí dolů, podobně jako u polointegrálů. Ale zase klasika - tím se zároveň zlikviduje možnost sezení na otočených předních sedačkách a přitom je to auto 3 metry vysoké!
...když budeš chtít jít spát, máš postel vzadu a ten kdo zůstává u stolu má potom pro sebe letiště...
Stejně si myslím, že je ptákovina, co řešíš - společnost u stolu a Tebe spícího někde mimo, aby Tě ostatní nerušili...aby to šlo komfortně už to není malé auto ale velký obytňák...
No a nebo společnost sedí venku pod markýzou a Ty spíš kdekoliv v autě....
Jinak třeba Bimobil dělá sezení do U vzadu a vepředu v alkovně může někdo "nerušeně" spát...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Ivan napsal:Ta La Strada je pěkná, ale je to zase to samé, oproti dodávkám je dál v přední posteli, která se snadno sklopí dolů, podobně jako u polointegrálů. Ale zase klasika - tím se zároveň zlikviduje možnost sezení na otočených předních sedačkách a přitom je to auto 3 metry vysoké!
...když budeš chtít jít spát, máš postel vzadu a ten kdo zůstává u stolu má potom pro sebe letiště...
Stejně si myslím, že je ptákovina, co řešíš - společnost u stolu a Tebe spícího někde mimo, aby Tě ostatní nerušili...aby to šlo komfortně už to není malé auto ale velký obytňák...
No a nebo společnost sedí venku pod markýzou a Ty spíš kdekoliv v autě....
Jinak třeba Bimobil dělá sezení do U vzadu a vepředu v alkovně může někdo "nerušeně" spát...
Hele, kdo si hraje, nezlobí. A já se snažím vymyslet pro mne ideální auto a to není ptákovina. A že jsou dnešní auta, hlavně dodávky, uvnitř s tragicky malým volným prostorem (hlavně že tam výrobce nacpe velou lednici, záchod a koupelnu aby si zákazník myslel, že má všechno jako doma), tragickou 50 cm uličkou dozadu k posteli a 70 cm dlouhou kuchyňskou megalinkou (kde je i dřez a vařič!), na to jsem vyděšeně koukal už na podzim na výstavě, ale hlavně mi stejný názor potvrdil i Honza Bordovský, šéfredaktor Camping, Cars&Caravans. A já prostě myslím, že to jde i líp, i když to nebude pro všechny, třeba 70-letý důchodce určitě nebude chtít šplhat někam do podkroví. Nikdy jsem nenapsal, že důvodem je komfort, aby mne rušila společnost od stolu. Jde o to, že když je rodina s dětmi, obvykle spí rodiče vzadu na letišti a děti vpředu na improvizované posteli vytvořené z těch sedadel u stolku vpředu. A děti chodí spát obvykle dřív a to se chtějí rodiče ještě vpředu bavit. Jasně, markýza nebo předstan je ideální, ale vždycky to nejde, třeba na Stellplatzu nebo odpočivadle. Prostě přemýšlím, jestli by to nešlo líp.
Upravil Ivan dne 11.07.2016 09:53
Tak pro rodiny s dětmi jsou primárně alkovny...děti uložíš nahoru a Ty jdeš spát dozadu...
Vždy je to nějaký kompromis...já třeba navíc se svou výškou bojuji ještě s délkou postelí, které většinou jsou menší, než bych já potřeboval. Takže třeba ve vestavbě napříč se nevejdu, pokud to nemá rozšíření do boku, atd....
Jinak zlaté pravidlo: rok naplno jezdit a teprve potom vymýšlet vylepšení...to co si člověk na úvod říká, že je špatně, nakonec třeba zjistí, že až tak blbé není...
Jak říká kamarád, teď mám děti, tak mám alkovnu, až vyrostou, pořídím kompaktnější polointegrál.
Expediční auto bude kompromis na víkendy doma, naopak prostorný obytňák bude limitovaný při cestách....prostě všechno má své.
Stejně jako věčný boj, co je lepší, jestli přívěs nebo obytný vůz...
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Mám nad stolem další spouštěcí plnohodnotnou a pohodlnou postel, dá se zajistit ještě ve dvou polohách takže se dá i pod ní sedět. Alkovnám nefandím, za mě polointegrál nebo integrál. Každých 10cm uvnitř navíc je neskutečný přepych. Z hlediska kompromisu mezi ovladatelností a vnitřním prostorem považuji za optímální šířku 2,3m a délku 7m. Měl jsem menší a je to fakt rozdíl. Často vařím ( z místních surovin)a když stojím za plotnou, jsem rád, když kolem mě někdo projde.
Ale každý má jiné požadavky, mé jsou dané věkem, pohodlím a dlouholetou zkušeností. Dvě nebo pro čtyři osoby, způsob cestování, celoroční provoz, dlouhodobý nebo krátkodobý pobyt, nároky na hygienu, samostatnost, expediční vozidlo atd. jsou faktory, které by si měl každý zvážit a opravdu nejlépe nejdříve vyzkoušet.
Já bych polointegrál nevybral, chtěl jsem Poessla, líbílo se mi tam řešení sprchového kouta. Jen manželka, když do CI sedla, tak prohlásila, že v tom by si mohla představit jezdit i v zimě. Zůstali jsme jen u její představy a nakonec i u toho polointegrálu. kde si nejvíce cením kvalitní izolaci, velkou garáž se spouštěcí postelí, kde mi vlezou i kola a konfortní vnitřní prostor.
Upravil rop dne 11.07.2016 12:15
https://www.zonerama.com/rop1
Souhlasím s ROP, každých 10 cm navíc je přepych, ale už 3-5 cm, třeba v šířce uličky, může znamenat rozdíl mezi naštvaností a použitelností. To samé kuchyňská linka, resp. pracovní plocha - já si to prostě na 50 cm neumím představit.
vjetrnik - souhlas, rok jezdit a pak vylepšovat. Ale já u Důry nic vylepšovat nebudu, o případných změnách se budeme bavit po sezóně. Jinak jsme spokojeni a mimochodem, jedním z důvodů je podzimní návštěva výstavy v Brně, kde jsem si v těch klaustrofobických dodávkách uvědomil, že takhle ne, to raději bez koupelny uvnitř (zatím venkovní stačí), ale široká ulička, velká pracovní plocha na lince a prostor pro vyhnutí, převlečení atd. je nutnost! Ideální obytné auto vymýšlím jen tak, baví mne to, myšlení nic nestojí, takové nějaké bych si představoval třeba na několikaměsíční cestu po Evropě, ke které třeba v budoucnu dojde a na kterou by Důra znamenala moc kompromisů. Uvažuju o dodávce (6-6,5 m), protože je malá, obratná, pro cestování ve dvou + pes stačí a se spaním v patře by byla v přízemí i velmi prostorná, včetně místa na kola skůtr atd. Druhá volba je menší integrál, tam už bude vnitřní dispozice daná, ale u integrálu a pro 2 lidi snad ani nemůže být tragická. Velká auta ani alkovny se mi nelíbí.
Ale z jinho soudku - teď jsme se vrátili z týdenní cesty po Alpách. Jeli jsme na motorkách, spali ve stanu v kempech, ale koukal jsem hodně po obytných autech. Jezdí jich fakt hodně, spousta jich je v kempech a občas se vidí i na nějakém parkovišti, třeba u sjezdovky, nebo na polní cestě bokem od silnice, někde u lesa. Netroufnu si říct, jestli bylo víc dodávek, polointegrálů, integrálů, alkoven nebo karavanů, hodně bylo všech, snad s vyjímkou opravdu velkých aut nad 3,5 tuny, těch bylo pár (ale byli jsme v Alpách, ráji serpentýn, někde na Riviéře by to bylo asi jinak). Naopak, vyjímkou nejsou fiemní dodávky, předělané svépomocí na improvizované spaní a vaření, vše ale vyjímatelné, aby auto mohlo jezdit i v práci. Co mne ale překvapilo, kolik opravdu starých aut ještě jezdí. 20-30 let, i starších aut, bylo fakt hodně, mezi dodávkami je hodně profesionálních obytných variací Wolkswagenů Transporter s vysokou nebo zvedací střechou, viděli jsme hodně T3, ale i T4/5, nejnovějších T6 je zatím málo. Dost je menších, starých alkovniček, kde část nad kabinou je decentní a s autem ladí. A je na nich vidět patina, ale stále jezdí a slouží... Samozřejmě, i nových aut, často z půjčoven, bylo také dost, ale já nejvíc slintal na ty skoro veterány, když odmyslím design, tak z nich čiší ta solidnost, bytelnost a kvalita, o které se tenkrát méně hovořilo, ale o to víc se dělala.
S tím vymýšlením a hledáním ideálu jsme na tom stejně....:-)
U mě aktuálně vede jako poměr všech vlastnostní Hymer ML-T 580 allrad iglhaut, ale i tak je to pro mne finančně příliš...ale to by splňovalo mé současné potřeby. Třeba někdy...otázka, jestli potom budou požadavky stejné
Těch starých modelů potkává člověk všude hodně, logicky, kdo hodně cestuje, většinou nemá na nové modely
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
Máš pravdu, některá auta a posádky vypadaly, že zvolili levné starší auto kvůli ceně. A někteří, hlavně starší páry, mi přišli jakože je to samé auto provází celý život, znají ho do detailů, mají spoustu vzpomínek a nemají důvod, ani nechtějí, se s ním rozloučit. Když chodili do práce, stejně s ním najezdili piánko třeba do 10 tis. km ročně. Tehdejší auta byla spolehlivá, dnes má 200-300 tisíc km a stále dobře slouží...
No ja v norsku koukal na obytnaky a prekvapilo me, ze vetsina jich byla skoro novych, usuzuji dle led svetel, podle niceho jineho stari neumim odhadnout. Ale v norsku se to asi pochopit. V tech destich jsem jim ty obytnaky zavidel, ale ten pocit postavit si stan dva metry od brehu fjordu je za me nej.
Ale s prckama bych tak rad cestoval, ale financne na to nemam, tak bude muset stacit okta a kemp.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
No ja v norsku koukal na obytnaky a prekvapilo me, ze vetsina jich byla skoro novych, usuzuji dle led svetel, ...
V Norsku je taky kazdy paty auto Tesla, je to trosku bohatsi zeme...
protoze maji 60% statni podporu na elektromobily ...... pro teslu je norsko nejvetsi trh v prepoctu na obyvatele, takze bohatstvi naopak - tesla je tam vyrazne levnejsi nezli nemecke premiovky
Norsko má 99% elektřiny z vodních elektráren a mám pocit, že do r.2020 chtějí úplně zakázat auta na běžná paliva. Oni jsou jinde, ale netroufnu si říct, jestli dál, ve spoustě jiných věcí mám naopak pocit, že jsou mimo, ale to je jiné téma. Ale časem i obytky budou jistě koketovat s pohonem na elektřinu...
Tahle hnusná krabice T3 nás doprovázela několik dnů, potkávali jsme ji od Zell am See až někam do Itálie. A čím déle jsem na ni koukal, tím víc mi přišla svým způsobem zajímavá...
Ivan přiložený následující obrázek:
Ivan napsal:
Tahle hnusná krabice T3 nás doprovázela několik dnů, potkávali jsme ji od Zell am See až někam do Itálie. A čím déle jsem na ni koukal, tím víc mi přišla svým způsobem zajímavá...
To není T3 je to staré VW LT
Sezona nikdy nekončí !!! Zatím ...