Tak vidíš, ani to nepoznám jak je to starý:-). Potkali jsme to snad 10x a fakt jsem si nejdřív říkal jak je to hnusný, pak se mi to líbilo čím dál víc a nakonec jsem se těšil, že ho zase potkáme. Začalo mi to připadat v té krabicidnosti celkem harmonicky sladěné.
Dle informací od jednoho čechonora stojí tesla v Norsku 700 000Nok. 200 000NOK dostanou zpět, takže v přepočtu to výjde na cca 1,5 mega. To už je zajímavá cena, když si člověk uvědomí, že tankují zadarmo.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs - dobrej servis..., nebo vrakáč..., nebo co. Ale určitě by se tam něco vybralo:-)
Vjetrnik - myslíš 3 metry na výšku:-)? Já bych to nechtěl, ale je to zajímavý a měl jsem pocit, že majitel dobře ví co a proč to má...
Ivane ta hneda a modra byly vonavky, zbytek asi mel na organy. Prejel jsem to a pak se vratil a rikal si, ze Ti to musim vyfotit.
Jinak stare LT jsem potkal loni na Someilleru. Hroznej sympatak z nemecka se dvemi detmi a zenou. Hrozne se mi to libilo, 4x4. Rikal, ze jezdi jen do prirody. Fakt pohodar.
Splněný sen moje 1100GS
jencekgs napsal:
Ivane ta hneda a modra byly vonavky, zbytek asi mel na organy. Prejel jsem to a pak se vratil a rikal si, ze Ti to musim vyfotit.
Jinak stare LT jsem potkal loni na Someilleru. Hroznej sympatak z nemecka se dvemi detmi a zenou. Hrozne se mi to libilo, 4x4. Rikal, ze jezdi jen do prirody. Fakt pohodar.
Ta to Ti za fotku ještě jednou děkuju! V tom LT co jsme potkávali byl taky pár s dětmi, nezůstávali na jednom místě, dávali menší etapy, zastavovali, fotili, procházeli, hráli si, prostě pohoda.
On tenhle jev byl celkem markantní - čím větší auto, tím bylo vidět, že zůstává déle na jednom místě. Fascinoval mne třeba velký integrál Hymer v Zell am See, který po zastavení vysunul ohy, které se mu automaticky nastavily aby bylo auto vodorovně. Bylo srandovní jak stál na těch nožkách s kolama ve vzduchu... To samé karavany. Menší auta a obytné dodávky byly stále v pohybu. Snad jen v kempu v Bovci jsme viděli pár dodávek, které tam byly déle, ale to byli raftaři a cyklisti, pro ty je komfort dodávky ve srovnání se stanem exkluzivní...
Dnešní krátký výlet do Bohdanče. Kristýna je tam na brigádě v přírodní rybí restauraci (přední kolo jejího Varadera vpravo, vlevo rybářské pruty:-)), několik rybníčků v lesíku, na chytání jsme neměli chuť ani čas. Na rozdíl od polských "smažáren" tady ryby nesmaží, ale grilují a i takové, které v rybníku nejsou. Dal jsem si tedy vynikající filet z lososa...
Ivan přiložený následující obrázek:
To video o Barkasu je výborné, je vidět, že ho točili profíci. A je vidět (a nemyslím, že by to bylo moc přibarvené), že i takhle staré auto, které v podstatě nefunguje a je třeba se v tom stále hrabat, svého majitele, šikovného mechanika, stále baví a ten neustálý servis ho neobtěžuje, právě naopak, baví ho. Zatímco mne by to strašně štvalo. Na duhou stranu, tohle auto zrovna mělo nějaké mouchy, ale věřím tomu, že kdyby bylo pořádně zrenovované a motor, spojka atd. bylo v dokonalé kondici, jezdilo by to úplně parádně! Já bych na to neměl "koule", ne kvůli servisu, na to se šikovní lidé najdou a to auto je primitivně jednoduché, ale jezdit turistiku ve 40 let starém bydlíku o výkonu 50 koní není zrovna můj sen. Ale strašně se mi to líbí, fandím majitelům a vždycky se na takové auto podívám reději než na tu Adrii...
Je zajímavé, že hodně lidí renovuje starší obytná auta a někdy jsou na tom poměrem hmotnost/výkon podobně. Nebo renovují staré obytné VW T1/T2 a jezdí s tím. Barkasů tady bylo dost, aspoň si na ně jako dítě pamatuju a kamarádovi stojí jeden obytný vedle garáže, ještě před 25 lety s ním hodně jezdil a jak ho znám, do "kopřiv" ho odstavil ve vynikajícím technickém stavu. Škoda, že i Barkas není oblíbeným renovačním veteránem...
Ivane nevazils nahodou Duru? Kamarad ma predelanyho Sprintera a kdyz ho nechal prevazit tak zjistil ze ma 4t a to ve stavu kdy neni ani nabalenej. Jezdi s tim po zavodech, takze kdyz tam da dve krosky obleceni a jidlo, navic jedou s kamosem tak ted resi co bude delat az ho nekde prislusnici zvazi
Carpe diem
Nevážil, ale pokud nelže TP, auto mělo 2560 kg a maximálku 3300 kg. Vyndali jsme z auta asi 70 kilo a dali tam 350-400 i s vybavením, markýzou, LPG a tak. Kdyby tedy přibralo 350 kilo, jsme na cca 2900 kg bez lidí. Jsme dva + pes, voda, věci v lednici, oblečení, foťáky, spacáky a tak, teoreticky se můžeme blížit maximálce, ale myslím, že ne, auto kleslo o 1-2 centimetry (přitom nemá žádnou nivelaci a pérování je fakt měkké), spotřeba i dynamika je stejná, tak to asi bude v pohodě... Ta vestavba je fakt malá, máme lehkou překližku, volili jsme sáčkovou markýzu co má jen 9,5 kila... Ale jednou to někde zvážím, zajímá mne to.
Upravil Ivan dne 18.07.2016 21:04
Tak dnes jsme si vyzvedl skládací žebřík na čištění solaru a střechy celkem, zítra jedu pro další dvě křesla, když někdo přijde, ať nemusí sedět na zemi a na víkend pro děcka jsem pořídil sadu badmintonu....
...víkend bude se serfem na Slezské Hartě, tak snad bude foukat
Jinak celková hmotnost obytňáků je problém dost často, proto většina větších modelů jde zvětšít celkovou na cca 4,25 t
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
4 křesla jsme kupovali rovnou, jen 2 lepší a 2 jednodušší, lehčí... a levnější. Teď jsme zrovna řešili hry pro případ deště a tak, našel jsem moji prastarou miniaturní krabičku, kde jsou kapesní šachy, dáma, domino a mlýn nebo jak se to jmenuje. Budeme kupovat i koule na petanque a rovnou pro 4 lidi, kdyby se chtěl někdo přidat. No a pochopitelně karty...