Když ale navigaci dám nabíjet přes USB kabel - tak se nabije normálně a baterie taky drží dobře a dlouho. Ten problém se mi objevil jen při vložení do motodržáku, napájeného přes CAN BUS. Zkusím najít schéma a proměřit ten držák.
Tak to napoj natvrdo na baterku a máš klid, mě sralo to jak to píše připojeno odpojeno, tak jsem nechal napájet očka a šup s tím na baterku a je klid.
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Já to měl natvrdo na baterku na 1200GS, teď na africe a nabíjí to bezproblémů. Netuším, co s tím dělá nebo nedělá napájení po CanBusu, jestli to fakt nabíjí nebo se to za chvíli odpojí...
Držák na 590/595 je dělaný tak, že nevadí když je zapojený natvrdo - když tam není navigace tak to má nulový odběr (na rozdíl od 3xx) takže bych taky radil zapojit to natvrdo. A jen přes pojistku, proč přes relátko?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
No já to myslel tak, že když (teoreticky) navi nechám v držáku a nevypnu jí, tak mi za pár dní vybije baterku. Přes relátko by byl po vypnutí klíčku šmytec. Bál jsem se toho právě kvůli předchozí 350, která měla ten nešťastný adaptér, no a canbus ho párkrát zapomněl odpojit a ráno bylo vymalováno. Pak jsem si tam udělal extra vypínač. Ale máš pravdu, u 595 je to asi zbytečné.
Nicméně už je vše v pořádku. Dal jsem na radu z různých diskuzí – přihnout trošku kontakty u konektoru baterky Zuma. Je o tom i video na Youtube. No a světe zboř se, najednou je vše OK, CANBUS normálně dobíjí (to dělal i předtím), ale hlavně navigace drží a je plně nabitá i po vyndání z držáku. Takže asi soudruzi v čínské továrně na minibaterky do Zuma udělali trošku chybičku a ten konektor je prostě nedobře udělaný. Pak to někomu funguje, druhému ne.
Bill napsal:
No já to myslel tak, že když (teoreticky) navi nechám v držáku a nevypnu jí, tak mi za pár dní vybije baterku. Přes relátko by byl po vypnutí klíčku šmytec. Bál jsem se toho právě kvůli předchozí 350, která měla ten nešťastný adaptér, no a canbus ho párkrát zapomněl odpojit a ráno bylo vymalováno. Pak jsem si tam udělal extra vypínač. Ale máš pravdu, u 595 je to asi zbytečné.
Nicméně už je vše v pořádku. Dal jsem na radu z různých diskuzí – přihnout trošku kontakty u konektoru baterky Zuma. Je o tom i video na Youtube. No a světe zboř se, najednou je vše OK, CANBUS normálně dobíjí (to dělal i předtím), ale hlavně navigace drží a je plně nabitá i po vyndání z držáku. Takže asi soudruzi v čínské továrně na minibaterky do Zuma udělali trošku chybičku a ten konektor je prostě nedobře udělaný. Pak to někomu funguje, druhému ne.
Máš nějaký odkaz,eventuálně detailní foto jak ty kontakty přihnout?
Jasně. V podstatě podle těch, kterým to pomohlo, jde o to, nějak přihnout nebo posunout kontakty „zpět“ ve směru, odkud jdou dráty.
Jdou na to dvěma způsoby. První je, že jednotlivé kontakty úplně vyndají z konektoru, zároveň zkontrolují, zda tam není špatné spojení mezi drátem a tím pinem (tím kovovým zakončením). Pak ten zahnutý konec, co vypadá jako L, se mírně (!) ohne směrem zpět – k drátu. Ale fakt jen o vlas. A vrátí se zpět.
Druhý způsob je na videu z Youtube, tam to ten člověk dělá bez vyndavání pinů, z druhé strany, kdy taky kontakty trochu jehlou přitlačí zpět – ve videu je to patrné, nemusíte umět dánsky.
Já jsem dal ten druhý způsob (viz video) a fakt mi to pomohlo. Nic nezaručuju, může být problém i jinde – v baterce samotné atd.
Video: YouTube Video
Bill přiložený následující obrázek:
Zdravím,mám dotaz:Co jsem nastavil blbě? Na Zumu 590,se mi dnes nezobrazovali údaje za jízdy ve vrchním řádku na displeji takové ty,za 120 m odboč vpravo,na kruhovém objezdu zvol druhý výjezd apod.
Měl jsem tam pouze ,,pokračuj na´´ a název ulice...
Bill napsal:
Ahoj, měl bych v souvislosti s tímto tématem taky dotaz k nabíjení ZUMO 595, ale tentokrát v držáku na moto. Mám nabíjení napojené na CAN-BUS. Po zapnutí klíčku se zapne i navigace, pak normálně funguje (takže se asi normálně během jízdy dobíjí), po vypnutí zapalování se po dané prodlevě objeví upozornění, že externí napájení bylo ztraceno. Potud tedy OK. Ale když ji vyndám, tak je baterie v navigaci prakticky úplně vybitá. Tj. pro další práci s ní (plánování tras atd.) ji musím co nejdřív připojit na nabíječku. To jsem u ZUMO 350 neměl, tam po vyndání z držáku byla navigace nabitá a dlouho tak zůstala. Je to u 595 normální stav?
TomasTT napsal:
Hele asi takhle - těch navigací jsme jen u nás prodali kolem 300 a z toho je těch reklamací třeba 15. V asi pěti případech nepomohla jen výměna baterky ale vyměnili cenou navigaci - nefungoval správně regulátor dobíjení a nová baterka byla za pár dnů ve stejném stavu jako ta stará.
Řekl bych, že jsi další šťastný majitel 595ky co nedobíjí.
Tak se pripojuji s problémem 595, po vyndání z držáku ( je jedno jestli moto nebo automobilový) výdrž cca 15-20 minut a konec.( stáří navi 1/2 roku). Zlatá 550 , které jsem se loni zbavil v domnění, že po 7 či 8 letech letech bude 595 lepší. Velké zklamání.
Tak se pripojuji s problémem 595, po vyndání z držáku ( je jedno jestli moto nebo automobilový) výdrž cca 15-20 minut a konec.( stáří navi 1/2 roku). Zlatá 550 , které jsem se loni zbavil v domnění, že po 7 či 8 letech letech bude 595 lepší. Velké zklamání.
A nezkoušel jsi poškádlit ty kontakty u baterky, jak je popisováno výše?
Tak se pripojuji s problémem 595, po vyndání z držáku ( je jedno jestli moto nebo automobilový) výdrž cca 15-20 minut a konec.( stáří navi 1/2 roku). Zlatá 550 , které jsem se loni zbavil v domnění, že po 7 či 8 letech letech bude 595 lepší. Velké zklamání.
A nezkoušel jsi poškádlit ty kontakty u baterky, jak je popisováno výše?
Baterie se nabíjí, kontakty jsou v pořádku. Problém je výdrž baterie nebo nadměrný odběr navigace. Nezbývá než reklamace a v mezidobí jízda po paměti nebo s mapou.
Já zkouším všechny, co posíláme na reklamaci jestli nemají ty kontakty nějak ohnuté nebo volné. Zatím jsem v ruce držel dva přístroje, kde byl problém v konektoru a v obou případech byl volný celý konektor v desce - ne kontakty ale prostě se hýbal celý ten protikus co zůstává v navigaci. Všechno ostatní byly baterky a v jednom případě vyměnili i navigaci. Jinak "zlaté" 550 vypadávají celá tlačítka, nefungují dotykové vrstvy displeje nebo celé displeje ale je fakt, že baterka prakticky dvojnásobné velikosti byla správná volba a pár se jich taky měnilo ale zdaleka ne tolik. Zase u 550 odcházely celé napájecí obvody, řada navigací byla mrtvých a nebylo to baterkou ale deskou. Řekl bych, že zdaleka nejspolehlivější zatím vypadá 660ka. Tam bylo potíží fakt minimum.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Nevím jestli jsi myslel tou jedinou vyměněnou zrovna tu mou 590, možná jo. Docela jsem se divil když jsi mi dal novou navigaci a ne jen baterku. Ale mám pocit že už jsem zase tam kde jsem byl. Ne že by po několika hodinách navigování v napájeném držáku vydržela jen 4-5 minut jako ta první, ale už zase je to jenom řekněme 10-15 minut. Pak už řve že je vybitá a nebo se vypne a nejde jí ani nahodit. Dokonce jí musím dát na nabíječku a ne do auto držáku aby naskočila. Nevím zda je rozdíl v napájení usb konektorem nebo konektory v držáku, ale je to tak. Nyní už jsem ovšem mimo záruku... zkusím ještě ty vámi zmiňované kontakty.
Jestli to tu už někde proběhlo, tak se omlouvám, nicméně ze zeptám. Propojuji Zumo 590+Iphone+F5. Když to mám spárováno tak se nedostanu přes mediaplayer do playlistu telefonu. Telefoní seznam načtený mám.
Už mi to kdysi šlo ale teď nic. Buď dělám něco jinak nebo nevím.
Rik333 napsal:
Nevím jestli jsi myslel tou jedinou vyměněnou zrovna tu mou 590, možná jo. Docela jsem se divil když jsi mi dal novou navigaci a ne jen baterku. Ale mám pocit že už jsem zase tam kde jsem byl. Ne že by po několika hodinách navigování v napájeném držáku vydržela jen 4-5 minut jako ta první, ale už zase je to jenom řekněme 10-15 minut. Pak už řve že je vybitá a nebo se vypne a nejde jí ani nahodit. Dokonce jí musím dát na nabíječku a ne do auto držáku aby naskočila. Nevím zda je rozdíl v napájení usb konektorem nebo konektory v držáku, ale je to tak. Nyní už jsem ovšem mimo záruku... zkusím ještě ty vámi zmiňované kontakty.