Víš, Kuky, Důra je ještě nová a díky původu je prostě jiná, trochu kýč, trochu luxus, kombinovaný s modernou, kterou jsme do toho dali my. Ale zdaleka neposkytuje takový komfort, uvnitř se nepostavíme, 4 lidi si nesednou a nedají kávu u jednoho stolu, nemáme vnitřní záchod a sprchu, zatím ani nezávislé topení. Ve Tvém autě si umím představit dlouhodobé cestování, i když bych asi kromě drobných oprav a pořešil větší nástavbovou baterku, možná výměnu osvětlení za LEDky a třeba i solár na střeše, abys nemusel řešit elektřinu při několikadenním stání. Ale pokud zavoláš Karlu Prokopovi, určitě Ti poradí i pomůže.
Už v hlavě řeším otočnou sedačku do Důry, na první pohled mi přijde, že je tam na otáčení málo místa, ale dělaly se (i když nevím, jestli ty elektricky stavitelné co máme) a posouvá to komfort i funkčnost o level výš. Ta Tvoje je skvělá, jsi jako doma v obýváku:-).
Nedávno jsem sem dával fotky obytného auta Hanomag Heschel, které jsme potkali v holandském Naardenu. A na podobnou raritu jsem narazil opět, i když jsem ji zatím neviděl - obytných aut Vixen bylo v letech 1986-89 vyrobeno necelých 600 a jsou opravdovou raritou a designovým úletem, i když jednoduchým. Tak, jako mi Hanomag připomínal letadlo, tohle mi připomíná rychlovlak. Je to nádherné...
Ivan přiložený následující obrázek:
Vixeny byla opravdu nízká, široká a delší auta a aby se mohlo uvnitř stát, zajišťovala víceúrovňová podlaha, kdy středem auta se táhle její nejnižší část, ale i standardní, do strany vyklápěcí střecha, díky čemuž bylo v autě místo na vzpřímené stání.
Ivan přiložený následující obrázek:
Protože ale Vixeny vznikly v Americe, dělaly se i s klasickou zvýšenou laminátovou střechou, podobnou jako máme třeba na Důře. I tady bylo na stání dost místa...
Kdo chce vědět víc, vygooglete "vixen rv" a doporučuji, zkuste to i na Youtube, jsou tam krásné, jako novodobé, tak dobové filmy.
Ivan přiložený následující obrázek:
Je fakt, že v tom speciálu se není na sibiřské expedici, na Islandu atd., čeho bát, to auto zastaví jen porucha, ale terén málokdy. Ale na druhou stranu tam jezdí spousta lidí v mnohem méně offroadových autech a na motorkách a jde to taky. Tohle si umím představit na expedice, třeba vědecké nebo pátrací, kdy je nutné sjíždět mimo cesty.
a když tě zastaví terén už není nic co by ti z něj pomohlo.... většinou je to tak že čím více máš offroadovější auto v tím hůře přístupných podmínkách končíš... u tohoto zilu by to bylo asi dost problematické hledat někoho kdo tě cukne :-D
TAKE IT EASY
No vidíš Luky, to mě nenapadlo - takže lehký 4x4 a jezdit do přiměřeného terénu.. No, já se radši s Důrou do terénu nepouštím, má sice světlé výšky ažaž a velké nájezdové úhly, Drákula s ní dala na jaře přejezd Orlických hor po šutrech (omylem, vjela tam a už se nešlo otočit), ale to bylo sucho. Když je mokro, mám respekt i z šikmé louky v kempu, naštěstí Důra zatím nezaváhala...
[quote]Marek BMW napsal:
Na Šumavě jsem potkal příjemnou rodinu s 3 malými dětmi a cestovali s tímto: Uvnitř pouze prostor na přespání, žádná sprcha, wc, kuchyňka apod.[/quote
Auto s krásným potenciálem ale jezdit nakladakem a nemít sprchu ani WC mo přijde jako úplná blbost.. Spotřeba a náklady šílený a komfort jako vnobycejnym transportéru
Tom
roman325e napsal:
Tak jsem tady jukal a cetl a dnes jsem na Lipne potkal totok.
Týjo, Vixen, velká vzácnost. Měl jsi kliku:-)
schrek - tohle je 4x4, ale obyčejných obytných Té-trojek jsme potkávali teď v Holandsku spoustu. Nejsou tak drahé jako T2, jsou větší, stále ještě "analogová", nezničitelná technika. Většinou to byly profi vestavby od Westfalie, ale po zkušenostech s Důrou bych se amatérské vestavby nebál. Profivestavby mají často zvedací střechu, což se amatérsky dělá blbě.
Upravil Ivan dne 11.09.2016 20:35
Ivan vim presne co to je a prave to chci a ver ze ceny ted sly nahoru jak prase.
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
schrek napsal:
Ivan vim presne co to je a prave to chci a ver ze ceny ted sly nahoru jak prase.
Jojo, včera prolejzala Drákula mobile.de... A obytný T3, 4x4, musí být vzácnost. Na mobile.de se dají sehnat úžasné klasické obytky všech značek, bohužel cena odpovídá, i když jak se to vezme - kdybych měl - a chtěl za obytku utratit - milion, koupím raději za 800 tisíc obytného youngtimera v A1 technickém stavu a za zbytek zrenovuju vestavbu aby odpovídala dnešku, myslím spotřebiče, elektrika, voda, WC, nábytek taky ale ten bych nechal původní - za prvé se mi takové retro na cestách neprotiví a za druhé - starý nábytek tak přesně nelícoval, byl těžký, ale myslím, že i kvalitnější než dnes, když jsme viděli Kukyho Possla, rozdíl v materiálu nábytku oproti lehké překližce, co máme v Důře, byl obrovský. Takové auto si bude držet cenu a věřím, že na cestách bude spolehlivější než moderní konfekce. Podmínkou je pro mne ale komfort a použitelný výkon. Nádhernou stylovku, co jede 80, budu obdivovat, smeknu klobouk před autem i majitelem, ale díky, nechci randál a drnčení a na silnici chci jet podobnou rychlostí jako dnešní obytná auta. T3 je v tomhle ještě v pohodě...
7.-9.října se v Maríně v Tynci nad Labem koná 8. všestavbový slet, určený zejména pro auta, jejichž vestavbu majitelé sami realizovali, zrenovovali, změnili, vylepšili... Na sraz se prý sjíždí spousta starších aut, samostatnou kategorii tvoří Avie, ale jsou tam i moderní auta, do kterých si majitelé udělali vestavbu, někdy jednoduchou, za pár korun, jindy dokonale promakanou. Tenhle sraz se prý vymyká tradičním karavanovým srazům, o to je prý ale lepší, neformálnější, nikdo si na nic nehraje, lidé si vyměňují zkušenosti ukazují auta, vypráví se, promítají fotky i filmy... Pár lidí, co na sraz jezdí, jsem potkal a jestli jsou takoví všichni, vypadá to na bezva partu. Tak co, potkáme se tam?
schrek napsal:
Ivan vim presne co to je a prave to chci a ver ze ceny ted sly nahoru jak prase.
Jojo, včera prolejzala Drákula mobile.de... A obytný T3, 4x4, musí být vzácnost. Na mobile.de se dají sehnat úžasné klasické obytky všech značek, bohužel cena odpovídá, i když jak se to vezme - kdybych měl - a chtěl za obytku utratit - milion, koupím raději za 800 tisíc obytného youngtimera v A1 technickém stavu a za zbytek zrenovuju vestavbu aby odpovídala dnešku, myslím spotřebiče, elektrika, voda, WC, nábytek taky ale ten bych nechal původní - za prvé se mi takové retro na cestách neprotiví a za druhé - starý nábytek tak přesně nelícoval, byl těžký, ale myslím, že i kvalitnější než dnes, když jsme viděli Kukyho Possla, rozdíl v materiálu nábytku oproti lehké překližce, co máme v Důře, byl obrovský. Takové auto si bude držet cenu a věřím, že na cestách bude spolehlivější než moderní konfekce. Podmínkou je pro mne ale komfort a použitelný výkon. Nádhernou stylovku, co jede 80, budu obdivovat, smeknu klobouk před autem i majitelem, ale díky, nechci randál a drnčení a na silnici chci jet podobnou rychlostí jako dnešní obytná auta. T3 je v tomhle ještě v pohodě...
Presne tak, jinak ted jsme prave mel moznost mesic pojezdit s tou T3 a nejak tak jsme se do toho auta zamyloval, takze ted resim jak , ale podminak je 4x4, budu to mit na svoje vylety s detmi na nase chlapske akce hlavne
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
Ivan napsal:
7.-9.října se v Maríně v Tynci nad Labem koná 8. všestavbový slet, určený zejména pro auta, jejichž vestavbu majitelé sami realizovali, zrenovovali, změnili, vylepšili... Na sraz se prý sjíždí spousta starších aut, samostatnou kategorii tvoří Avie, ale jsou tam i moderní auta, do kterých si majitelé udělali vestavbu, někdy jednoduchou, za pár korun, jindy dokonale promakanou. Tenhle sraz se prý vymyká tradičním karavanovým srazům, o to je prý ale lepší, neformálnější, nikdo si na nic nehraje, lidé si vyměňují zkušenosti ukazují auta, vypráví se, promítají fotky i filmy... Pár lidí, co na sraz jezdí, jsem potkal a jestli jsou takoví všichni, vypadá to na bezva partu. Tak co, potkáme se tam?
Ivane kdy tam budeš? Přijedu se podívat,to mě zajímá,řeším vestavbu do sprintera.
Bobe, budu od pátka odpoledne do neděle. Myslím, že inspirací tam najdeš dost, prý to jsou všechno vstřícní lidé, co nechají člověka prolézt celé auto, ochotně mu všechno řeknou a ještě ho pohostí:-). Jezdí tam spousta lidí, co obytku teprve plánují (aspoň co jsem slyšel).
Firmu KPS znám, byli jsme na podzim v kontaktu, chtěl jsem do Důry to nejlepší a myslel jsem, že to jsou právě oni. Nejdřív tvrdili, že malé zakázky nedělají, ale že kdyby to bylo na pár dnů, asi by tím dokázali vyplnit nějaký časový prostor, ať pošlu obrázky a když jsem to poslal, odmítli to s tím, že "Omlouváme se, ale vzhledem ke komplikovanosti Vaší zakázky jsme nuceni nuceni Vás odmítnout.". Trochu mne to naštvalo, mohli být upřímní a napsat, že takový štěk pro ně není zajímavý. A nebo fakt už neumí improvizovat a dělají jen typizované vestavby, těžko říct.
Abych se přiznal, přijde mi, že KPS, ale i Westfalia, Possl a tak, už dlouho s ničím novým nepřišly. Vždycky se směju, když čtu "Na rok 2016 chystá firma xxx několik novinek, moderní, kvalitnější materiály i více místa" a pak vidím zase to samé, kosmeticky upravené auto, materiály možná lehčí, ale i měkčí a hůř opravitelné a víc místa v autě rozhodně není. A vnitřní uspořádání stále stejné a bez nápadu. Ve velkých obytkách je to jinak, ale profesionální obytné dodávky jsou pro mne většinou zklamáním.
Zajeď v listopadu do Brna na výstavu - pro nás to bylo užitečné, uvědomili jsme si pár zásadních věcí.