Zdravím lidi, koukám po netu a hledám hlavní rozdíly mezi F 650 GS a G650 GS rad bych si koupil mensi motorku na silnici i do terenu. Mohl by mi nekdo poradit popripade presneji specifikovat ten model G 650 GS.
pro základní orientaci - jedná se vlastně o tři různé motocykly.
1.
Původní BMW F 650 GS, jednobuch ROTAX 650 ccm, vyráběný od roku 2000 do tuším 2006 včetně (to ukončení výroby možná není úplně přesně, možná ještě něco málo vyjelo i v roce 2007?)
2.
Pak byla nečekaná a dost nepříjemná pauza, a objevily se BMW motorky s dvouválcovými motory (ne boxery) o objemu 800 ccm - F 650 GS a F 800 GS. Ten nový dvouválcový F 650 GS s klamavým a zaměnitelným názvem je v podstatě přiškrcená osmistovka a ještě i s dalším z****ováním.
3.
K velkému podivu stratégů u BMW ale o velkoobjemové jednobuchy byl (a je) stále pořád zájem, takže na trh teda chca nechca hodili G 650 GS vycházející ideově z původního žádaného jednoválcového provedení F 650 GS.
Ale protože "pokrok" nezastavíš, tak je to už něco trochu jiného, byť ne ve všem horšího - mj. liťáky, více plastů, výroby myslím už kompletně v Číně atd.
Snad Ti to pro začátek alespoň trochu pomůže __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Dovi napsal:
Ten nový dvouválcový F 650 GS s klamavým a zaměnitelným názvem je v podstatě přiškrcená osmistovka a ještě i s dalším z****ováním.
ACH JO
... přiškrcená osmistovka a ještě i s dalsím Z K R I P L O V Á N Í M.
Upravil Dovi dne 01.04.2011 15:13
__________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Freedomcz napsal:
Moc Ti dekuju za info ktery model dle mych pozadavku by jsi mi treba poradil ke koupi?
No ... to zalezi jestli chces jednovalec nebo dvouvalec - je to neco jineho
Ale jinak:
- Nez variantu 2, to uz radsi 800GS.
- Rozhodnuti mezi variantami 1 a 2 je dle dostupnych penez Var. 1 je starsi = levnejsi, var.2 je nova, takze ji hur koupis jetou.
- K cemu to chces? Ja bych treba lita kola nechtel.
Co se tyce dvou nebo jedno valce, tak si nejsem jist. Mam na to cca 200 kuli a rad bych masinu prohanel po silnicic a cas od casu nejaka louka nebo šotolka ;-)
Freedomcz napsal:
Co se tyce dvou nebo jedno valce, tak si nejsem jist. Mam na to cca 200 kuli a rad bych masinu prohanel po silnicic a cas od casu nejaka louka nebo šotolka ;-)
Hmm... a jak casto na ni planujes najet vice nez rekneme 400km/den?
Za 200 koupis vicemene vse z uvedeneho.
Freedomcz napsal:
Moc Ti dekuju za info ktery model dle mych pozadavku by jsi mi treba poradil ke koupi?
Předem se omlouvám, ale asi se trochu zakecám...
Ohledně té rady - podívej se, nakonec si budeš muset hlavně Ty sám vše dobře rozvážit a to rozhodnutí budeš muset udělat sám na vlastní triko. Pro někoho nezúčastněného s minimem informací o Tvých prioritách a souvisejících možnostech a o výhledech do budoucna je to strašně obtížné být spoluodpovědný za cizí (Tvé) rozhodnutí.
Nevím např. jak jsi starý a jak moc nebo málo jsi vyježděný, co už máš za sebou a hlavně co plánuješ mít ještě před sebou.
Jestli to má být Tvoje první opravdovská (čti "velká a drahá") mašina, jak dlouho si myslíš, že by Ti vyhovovala (kdy se jí asi tak budeš chtít zbavit), jak moc a na jak dlouho se tou koupí báwa finančně vyčerpáš, zda víš s jistotou, že Tě motorka (motorky) budou bavit ještě i za pár let, až přijdou jiné koníčky. Taky je v praxi dost důležité, jakou máš možnost garážování motorky, jestli není pravděpodobné, že u Tebe brzy nastanou úplně jiné priority (manželka, rodina, děti, náročné povolání) a motorkářství jako zbytné hobby Ti nezbyde než pověsit dočasně nebo natrvalo na hřebík atd. atd.
Těch Tvých informací je fakt moc málo na alespoň trochu seriozní radu.
- chtěl bys "mensi motorku na silnici i do terenu - rad bys masinu prohanel po silnicic a cas od casu nejaka louka nebo šotolka"
- máš na to "cca 200 kuli"
Kromě značky BMW by Tvoji první podmínku splňovala i spousta dalších strojů jiných značek. Jestli ale trváš jenom na BMW (samozřejmě nic proti - chybu neuděláš), tak s tím Tvým finančním limitem si můžeš dovolit kteroukoliv z těch tří variant, i kdyby to třeba u té 3. varianty mělo znamenat koupi zánovního stroje z druhé ruky.
Jestli si nejseš úplně jist tím, co přesně chceš (jako že asi nejseš), tak když koupíš tu výkonnější dvouválcovou osmistovku za draho, tak když pak zjistíš, že to nebylo přesně ono a budeš se jí potřebovat zbavit, ztratíš na tom nejvíce peněž (relativně a hlavně i absolutně).
Pokud bys chtěl (vzhledem k tomu nevyhraněnému názoru no volbu) podstoupit o dost menší finanční riziko, vřele bych Ti doporučil koupit si z druhé ruky kvalitního udržovaného jednobucha F 650 GS nebo případně i tu jeho o něco dražší dakaráckou variantu. Pořídíš to zhruba za půlku ceny té nové nebo zánovní osmistovky, ale přitom Ti ta skvělá, obratná a úsporná mašina udělá (alespoň ze začátku) prakticky úplně stejnou radost i službu.
A hlavní věc - kdybys třeba za rok nebo za dva roky zjistil, že to není přesně ono, co sis představoval. nebo kdyby Tvoje nároky stouply (např. dlouhé dálniční přesuny ve dvou a plně nabalený na cesty) , není problém se za skoro stejnou kupní cenu tohoto už skoro legendárního jednobucha zase zbavit. Moc peněz tou transakcí neztratíš, ale získáš bohatou zkušenost a spoustu zážitků.
Osobně bych šel touto cestou - ostatně sám jsem si jí prošel a vůbec nelituju. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Souhlasim s Dovim ve vsem co napsal...
a navic bych Ti jeste doporucil stavit se na nejakem srazu BMW a ty motorky si obhlidnout... a myslim ze se pak rozhodnes sam uz jednoduse
Opravdu moc dekuju za vycerpavajici odpoved a s radosti informace o mne doplnim pro lepsi predstavu. Je mi 26 let a co se tyce motorkarskych zkusenosti cca 30 000 Km na Suzuki Bandit a neco malo na Fazeru.Pokud mame mluvit o slove rodina tak jedine BMW motard family a to minimalne na 5 let dopredu. Proč vůbec bmw? Koukal jsem po ni na srazech uz hodne dlouho, rekneme ze je to takovy maly sen. Zmena motocyklu souvisi s zivotnim stylem a rad bych chtel uz motocykl pro klidnejsi jizdu s dostatkem pohodli a hlavne to bude dlouhodoba investice.Vetsinu najetych kilometru hodlam urazit sam. Dovi jeste jednou smekam pred hloubkou Tveho prispevku.
Upravil Freedomcz dne 03.04.2011 15:23
Zdarec!Hele,jestli máš aspoň 175...možná i 170cm,tak neváhej a jdi do Dakara.Vyplatí se to!A jestli tě chytne offroad,tak s tím se nestratíš.Obyč. GS je fakt dost malý.
Sám jsem přesedlal taky z Bandita,takže vím,že takhle ti to ani nepříjde,protože to je taky hrozně nízká motorka a nohy jsem tam měl jak skrčenec,ale když zkusíš Dakara,tak hned poznáš to pohodlí a ani po celodení jízdě,tě nebudou bolet nohy a hlavně kolena.
Za mě,když jednoválec,tak určitě Dakar
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Jestli na to mas 200 tisic, vybodni se na 650 i na Dakara a jdi do 880 GS. Dvouval, vybornej vykon, a pritom stejne tezkej jako Dakar. Na Dakaru jsem zacinal a je to skvelej stroj. Ale myslim, ze 800 je o velkej kus dal. A pokud bys chtel cestovat ve dvou, bude pohodli nesrovnatelny. Coz mozna sam nemusis tak resit (jako ja, ted jezdim na X Challenge), ale spolujezdkyne ucite oceni pohodli osmikila.
frantisek napsal:
Jestli na to mas 200 tisic, vybodni se na 650 i na Dakara a jdi do 880 GS. Dvouval, vybornej vykon, a pritom stejne tezkej jako Dakar. Na Dakaru jsem zacinal a je to skvelej stroj. Ale myslim, ze 800 je o velkej kus dal. A pokud bys chtel cestovat ve dvou, bude pohodli nesrovnatelny. Coz mozna sam nemusis tak resit (jako ja, ted jezdim na X Challenge), ale spolujezdkyne ucite oceni pohodli osmikila.
Prosím tě,ještě jednou si to po sobě přečti...tady snad nemůžeš myslet ani jediný slovo vážně?
Jestli je osmokilo něčím známější,než světským podvozkem,tak určitě tím,že má sedlo jak prkno.Ani moje 12ka nemá pohodlnější sedlo,než měl dakar,tak nešiř nesmysli.O váze ani nemluvím.800 je nejmíň o 20kg těžší.Navíc mluvil o tom,že chce pohodlně a v klidu cestovat,takže nehledá urvanou z půlky čínskou šlupku.
Za poloviční prachy může mít 1000x spolehlivější motorku...jen bude slabší,takže
Servis motocyklů BMW Praha- východ
(po dohodě, tel.: 773767249, 776602104) http://www.youtub...er/PETRGSA
Děkuji moc za Vaše názory, jsem více méně rozhodnutý pro Dakara. Určitě bude spousta těch, co chválí, ale i těch méně spokojených. Každopádně prostřednictvím známého jsem si domluvil nějaké testovací jízdy na jeho Dakáči a posez to má pro mě naprosto exkluzivní. Teď jenom sehnat dobrou nabídku. Přiznám se, že pro něj mluví i nižší pořizovací cena, ale i tak se ho za zbytek budu snažit dokrášlit a upravit. Pokud by někdo měl nějakou solidní nabídku nebo tip na ověřený internetový bazar s ojetými bmw uvítám.
Souhlasím s Milanem, co je jako špatný na osmikilu? A která nová motorka nemá díly z číny? Nebo vlastně co všechno z číny není? I ten pos***j mobil je vyrobenej v číně a funguje mi několik let.
Co furt řešíte sedlo? že je to jak prkno? Tak nemáš bej jak lakomá Barka a máš si koupit od jinejch výrobců (nebudu jmenovat) kvalitnější, pohodlnější.
Poslal jsem ti SZ F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Pro Mr. GS:
No ty vole, tolik smajliku uz jsem dlouho nevidel. Libi se mi tady, ze muzes rict co chces a nenajde se zadnej pan moudrej, co ti to vyvrati. Kolik jsi toho najezdil na Dakaru, ze takhle chytre hovoris? Pokud pro tebe pohodli znamena mekky sedlo, pocitam, ze jsi na Dakaru neujel vic jak 150 km. Vem si Dakara, posad za sebe babu a ujed 700 km. A pak mi sem se spoustou smajliku napis, jak se na to tvarila. Ta motorka je skvela, ale kupovat jednobuch, kdyz mas za stejny prachy fakt slusnej dvouval (viz test Jardy Simy), to mi tak uplne nedava smysl. Pokud jsem se dotknul jeste dalsich panu s patentem na pravdu, omlouvam se. Adresoval jsem svuj prispevek uplne jinymu cloveku.
frantisek napsal:
Pro Mr. GS:
No ty vole, tolik smajliku uz jsem dlouho nevidel. Libi se mi tady, ze muzes rict co chces a nenajde se zadnej pan moudrej, co ti to vyvrati. Kolik jsi toho najezdil na Dakaru, ze takhle chytre hovoris? Pokud pro tebe pohodli znamena mekky sedlo, pocitam, ze jsi na Dakaru neujel vic jak 150 km. Vem si Dakara, posad za sebe babu a ujed 700 km. A pak mi sem se spoustou smajliku napis, jak se na to tvarila. Ta motorka je skvela, ale kupovat jednobuch, kdyz mas za stejny prachy fakt slusnej dvouval (viz test Jardy Simy), to mi tak uplne nedava smysl. Pokud jsem se dotknul jeste dalsich panu s patentem na pravdu, omlouvam se. Adresoval jsem svuj prispevek uplne jinymu cloveku.