Ahoj,teče mi kardan z toho velkýho gufera co je u příruby na kolo.Je měněno velke ložisko,gufero original.Stale teklo,dal jsem znova nový gufero neoriginal,zase teklo.Do gufera jsem tedy dal silnější pružinku,aby víc tahlo a stale teče.Kolo nema žadnou vuli,příruba není orezla,ani oběhana od břitu.
Vubec to nechapu,nema někdo podobnou zkušenost???????
Zkontroluj si, jestli nemáš na hřídeli velkou vůli a nebo jestli nemáš gufero naražený moc hluboko v "deklu". Musí být naklepnuto pouze po hranu přepouštěcího kanálku (je na spodní straně deklu v otvoru pro hřídel a gufero). Někdy je gufero zároveň s hranou deklu, někdy může být i trochu "utopený" a někdy musí třeba trčet i 1,5mm přes hranu. Nesmíš si prostě guferem ten kanálek ucpat. Z fotky to pochopíš.
Taky mi to teče. Dva týdny spátky sem měnil ložiska a gufero sem dal neoriginál.
Budu tam tedy dávat originál gufero.
Tonda: o tom kanálku sem nevědel, no když sem to měl rozdělaný, zamýšlel sem se jakou má funkci... Teď už to vím Otázka ale zní, jak naplepnout gufero správně hluboko bez toho, abych musel rozebrat hrušku.
Vytrhni "trháčkem" gufero. Vem si "šupleru" a odměř si vzdálenost od kanálku k venkovní hraně deklu. PŘÍKLAD: Naměříš třeba 9mm. Originální gufero má rozměr 85x110x10. Tedy musíš nechat gufero přesažené o 1mm. Mám na to takový přípravek z plechu - čtverec z plechu s "vykrouženou dírou, která má o 1mm větší průměr než je průměr gufera - mám ty přípravky 4 ks - udělané z plechů o tloušťce 0,5mm , 1mm , 1,5mm , 2mm (ten jsem tedy ještě nikdy nepoužil). Vezmeš přípravek, nasadíš ho dírou na díru v deklu, dáš gufero a potom přes vysoustruženej přípravek na natlačení gufera to gufero domáčkneš - podle zvoleného přípravku se gufero nedotlačí až k hraně deklu, ale zůstane o tu tloušťku přípravku přesazené. Až budu odpoledne v dílně, tak to vyfotím a večer dám fotku.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
had954 - neřekl jsem 1mm (byl to příklad). Musíš si to prvně změřit a potom teprve správně osadit gufero.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Dnes jsem to rozebral,poměřil jak říka Tonda.Všechno jsem to pochopil po rozebraní.Ten kanalek byl tak malí...Samozřejmě gufero bylo přes kanalek.Kdo o kanalku neví da to na 90% špatně.Tonda je borec a ma to v malíku.Ještě jsem to nezkoušel,ale věřim že to nepoteče.
Teoreticky by mohlo být ještě ucpaný dejchání na vršku koncovýho převodu. Potom to teče po delší jízdě když se koncový převod ohřeje. To se v něm zvýší tlak a někudy si to odfoukne. Jednou jsem se s tím taky trápil a měnil dvakrát gufero. Až jsem pročistil odvzdušnění tak bylo po problému.
R 1150 GS Adventure
Takže gufero sem nahodil nový, originál BMW. O víkendu sem udělal zkušebních 300km a neteče
Jinak přišel sem k závěru, že originál gufero nemůže ten kanálek zakrýt ani když se dotlačí zarovno s venkovní hranou deklu. Prostě když se gufero neutopí hlouběj jak po hranu, ostane ten kanálek volný.
Upravil kalupko dne 16.05.2011 10:24
kalupko – tvůj závěr je špatný. Ty víka skříně koncového převodu nemají ten kanálek vždy stejně. Dá se říct, že je to tak, jak jim ve slévárně vyšel odlitek. Proto jsem si dělal ty přípravky. Je fakt, že většinou to vyjde zároveň s hranou víka (dejme tomu, že orientačně možná 80%), ale zbytek už musíš nechat o něco přesazený – já osobně jsem to při repasích musel nechat už mnohokrát přesazený - vesměs o těch 0,5mm a 1mm, ale taky je to někdy i 1,5mm.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
JJ přesně tak.Ja to měl zaroven a kanalek byl překrytý pěkně o 1.2mm.To by to original gufero muselo mít výšku místo 10mm 8mm a pak by mohlo byt zaroven vždy.Jen mam trošičku strach,aby se nedostal mezi kolo a gufero nějaký hnuj a nepoškodil gufero.Uvažoval jsem,že bych mohl gufero v místě kanalku o 1.2mm ubrousit a zaklepnout ho zaroven.
had954 - to máš úplně jedno - i z fabriky je to přesazený, když je to potřeba. Když se ti tam dostane nějakej "ostrej" bordel nebo se ti tam při offroadu namotá nějaká houževnatá tráva nebo větvička z nějakého keře nebo kus drátu, tak je to úplně jedno, jestli je to přesazený nebo zároveň.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...