Zet napsal:
Řekl bych že kdyby našli po této době dnešní GS - tak akorát blatník a nádrž - možnáhttp://zpravy.idn...165949.jpg
jasne, ale 190ka byla v tu dobu tezce invencni stroj.
Nebyla konstruovana na vrtani der do zeme, ale pro utoky z vysky (tzv. zoomovani), pilot byl nadstandardne chraneny, palebna sila vysoka, zrychleni pri zoomovani obrovske.
Navic ji mohl doma ukovat temer kazdy.. narozdil treba od Spita.
Tim chci rict, ze zrovna tenhle stroj je spis ukazkou nemecke INVENCE, nez jednoduche kovariny. Kurt Tank by te za ni myslim nepochvalil...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Zet napsal:
Řekl bych že kdyby našli po této době dnešní GS - tak akorát blatník a nádrž - možnáhttp://zpravy.idn...165949.jpg
To je asi pravda Každopádně Focke Wulf vypadal skvěle, mam doma jeho líítací model. (teda měl, havaroval jsem)
Je to první stihačka s motorem BMW.
------------------------------------------------
Lo there do I see my father. Lo there do I see my mother and my sisters and my brothers. Lo there do I see the line of my people, back to the beginning. Lo, they do call to me, they bid me take my place among them, in the Halls of Valhalla, where the brave may live...forever.
Měl jsem na mysli tehdejší skutečnou kvalitu materiálu a konstrukce v kontrastu s dnešním úpadkem obojího. (Ne způsob použití FW)
Upravil Zet dne 18.05.2011 08:05
Zet napsal:
Měl jsem na mysli tehdejší skutečnou kvalitu materiálu a konstrukce v kontrastu s dnešním úpadkem obojího.
no a ja si myslim, ze to s tou kvalitou tak zazracne nebylo.
Zvlast FW190, kde bylo ZADANIM kontrukterum, aby to mohl delat ukrajinec na kolene.
To je prave jedna z tech genialit 190ky a i 109ky.. k jeho vytvoreni nebyla potreba ULTRAKVALIFIKOVANA pracovni sila.
Dobre porovnat napr. s eliptickym kridlem Spitfire -- stavitelova nocni mura. A to i pro opravy.
---
navic ber v uvahu napr. vydrz motoru... bezne se delaly generalky do par letovych hodinach -- viz napr. B29.
Ono je fajn, ze ti treba smerovka vydrzi 50 000 letovych hodin, ale vsechno ostatni je po par stovkach zrale na vymenu...
Dneska uz takovou nevyvazenost u vetsiny drazsiho zbozi nemas.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicksi ten první příspěvek jsem teda nepobral vůbec, ale k tomu druhýmu - ono generálka po pár motohodinách ano, ale čemu se divit, ohromný výkony, práce v náročných podmínkách, do toho když si přistřík vodu (to myslím zrovna Fw 190 měla)
řekl bych že to je podobný jako dnešní závodní motory a ty jsou na jeden závod (se změnou pravidel třeba na 6, ale pořád to je prostě spotřebák)
Zet: já myslím že kdybys GS zakopal do jílu tak ho za 60 let vykopou taky krásný :-) I s olejem a benzínem.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?