Muzete mi nekdo poradit, jak co nejlip, vyrovnat lehce zprohybane Zegy Pro? Neni to nejaky kryticky, ale spodni cast uz zacina byt dost odehla od toho plastu a jeden z kufru uz jde i hur nez normalne zavirat, takze by bylo potreba porovnat v oblasti hlinikove priruby... A kufry se prohly i na zadni desce a puky jsou vtlacene dovnitr a kufry jdou blbe nasazovat do ramu.
Musim sundavat ten plast dole, nebo do toho staci chvili busit kladivem? Nejsem zadnej klempir, ale kladivo snad podrzet umim.... :-)
Hele, ja si nedelam iluze. Ty jsem o Zegach ztratil uz davno.... :-) Ale zase na druhou stranu je chci jeste nejakou dobu udrzet funkcni a tak je vyrovnam, dokud to snad pujde.... Je to divny, nikdy jsem s nima nejak ostre nespadnul. Vetsinou to bylo takove laskyplne upadnuti na bok... :-)
servisak napsal:
Když to nepujde silou pujde to ještě větší silou!!
...a když Tě všechno zradilo,pomuže Ti kladivo
Každou stresovou situaci řeším jako pes: když to nemůžu sežrat nebo ošukat, tak to pochčiju a odejdu od toho.
po láskyplnem upadnuti jsou nejdrahší kufri v p....i tak to je aka parada.
Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Asi bych ti poradil dodat ty kufry tam, kde jsi je kupoval a požádat o opravu, jestli si na to netroufáš sám. Praštit kladivem do hliníkového profilu umí každý ale co jsem viděl, tak výsledek je pak horší než předtím. Já mám ZegaPro po mnoha pádech v offroadu prohlý z přední strany (včetně docela pěkného otisku nějakého kamene pár centimetrů za oblým rohem ale do kufru neteče, tak na to kašlu. U předchozích Zega jsme zprohýbané plochy zevnitř podepřeli dřevěnými špalíky a roztáhli malým heverem (v marocké dílně) a stejně jsme opravili i docela hodně ohnutý rám. Jak to dělají v továrně nevím ale několikrát nám kufry opravili moc pěkně i když byla zohýbaná ta horní zavírací lišta.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
100bubu napsal:
po láskyplnem upadnuti jsou nejdrahší kufri v p....i tak to je aka parada.
ani náhodou!
Jednak to, že upadl a kufr se mu někde promáčknul, neznamená že je v pr...
Teče mu do nich? Je na vyhození? Znám lidi, kteří vyměnili lakovaný kufr na RT, protože ho měli odřený. Každý si musí asi určit, co pro něj znamená že je něco zničené a kdy to ztratí funkčnost a kdy to ještě nevadí. Mám tady staré kufry, které byly úplně placaté po výletu motorky ve výjezdu a přehození přes hlavu do kamení. Jsou vyklepané, přenýtované a zasilikonované. Neteče do nich, dají se namontovat ale někdo by s nimi nikam nevyjel. Já bych si je klidně ně nějakou cestu vzal (kde se předpokládá časté padání). Když chci mít leštěnku, tak s motorkou prostě padat nesmím.
Nicméně ZegaPro zdaleka není nejdražší kufr na trhu (nemluvím o cenách kufrů H-D nebo náhradních BMW - náhradní kufr na 1200GSA vyjde tuším na 10 tisíc apod). Nejdražší evropské kufry jsou pokud vím Metal Mule Max. Cena povrchově upraveného kufru 45l je po přepočtu 14700Kč za kus s DPH bez dopravy do ČR.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já nerovna zegy, ale hepco becker. Nejlíp to šlo s s hydraulickým rozpínákem v práci, ten co máme na vyprošťování lidí z aut u nehod
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
Ja nejsem nejaky hajstlich na skrabance a tak. To je dan za to, ze beru motorku tam, kam ji beru. Proste to k tomu tak nejak patri, alespon tedy u me, u offroadoveho neumetela, ktery obcas spadne, no.... Navic si nedelam iluze o tom, ze hlinikove kufry kterehokoliv jineho vyrobce by neudelaly to same.... Pokud me chces Bystro presvedcit o opaku, tak mi posli vzorky a ja ti je vemu na par vyjizdek... Ale ne, vazne si myslim, ze hlinikace uz z principu se po padu zacnou kroutit a ohybat, at jsou od kterehokoliv vyrobce.... Ne nadarmo tu vetsina "velkych kluku" co jezdi offroad pouziva mekke postranni bagly
Chci je jen porovnat, at jeste nejaky cas vydrzi. Nemuzu a nechci je nechavat opravit, kde jsem je koupil, mam to k nim trochu z ruky.
Myslis tedy Tome, ze pomaly tah a nejake lehci klepani na ta spravna mista je lepsi nez proste tupe buseni kladivem? Nejaky maly hever mam, tak to prubnu, co to udela....
pitrs:záleží kde to dostalo ranu a jak,pomalý tah určitě + ťuky ťuk kladívkem,místo kde budeš klapat nesmí být podložené,aby si nezvětšil obsah
hliníkáč dokud klouže po cestě je to dobré,jak narazí na překážku,je problém,problém se zvětšuje podle výrobce,síly a tvrdosti plechu,moje kufry jsou otestovány mnoha lidmy z celého světa a kufry drží,ale to záleží na štěstí těch lidí
dyž už máš ten foťák,tak nahoď foto,třeba tu stresujem jen nad škrábancem od větvičky
Upravil bystricke dne 26.05.2011 22:13
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Nafotim, poslu. Jak jsem psal,zatim to neni nejake kriticke, jde spis o vyrovnani, aby to slo lip nasazovat na ram a lip zavirat viko. Ten spodek odehnuty od tech spodnich plastu je jen kosmeticka zalezitost. Kufry rozhodne nejsou placate jako ty o kterych mluvil Tomas.
Ja si nejak neuvedumuju, ze bych s kuframa nekde opravdu tvrde narazil, spis to byly takove ty klasicke pady na bok pri vyjezdu do kopcu, pady v blate a tak.... Bylo jich sice opravdu hodne, ale nic velkeho.
Začni fakt roztahováním. Ruční hever by mohl stačit, když to podložíš tak to půjde. My jsme takhle dosáhli z pěkného lichoběžníku docela obdélníkový tvar za chvíli. Dno bylo totálně pomačkané, tak tam borec sednul s polínkem a vyklepával a vyklepával až to vytvaroval docela pěkně do původního. Nanýtovali jsme to, zamázli spoustou silikonu a je to. Jsou sice pomačkaný a dole příšerně rozervaný na hranách ale to je OK.
Jinak na ty adventure cesty se měkký látkový tašky právě moc nepoužívají, protože místní šmejdi moc dobře vědí, že látku prořízneš nožem a že uvnitř bývají drahé věci. Stačí zastavit na křižovatce v Tangeru a nestačíš se divit co za tu minutu zvládnou. Hlavní je ale to, že nahoru na víka se vejde na rozdíl od látky spousta věcí. Mezi cestovateli opravdu hardcore ražení (tací co jsou na cestách léta) jsou asi tak tři skupiny podle kufrů, kteří na ty "své" nedají dopustit a pomlouvají všechny ostatní. Jedny jsou podobné starým kufrům Darr nebo MetalMule - pekelný bedny se stěnou třeba 4mm, často přidělané na podobně příšerná lešení pomocí U profilů apod. Druhá skupina jsou Zegaři - tam často ovšem dělají úpravy typu nanýtovaná výztuha zadní stěny (dává se tam 3-4mm duralový obdélník), hustě nanýtovaná dna a typicky visací zámky. Třetí jsou ti, kdo kufry vaří nebo šroubují sami a jsou na to pyšní. Viděli jsme krásné třeba s vnitřním rámem z ocelových L profilů na kterých byly našroubované duralové bočnice a hrany opět L profilová lišta apod. Odhadem váha 10kg na jeden ale těm lidem to je jedno. Podívejte se, jak jezdí Igor Brezovar. Oni nejezdí žádný hardcore offroad, neženou se po pistě stovkou. Ty motorky by se rozsypaly. Cestují pomalu, nemají kam spěchat ale táhnou neuvěřitelný množství věcí. Několik let na cestách se dá jet s čímkoliv - věřím tomu, že to jde zvládnout s 50l rolkou a stejně tak s trojicí 50l kufrů ověšených jak sáně santa klauze. Kamarád projel Afriku od severu k jihu s dvojicí starých Zega, pochopitelně si je taky pořádně otestoval při pádech, nějaký kufr úplně zničil při havárii s jinou motorkou ale používá je pokud vím doteďka. A určitě na cestě potkal různé jiné lidi (stejně jako jsme je potkali my v různých zemích) a každý buď chválí svoje nebo nadává na to co má. Pneumatiky a kufry jsou téma číslo jedna. S nějakým italem jsme se kdysi v Douz málem poprali, pochopitelně už bylo upito... Prostě ať si každý jede s tím, co se mu líbí, na co má peníze a co mu vyhovuje. Když někdo chce mít kufr s plastovými rohy, které při prvním pádu upadnou a do kufru pak trčí díra, je to jeho věc. Když chce někdo luxusní černý kufr na adventure cestování v Africe, tak proč ne. Klidně ať ho má chromovanej. Je to každého věc. (Já ty své černé nemohl vybírat, kvůli propagaci jsem dostal přidělené černé a basta ale dneska jsem rád a líbí se mi víc jak stříbrné). Některé jsou fakt ne moc kvalitní, některé mají příšerný servis a těžko se shání náhradní díl (zejména když ho člověk potřebuje urgentně) a některé jsou fakt drahé. Na druhou stranu, nároky člověka, který jede na opravdu hardcore cestu někde v zemích třetího světa jsou úplně jiné, než nároky někoho, kdo jede do Alp a bude spát v hotelech. Když někomu ukazuju, jak na kufru stojím, kde mám otisky jak jsme kufrem podložili motorku při opravě apod, tak lidi nechápou, že mi to nevadí, že nevypadá jako nový a je někde podřený, někde prohnutý, plastové slidery má odrásané (fakt hodně) apod.
Ještě k tomu poškození - já mívám ty kufry docela narvané a shodou okolností, když šla to XT660 přes hlavu, tak jeden kufr byl plný a nacpaný a druhý měl poloprázdný. Ten poloprázdný se fakt hodně poškodil, ten plný nebylo potřeba ani vyrovnávat, jen jsme ho srovnali u víka. Třeba to je náhoda ale asi na tom taky záleží. Jinak v kufrech Zega jsem vždycky měl výztuhu (foto:
Na stav zadní stěny to má podstatný vliv a nikdy jsem jí neměl prohnutou. Ten nejvíc zdevastovaný kufr (38l) ZegaPro co mám teď, výztuhu nemá. Přemýšlím že si jí tam zase dám, protože to fakt záda zpevní.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT: Tome, kde se prosím dají sehnat ty výztuhy a jdou na obyč zegy? Taky jsem si kufřík trochu vytunila a trošku povytrhla jeden puk...
svatka přiložený následující obrázek:
No hlavně že to dobře dopadlo
Výztuhy stojí asi pětistovku a nejspíš je máme skladem - odhaduju, fakt nevím. Dají se i udělat pochopitelně... *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
No hlavně že to dobře dopadlo
Výztuhy stojí asi pětistovku a nejspíš je máme skladem - odhaduju, fakt nevím. Dají se i udělat pochopitelně...
dobrá zpráva....mám vás za kopcem, tak se stavím, díky