má být orig. zásuvka pod sedlem trvale pod napětím? Mám pocit (hraničící s jistotou)že nebyla ,ale co jsem do ní trvale připojil zdroj od navigace
tak je - tznm.že navi se nazapíná ani nevypíná s klíčkem - ale ze začátku to tak fungovalo,je mi to záhadou
Přečti si návod je to tam popsaný. Zásuvka je pod napětím po zapnutí klíčku a ještě chvíli po vypnutí pak jí CanBus odpojí. Aby se nevybila baterka.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
Zet napsal:
V tom je ta potíž,mě se to nevypne - nechal jsem to tři hoďky "vystydnout" a pořád jede.Ale jak píšu,ze začátku to tak fungovalo.
A nedělal jsi něco se "softverem"? Nějak samo od sebe to asi nezačne... I když bych se ani nedivil tyhle chytrý věci si dělaji občas co chtěj.
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
CanBus to ovládá skutečně podivně. Některé zařízení odpojí, jiné nechá připojené celou dobu, jak kdyby nepoznal, že to je připojené. Mě se to stalo s malou LED diodovou lampou na 12V. Myslel jsem, že jí CanBus odpojí, tak jsem jí nechal svítit a svítilo to celou noc. Navigace má relativně malý odběr, tak je možné, že to taky nereaguje. Nicméně na navigaci máš (opět řízený CanBusem) speciální konektor vpředu a tam mám vyzkoušené, že to klíček vypíná. Nicméně navigaci je nejlepší připojit přímo na baterku, protože když pak zastavíš třeba na benzínce nebo kvůli přepnutí ABS apod, tak se může vypnout a když si toho nevšimneš a chceš pak navigovat, zjistíš že je vypnutá a že zapnutí a natažení map trvá děsně dlouho a je to k vzteku.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Se softem jsem teda fakt nic nedělal,teda jestli se nepočítaj různé invektivy stupňující se až v urážky na jeho adresu - ale to bylo až potom Ale byl jsem se tedka ještě projet....a světe divse,už to zase vypíná,nevím jestli s tím souvisí to že jsem před jízdou tu nabíječku vytáhl z inkriminované zásuvky - ověřím zítra.Co se týká spotřebičů s malým odběrem,měl jsem za to že ta zásuvka se odpojuje tak jako tak.
pokud máš "chytrou" nabíječku, tak ta po zastrčení do zásuvky vyšle impuls do motorky a "probudí" zásuvku aby byla aktivní a mohla se motorka dobíjet..
CanBus opravdu hlídá odběr. Zkus připojit nějakou zátěž - třeba žárovku 21W a uvidíš, měl by vypnout.
Jinak k vzteku to fakt je. Já dal dopředu zásuvku napojenou přímo na baterku (přes pojistku) a je klid. Nabíjím ještě starší Optimate, napájení navigace, nabíjení tel. bez problému.
TT nabízí krásný plech pod budíky i se zásuvkou, protažení je na hodinku práce
Upravil alesk dne 26.06.2011 11:54
jezek napsal:
pokud máš "chytrou" nabíječku, tak ta po zastrčení do zásuvky vyšle impuls do motorky a "probudí" zásuvku aby byla aktivní a mohla se motorka dobíjet..
Překoukl jsi že píšu o nabíječce (zdroji) navigace - což je v tomto případě spotřebič,nikoliv o nabíječce baterie.
AlesK napsal:
CanBus opravdu hlídá odběr. Zkus připojit nějakou zátěž - třeba žárovku 21W a uvidíš, měl by vypnout.
Jinak k vzteku to fakt je. Já dal dopředu zásuvku napojenou přímo na baterku (přes pojistku) a je klid. Nabíjím ještě starší Optimate, napájení navigace, nabíjení tel. bez problému.
TT nabízí krásný plech pod budíky i se zásuvkou, protažení je na hodinku práce
Zátěž je v tomto případě nabíječka a zásuvka se nevypne ani když není navigace připojena.Když nabíječku odpojím a zase připojím tak to zásuvku neaktivuje,až po zapnutí klíčku - a to už se navypne ani po vypnutí zapalování,až když ji ze zásuvky vytáhnu.
Nabíječka není zátěž To je klasický chování zásuvky při připojení nabíječky bez podpory CanBus. Přesně takhle mi to odpojuje starší Optimate. Novější už jsou CanBus ready, ale ještě jsem ji nezkoušel
U navigace to může být, tam nemusí být proudový odběr takový a určitě záleží, jestli je aku navigace vybitý - navi v tu chvíli nabíjí a bere proudu určitě víc, nebo se jen napájí a nenabíjí.