Tvrdost zadního centrálního tlumiče se nastavuje hydralicky (předpětí zadní pružiný) Tlak se vytváří dotahováním „matice“ do válce. Bohužel v systému se po delším používání objeví netěsnosti a olej uniká. Nikdy jsem nepřišel kudy. Čím méně oleje tím menší předpětí zadní pružiny a tím více se musí utahovat „matice“ na válci.
Jak to poznat? Vyšroubovat „matici“ uplně na doraz a postupně utahovat. U toho spočítat počet kliku. 0-2 kliky je bez problému ale jak jich je víc tak už chybí kapalina. Já jsem to dolejval když mi matice šla do tahu až po 9 cvaknutí.
Tohle všechno kontrolovat když je motorka na bočnim nebo centrálnim stojánku.
Jak to odstatnit?
1.- Když je motoka na stojánku. Dotahnout matici do polohy kdy začne tahnout. Pak celý píst demontovat a odpojit i hydraulickou hadici. Z hydralický hadice nesmí výtéct olej!!!
2.- Matici uplně povolit.
3.- vzít jakej koli tlakovej vzduch a fouknout do válce. Tlakem vzduchu se posune píst do spodní polohy a tím vznikne prostor pro dolití kapaliny.
3.- dolejt hydraulický olej. Až po okraj Nalil jsem tam něco co jsem měl na dílně. Ani nevim co.
4. Opatrně smontovat, tak aby se do okruhu nedostal vzduch!! Při dotahovaní průtokového štroubu bude vytíkat olej. To je správně, tím se zamezí tomu aby se to zavzdušnilo.
Na tenhle postup jsem přišel zcela náhodně a osvedčil se mi. Už jsem ho aplikoval na 3ch motorkách. Jestli je to vhodný nebo nevhodný postup nevim. Pokud dělám něco špatně, tak budu rád když mě někdo poučí :-)
Honza ofroudak přiložený následující obrázek:
[80.58Kb]
Upravil Honza ofroudak dne 29.04.2013 19:53
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
je to práce na 15min to snad zvladne každej. Ale jestli se bojíš tak se zastav a udělám ti to.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
no to by sis dál v dílně
možná že ten pístek půjde zatlačit i tyčinkou když ji prostrčíš tim vstupnim otvorem. Asi jsem to taky tak dělal jednou. Už si to kloudně nepamatuju.
BMW f 650 GS Dakar 00
BMW f 650 GS Dakar 01
www.offroad.h2omaniaks.com
Postup je OK, olej doporučuju hydraulickej, pístek jde stlačit tyčkou.
Únik je kolem těsniv přímo na tlumiči - je tam pochromovaná trubka v které se nadělají rýhy a koroze a těsnění už netěsní.
Dakar 650, HusaberG
To je oddelena nadobka na dusik.Olej tam tudy nedostanes.
Jinak pretesnit samotny hydrostel neni problem.A nemusis kvuli tomu repasovat cely tlumic.Beran co repasuje tlumice si za pretesneni hydrostelu uctuje 350kc.
To mi prijde rozumejsi nez pouhe doplnovani ztracejiciho se oleje.
Je pravda,ze tlumic musi dolu a poslat mu ho.Takze lepe resit pres zimu.
Upravil vevis dne 28.03.2012 20:45
No já bych řekl, že je to úplně jedno. Prostě hydraulickej olej. Když mi to Honza Offroudak ukazoval, taky jsme vubec neresili co v te flašce je A funguje
Upravil Cidas dne 04.05.2012 19:24
ja sem na tom podobně a zabírá mě to až fakt skoro na poslední takže už fakt nutnost! jinak by to neměl bejt takovej horor drží to jedna matice a nemusíš nic v okolí rozmontovávat...