Ahoj, mám problém, malé GS (ne Dakar) nemá 12V zásuvku, nenajde se tu někdo kdo by věděl jak ji tam zapojit? připadá mi trochu barbarský to píchnout rovnou na baterku...
ja mam tu origo pod nadržkou oleja a ešte mam dve. jednu na riaditkach cez poistku a druhu pod sedlom cez poistku Škoda Superb 1,4TFSI LPG LaK Diagnostika GS-911 BT https://www.faceb...963987398/
Taky jsem to řešil a zde mi poradili ať do dám přímo do palubky, a to na levou nebo pravou stranu , dio černého plastu. Koupil jsem vodotěsnou zásuvku za cca 350 kč s spojistkou , vyvrtal díru- pozor nutno speciální vrták aby díra byla pěkná. Při prvním zapojení kompresorku mi zhořela pojistka . Dál jsem silnější 15A a v pohodě. Vypadá to dobře a funguje to jak pro spotřebiče tak i pro dobíjení baterky.
Přímo z baterky přes relátko napajéní zásuvky, samozřejmě přes pojistku a přes spínací skříňku ovladat relátko. Takhle jsem to měl na Alpíkoj a fungovalo to bez proplému.
Rovnou přes pojistku k baterce a můžu večer při kempování nabíjet telefon a nemusim kvůli tomu mít nastartovanou motorku.
Dvanáctka je nejlepší pivo i motorka.
TOMNS napsal:
To je pravda, ale pokud je trochu horší baterka a zapomene že nabíjí, tak rano bude možná problém, já radši nabíjím přes den za jízdy.
Tak na to je jednoduchej recept:
http://www.conrad.cz/cidlo-k-akumulatoru-mw-728.k851744
... mam vyzkouseno na moto i v aute a bez toho nabijim jen vyjimecne
Zdravím, zrovna se chystám namontovat USB nabíječku (http://www.motomoto.cz/cz/e-shop/749225/c12452-paaschburg-26amp-3b-wundelich/zasuvka-na-moto-usb.html) a chtěl bych, aby byla (protože je podsvícená) zapnutá pouze po otočení klíčkem v zapalování. Napadlo mě tedy připojit ji mínusem na baterku a plusem na parkovací světlo. V elektrice se absolutně nevyznám, ale vycházím z toho, že když k parkovací žárovce vede hnědej a černo/bíle pruhovanej drát, měl bych nabíječku připojit k tomu hnědému - je to tak? Nebo byste mi doporučili jiné napojení?
Nerad bych něco zprasil.. uvítal bych případné foto vašeho zapojení, přecijen fotka je lepší než tisíc slov
Jo, mám F650GS (r.v.2002).
Já dělal něco podobného... článek jsem ale psal anglicky... Je to napojeno na parkovačku, jakmile nastartuju - a hlavně - rozsvítím, tak mi ta zapnutá 12V větev sepne relátko, které má druhý okruh přímo na baterku (pochopitelně s pojistkou)http://www.gsride...y-bmw.html
Mám to ještě přes odpojitelnou 12V zásuvku na kablíku co vede do Topcase... ale abych mohl topcase sundat bez vytahování kabelu z půlky motorky...
Za jízdy tím nabíjím (resp. budu) 12V battery pack s USB vstupem i výstupem... a tím pak nabijet mobil, interkom, GoPro atd...
Zapoj to přes relé, když napojíš drát od zásuvky přímo na drát od parkovačky, tak najednou bude na drátu, který je stavěný jen na spotřebu parkovačky i proud, který bude odebírat spotřebič v zásuvce.
Podle tohoto odkazu jsem dělal vyhřívání, přídavný světla, zásuvku a všechno funguje, najeto s tímto zapojením mám cca 2tis km z toho asi 1 tis km ze zapnutými hefty, v tvém případě nahraď kabel, který jde na schématu z heftu minusovým (černým) kabelem ze zásuvky, červený drát od zásuvky s pojistkou napoj na + baterky, na vývod z relé ke světlu připoj kabel, co jde od + z parkovačky.
Díky za odpovědi.. nakonec jsem to nevydržel a napojil černej na baterku a červenej na černo-bíle pruhovaný drát k parkovačce. Funguje skvěle a s tím, že to bude jen na nabíjení telefonu/navigace nemusím mít strach, že by to ten drát k žárovce parkovačky neustál. Pyšnej na to nejsem, ale funguje to přesně jak jsem si představoval..
Ahoj, takhle napřímo to má několik nevýhod:
1. průřez kablíku může snést max taky jen ty 2A. Takhle ho můžeš rozsvítit, protože při přetížení do něj půjde takový max proud, pro jaký je chráněná parkovačka. (průřez dimenzuj podle pojistek které ho chrání, jako na baráku).
2. své drahé nabíjené spotřebiče si chráníš jištěním s kapacitou pro parkovací světlo.
3. dej tam opravdu relátko a pojistku, máš tu jasné schémata. Poj 2A je ažaž, zkusil bych 1A, píšou max 2000mA/5V -od oka odběr pod 1A při 12V.