dotaz na zkušenější" mám 11ctku r.v.97, s ABS, přední kolo při postavení mota na centrál je přibrždováno...dneska jsem vše rozebral, válečky promazány brzdovkou, nalita nová brzdovka, odvzdušněno....na místě páčka bere pěkně, ale jen se rozjedu tak měkne, ...po zastavení kolo se pořád netočí volně....
ve čtvrtek vyrážím, mám se kvůli tomu nějak znervoznovat??
jo, nemám nejnovější baterku... tak někdy ABS sepne a někdy ne...
díky za odpovědi.
podobný problém řešil deny. t.j. přibržďující kolo. Postup byl stejný výměna kapaliny a vyčištění což nepomohlo. Objednal nové hadice a hle bylo po problému. Ono ty originály gumové nejsou věčné a po 14-ti letech mají nárok na výměnu.
R1200GSA>>KTM 990 LC8 ABS-R>>KTM1290SA-R
Tak tak, pozri tie hadice, podobný problém som mal na aute.Hadica vyzerala navonok v poriadku ale vnútri bola dáka spuchnutá, lebo len veľmi slabúčko prepúšťala brzdovú kvapalinu, a keď sa aj pretlačilo dostatočné množstvo do brzdového valčeka, po uvoľnení brzdy sa už nevracala naspäť a brzda brzdila stále.
dastr: Jak ti píše vlada-adv a Malakh - zkontroluj hadice. Někdy to "nemocné" místo jde i krásně vidět - na hadici se vytvoří boule.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
přesně jak píše vláďa-adv, po výměně předních destiček mě začalo přední kolo po zabrždění stále přibržďovat. Vyměnil jsem brzdovku, odvzdušnil a nic, pořád to samé. No a tak jsem objednal sadu předních pancéřových hadic u firmy- http://www.motops.cz/cz/katalog-produktu/brzdove-spojkove-opletene-hadice-goodridge/c4033 p. Šnajdr, tel.: 605002001 a do 4 dnů byly doma. Jsou lisovaný, banja v nerezu i se šrouby a podložkami za cca 3700,- Kč. No a po výměně hadic to je již O.K.
Zřejmě se udělala ve staré gumové hadičce nějaká kapsa, která fungovala jako zpětný ventil.
Žádná boule vidět nebyla. Takže zaplaťpánbu týden před Rumunskem vyřešeno........
Pomatenost, zvaná BMW.
Mám podobný problém, tak nechci zakládat nové vlákno.
Po výměně brzdovky, jsem odvzdušnil a vše ok. Po cca týdnu jsem vzal za brzdu a nic . Musel jsem nejdříve dvakrát zmáčknout páčku a pak teprve brzdila, ale to jsem musel provést při každém brždění. Po opětovné odvzdušnění se po týdnu vše opakuje a to jak předek tak zadek. Napadlo mě jestli není na odvzdušńování nějaký fígl? Mám 1150 2002 s abs bez duálu. Díky za rady
Soldier: jde o to jak to odvzdušňuješ! Když máš ABS musíš to odvzdušňovat i na jednotce ABS, jsou tu na to vlákna s návody.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
ABS jednotka má vlastné odvzdušňováky. Sú označené F a R pre prednú a zadnú brzdu. Tonda tu niekde aj popisoval postup odvzdušňovania bŕzd s ABS.
Najprv odvzdušniť ABS jednotku pre predok alebo zadok a k nej príslušné strmene a potom to isté pre druhú brzdu.
Ahoj,
měl bych dotaz k přední brzdě s ABS na R1100, kde mi po výměně brzdových hadic začalo vrtat hlavou chování, kterého jsem si dříve nevšimnul.
Brzda brzdí přijatelně (nemám žádné "ostré" desky), ABS funguje.
Po výměně hadic jsem hodně dlouho odvzdušňoval, než to začalo brzdit a ještě jsem to asi 2x za poslední 2 roky zkoušel opakovaně odvzdušňovat, nechat brzdu natlakovanou přes noc atd...
Páčka je stále malinko měkčí (zabírá tak v 1/3 chodu) ale rychlým pumpováním lze "napumpovat". Už si nepamatuji, jak to bylo před výměnou hadic, ale v brždění to vůbec neomezuje.
A když rychle a silně pumpuju, tak je slyšet z pod nádrže něco jako vrzání, nebo proudění kapaliny úzkým otvorem, buď z trubek, nebo z ABS jednotky. Konstantní tlak nikde nepovoluje. Je možné, že by se něco "přepouštělo", nebo "pružilo pístkem" v ABS (konstrukčně, nebo opotřebením), co by takto bylo slyšet? A nebo mám znovu hledat bublinu, případně přestat nad tím přemýšlet?
Díky za postřehy.