Procházel jsem trochu forum ale nikde jsem nenašel zmíňku tak píšu dotaz.
Za jízdy slyšim cvakání z levého válce. Cvaká to jak při akceleraci tak při prždění motorem. Neví náhodou někdo čím by to mohlo být? (Vůle ventilu a vahadel přeběhnuty a OK...) Děkuji za info
Za jízdy přeně neurčíš, jestli to je přímo "z válce" nebo z jeho okolí...
A jestli máš ventilové vůle v cajku, tak jako první bych si tipnul levou škrticí klapku (u vstřiku).
zkus na kladku zatlačit ze strany od motoru proti vstřiku, jestli se zvuk změní je to klapka, cvaká to u každého bmw
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info
Za jízdy přeně neurčíš, jestli to je přímo "z válce" nebo z jeho okolí...
A jestli máš ventilové vůle v cajku, tak jako první bych si tipnul levou škrticí klapku (u vstřiku).
Aha. Takhle podrobně jsem to nestudoval myslel jsem že je to z válce. Je pravda že při určitém plynu to cvakat přestane. Pokud by to byla kplapka dá se s tím něco dělat. Tiká to docela nahlas.
Aha. Takhle podrobně jsem to nestudoval myslel jsem že je to z válce. Je pravda že při určitém plynu to cvakat přestane. Pokud by to byla kplapka dá se s tím něco dělat. Tiká to docela nahlas.[/quote]
možná to vypadá, že máme stejnej problém je pravda, že mně to dělá, když vezmu víc za plyn, třeba při předjíždění, tak mi v tom válci začne silně rachtat, je to fakt nepříjemný a co přesně by s tou klapkou mělo být, vůle na ose, nebo je povolená, jde to odstranit???
plesm napsal:
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info
bych řekl že to jsou ventily, protože mě to dělalo taky když jsem je měl hodně utažený, po povolení se to ztratilo a teď mi to začlo dělat zase (po cca roce) i když jsem ty ventily nedávno kontroloval
zvuk klapky je řinčení, kovový cinkání a je to slyšet spíš když dáš nohu do strany, ty ventily je zařachtání jak když Tatra řadí, je to k nepřeslechnutí a projevuje se to při rozjezdu s míň plynem a při prudkým přidání hlavně z nižších otáček
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Já to slyšim pořád. Když dám nohu do strany je to slyšet ještě sylněji. Je to jako když vemu víčko od rybiček a ťukal bych do něj kovovou lžičkou. Jde s tím něco dělat? Ventyli jsem předevčírem dělal a na druhém válci byl těsnější jeden výfuk jinak všechny vcajku... A jak jsem už psal při určitém plynu jde dokázat aby to necvakalo... Né vždy to jde...
plesm napsal:
chtěl bych se zeptat na podobný problém, při prudší akceleraci na 1150 mi začne v pravém válci dosti slyšitelně rachotit, při deceleraci je to v pohodě, mám krátce po kontrole ventilů a docela mě to udivuje, čím je to způsobeno a že je to pouze na jedné straně, nemáte s tím někdo hlubší zkušenosti, případně, jakým stylem to odstranit, díky za info
natankuj plnotucnej benzin a uvidis jestli to bude delat dal tohle rachoceni delaji samozapaly zpusobene nekvalitnim palivem
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
Při normálním spalování připravené palivové směsi (benzín : vzduch = 1:8,5 až 1:22) je ve válci motoru dosahováno tlaku 800 až 1500 kPa a teploty od 400 do 600°C. Tato teplota není natolik vysoká, aby se směs benzínu se vzduchem sama zapálila, proto je zapálení způsobeno zažehnutím zapalovací svíčky. Od ní se pak teplo přenáší válcem motoru vedením, prouděním směsi a zářením, rychlostí kolem 10-25 m/s . Bývá dosaženo tlaku až 4 MPa a teplot přes 2 000°C. Na rychlost šíření tepla má vliv konstrukce motoru, provozní podmínky (otáčky, teplota ..) a hlavně palivo. Při spalování paliva dochází vlivem chemických reakcí ke vzniku volných radikálů, které nastartují detonační spalování. Zvýšení tlaku dojde k rozkmitání motoru vysokou frekvencí a v rezonanci s tělesem motoru vzniká slyšitelné klepání. Takové klepání motoru je nežádoucí, protože dochází k zeslabení výkonu motoru a rychlému opotřebování pístu, ložisek, čepů a dalších částí motoru. Jak klepání motoru zamezit?
Může se tak stát celou řadou nejrůznějších a někdy i protichůdných způsobů: například vyššími otáčkami motoru, menším zatížením, ubráním plynu, větší vlhkostí vzduchu a zejména použitím paliva s vhodným oktanovým číslem. To jsou ty číselné hodny napsané u názvu benzinu na stojanech čerpacích stanic.
Samotný čistý benzín má oktanové číslo velmi malé, proto se do něj přidávají přísady, které jej zvyšují. Dříve se používaly sloučeniny olova (tetraethyl olova a tetramethyl olova). Toxické olovo tak bylo v desetinách gramu součástí každého litru benzinu a po jeho uvolnění z výfuků aut se usazovalo v okolí silnic. Nyní jsou příměsi na bázi olova zakázány. Jako antidetonátory se používají např. organokovové sloučeniny manganu, aromatické aminy nebo halogenidy přechodných kovů.
Samotné oktanové číslo vyjadřuje odolnost paliva proti samozapálení při kompresi ve válci spalovacího motoru. Znamená percentuální zastoupení izo-oktanu ve směsi izo-oktanu (2,2,4-trimethylpentanu) s n-heptanem, která je proti samozápalu stejně odolná jako zkoumané palivo.
Přitom je stanoveno, že čistý n-heptan má oktanové číslo 0 a čistý izo-oktan má oktanové číslo 100. Například oktanové číslo 98 znamená, že palivo je stejně odolné proti samozápalu jako směs, skládající se z 98 % oktanu a 2 % heptanu.
Oktanové číslo však může mít i hodnotu vyšší než 100 (letecký benzín až 107, závodní benzín až 130). To znamená, že dané palivo je ještě odolnější proti samozápalu než čistý izo-oktan.
Je zajímavé, že s narůstající nadmořskou výškou se snižuje oktanový požadavek na každých 1000 metrů nadmořské výšky asi o 8 oktanových jednotek.
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
cvaká většinou pravá klapka,je vychozené pouzdro uchycení osky.krásně to de slišet na volnobjech...Když tu klapku zespod přidržíš za kladku lanka tak přestane.Mě rachtá jaxviňa a jezdim,akorát se optížně šteluje volnobjech-pottlaki protože to přisává falešný vzduch ale jezdit se stim dá...Už mám nachistaný nový pouzdra,jen to přebůchat.Bohužel fčíl su bez snoubenki a auta takže motorku potřebuju denně.Na káčku je půl roku propadlá technická a třinda je naleščená f kuchini...
Kupredu spatki ni krok...
Kasak napsal:
Zmijon=Jirásek.Kam na to chodíš.Vetšinou je to opravdu palivem.
Kdo čte, ten ví.
Snažme se rozšiřovat internet o weby a blogy, které se zabývají knihami.Nebo alespoň na ně choďme, stahujme a čtěme.
Transylvánští koně jsou ještě rychlejší než vlkodlak. Všechno ostatní je na vás.
„Joo, svět je plnej podivnej krás a jeden život na to nestačí.“
jo, díky za rady, zkusim tam natlačit ten ,,plnotučnej" a pak se uvidí, jen mi nejde do hlavy, když by to mělo být tim palivem, že to rachtá jenom v jednom válci
Kdysi na nové 1100GS mi od nové motorky zleva cvakalo jakoby z motoru. V BMW vyměnili v záruce písty, válce, ojnice a napínáky rozvodů a dělalo to stále. Nakonec kamarád lékařským naslouchátkem (tyčka a na konci je "sluchátko" zjistil že to jde z levého vstřiku. Tak mi ho vyměnili taky, ale stejně to po čase dělalo to samé, i když míň. Tehdy mi volali z AuTecu jak jsem přišel odkud to je a vzápětí si prý naslouchátka pořídíli taky, že je to lepší než diagnostika BMW:-).
Teď mám 1150ADV, už druhé, první jsem kupoval nový. Mám problém, který tady taky popisujete, při zrychlení na 4-6-ku z nižších otáček se odněkud začnou linout hrozné hlasité kovové zvuky. Dělala to už první, taky nová a dělá to i tahle (najeto 120 tisíc). Přitom ventily jsou vždy pravidelně dělané. Lepší je to s palivem 98-100 oktanů. Teď v Alpách jsem musel motor víc vytáčet aby to nedělalo, ale štve mě to, 1100GS nic takového nedělala... Jsou to fakt ventily?????
Ivane mě když tohle začlo dělat poprvý, bylo to po ventilech, tak jsem se tu ptal a kdosi mi napsal že si podpaluju ventily, tak jsem je udělal znovu a namísto dost utaežných jsem je dal poměrně volné ao d tý doby to bylo v cajku.
Je pravda že jak mi to rachotilo teď pár desítek km tak to přestalo po tankování, takže to mohlo být benzínem.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
takže problém doufám, že vyřešen, sešteloval jsem ventily, který mi v servisu utáhli snad bez vůle a pak i posléze natankován 100 oktan a je, zdá se po problému, to MotoPaja díky za radu