Zdravím,netušíte někdo v čem spočívá Blled test co se má dělat na MODITEC po výměně/odvzdušnění u integrálu?
V servisním manuálu je psáno že se má udělat Blled test.
Známej automechanik mi vysvětlil jak se odvzdušňujou moderní auta přes diagnostiku, ale to tohle asi nebude, takže tušíte někdo?
Jde mi o to jak moc je zásadní když o nebude, když jsem si měnil kapalinu doma.
Případně jestli to má opravdu potenciál zjistit zavzdušnění.
BMW? Co s takovou Jawou chcete dělat?
Ale spýtal som sa googla http://www.i-bmw....php?t=4385
The only thing the 'MoDiTec' does is a 'bleed test', which is just a pressure test, or the equivalent of squeezing your brake levers and making sure they work.
http://www.bmwra....2ffa145187
The bleed test is used on bikes with Integral ABS (the original version, R1150RS through K1200LT). It measures the compressibility of the fluid in the wheel and control circuits, and if it's too compressible it assumes that there is air in the system. The computer spits out numbers representing the compressibility, assigns a pass/fail to them, and then gives the numbers to the tech anyway so he can see if it's a really good result or just a marginal one.
It only applies to that system; not ABS1, ABS2 or Integral ABS 2.