Zdravím, nemáte někdo touratech kokpit na GSu? Vypada celkem zajímavě. Podělte se někdo o zkušenost. Má lepší ochranu před větrem než standardní plexi? Má to nějaké nevýhody (kromě montáže) ? http://www.tourat...ts_id=4007
Upravil Massik dne 21.08.2011 00:02
Rozhodně nepočítej s tím, že by to bylo jako plexi na Adventure, které je pomalu podobné plexi na LTčku nebo Goldwingu. Rozhodně to fouká víc. Já to dneska zkoušel v úplně zvednuté poloze (maximální úhel a maximální výška) a vrátím se zpátky k nastavení asi 80% výška a 80% úhel (prostě ne to nejstrmější).
Nevýhodou proti standardnímu může být horší výhled těsně před motorku v sedě a ne každému se líbí ten design a celková změna motorky na něco úplně jiného.
Na druhou stranu - já měřím 187cm a dostanu hlavní proud vzduchu asi 10-15cm nad přilbu, se sériovým mi to šlo přímo do štítku přilby. Pomocí drobného příplatkového dílu je možné perfektně namontovat GPSku nad budíky podobně jako na Adventure na horní výztuhu plexi (s adaptérem, který to pak vynese dál z kokpitu - blíž k jezdci) a líbí se mi to mnohem víc než nerezové rameno na GPS nad budíky, které nejde namontovat v kombinaci s palubkou se zásuvkami, kterou považuju za praktickou věc. Tahle mám zakrytou budku s přístroji nahoře plastovým krytem co je u Desierta, palubku a nad budíkyy mám GPS v úhlu a výšce, která mě vyhovuje. Do postranních "laplí" jdou strčit taštičky určené pro staré Desierto I, dneska jsem to zkoušel a výrazně se tím sníží proudění vzduchu na tělo a protože bylo docela vedro, tak jsem je sundal ale jsou tam docela hezký a dalo by se do nich něco strčit - třeba telefon nebo něco, co člověk chce nabíjet za jízdy apod.
Montáž je ukrutná práce, zejména když se natrefí na motorku, která má šrouby v hlavním nosníku kokpitu (trubka nad přístroji) zarvané tak, že nejdou vyndat.
Kamarádi, kteří to mají na 1200GS a jezdí s námi offroad (např. to měli v Maroku), padali jak hrušky ale rozbít se jim to nepovedlo kromě jedné uražené "laple) po jednom z pádů do kamenů. Na funkčnost kokpitu to nemělo vliv.
Každopádně mě osobně i s plexi z Adventure fouká do helmy a tohle bylo pro mě řešení a navíc se mi ten agresivnější vzhled líbí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ahoj,
zřejmě takto to měl Tomáš namysli. Z pohledu uživatele: opravdu je cítit vítr v oblasti ramen, což je příjemné v letních měsících, ale hlava zůstává bez turbolencí ( jezdím v MX přilbě ).
Myslím, že úplně nejdražší na Desiertu je cena za počet kompromisů a zkoušení různých jiných štítů, než se člověk rozhodne udělat te správný krok a objednat Desierto. Vypadá skěle, funguje skvěle. A je dobře, že skvělé věci mají svoji cenu. Za mě to byla jedna z prvních investic, kterou jsem do ADV udělal a nikdy jsem toho nelitoval - opravdu funkční.
Zb.
anteo přiložený následující obrázek:
Jde oto co očekáváš ja mám taky D3 a jsem spokojenej daleko víc než s originálem. Prvně se odlišíš od ostatních krásně zato schováš GPS na special hřídelku kterou koupíš jako doplněk v TT a opravdu to funguje VĚŘ MI testoval jsem ji dokonale!!!Když si to nastavíš tak vidíš na GPS jak v sedě tak ve stoje..
servisak přiložený následující obrázek:
Shodou okolností jsem D3 namontoval na ADV v pátek. A měl jsem hodně staženej zadek, bo mám 205 cm a tady je plocha plexi o poznání menší než u originálu ADV - jak je vidět z fotek od kluků. Měnil jsem ho protože originál byl právě po pádu prasklej a navíc moto měla zrovna 25 000 km, takže dostala dárek Vzhled se výrazně změnil - alespoň pro mne -k lepšímu, Mau je teď extra krasavice.
Ale hlavně, jak píše Tomáš, i při mé víšce je obtékáni vzduchu mnohem lepší, helma je ouplně v klidu a větší nápor do ramen mi nevadí. V sobotu jsem to testoval na dálnici a maximální spokojenost.
Co je ale skutečná hrůza je instalace - končil jsem ve čtyři ráno a několikrát mi málem jeb*o. A to bych si o sobě dovolil tvrdit, že jsem technickej typ. Lepit podložky na hlavy šroubů, když už se dávno vyráběj šrouby s nalisovanejma volnejma podložkama, to je parádička
Ale největší bomba je instalační manuál sám - Tome, nešlo by chlapcům v TT taktně zdělit, že již existují barevný tiskárny a že nemusejí dělat fotky na orwo, že už jsou k dostání i digitální foťáky? Myslim že za ty prachy by to mělo být v sakra lepší kvalitě.....
Tak jsem se prave vratil z vychodu slovenska a D3 me odchytalo 99% hmyzu prilba zustala docela cista. D3 Plexi k nepoznani ani rukou by ste na to nesahli.
Sice ze zacatku me trochu stvalo jak to fuci pres ty boky. Turbulence se toci v oblasti hlavy (ja mam 174cm tak pro vyssi jedince to je asi opravdu v oblasti ramen- u me bohuzel ne) ale nakonec jsem to vyresil tak, ze sem si koupil novou 2 dilnou plastenku, ktera presne pasuje do tech boku a uplna spokojenost. Ted si dokazu i regulovat kolik vzduchu na sebe pustim.. :-)
kaca napsal:
Co je ale skutečná hrůza je instalace - končil jsem ve čtyři ráno a několikrát mi málem jeb*o. A to bych si o sobě dovolil tvrdit, že jsem technickej typ. Lepit podložky na hlavy šroubů, když už se dávno vyráběj šrouby s nalisovanejma volnejma podložkama, to je parádička
Ale největší bomba je instalační manuál sám - Tome, nešlo by chlapcům v TT taktně zdělit, že již existují barevný tiskárny a že nemusejí dělat fotky na orwo, že už jsou k dostání i digitální foťáky? Myslim že za ty prachy by to mělo být v sakra lepší kvalitě.....
Ty jo, mam to teda objednano, ale uzu ted mam hruzu z te instalace. Mas nejakou radu, figl, aby mi to slo od ruky? Rady typu: jen kliiid, pevne nervy atd. neberu
Ono nic jinýho ani nejde poprřát jsem si myslím taky na ruce zručnej a trvalo mi to šíleně dlouho, návod tragedie a pak třeba nasaditzajištění palubky je taky luxus!!! Takže pevné nervy a hodně klidu
... servis a diagnostika BMW Motorrad
JJ, pevný nervy určitě já má 2007 ADV, GS bude mít trošku jiný uchycení na stranách - pro mě byl boj nacpat závěsný háky boků D3 po krycí plasty na nádrži, to bylo asi na deset rukou najednou....Rozhodně si ale přilep podložky pod hlavy třech šroubů, který se montujou do krytu kokpitu. Pak na ně nasazuješ plechovej protikus vlastního držáku D3 tak, že podložka musí projít kruhovou dírou a po té celý protikus zasuneš dopředu, kde je už výřez menší a šrouby s podložkama dotáhneš. Pokud je nepřilepíš, podložky leží na krytu kokpitu a musel bys obrátit moto vzhůru nohama, abys tam ten protikus dostal. Na prsty tam místo nejni
Ale jinak je to zábava a výsledek stojí za to
servisak napsal:
Ono nic jinýho ani nejde poprřát jsem si myslím taky na ruce zručnej a trvalo mi to šíleně dlouho, návod tragedie a pak třeba nasaditzajištění palubky je taky luxus!!! Takže pevné nervy a hodně klidu
Ondra u nás to dokáže někdy namontovat za tuším dvě hodiny ale je to ukrutná práce v kombinaci s palubkou, která to dokonale zakryje. Namontovat jen Desierto není tak složité ale když je zavřená díra nad budíky tou palubkou, fakt je to práce jak stavět loď v láhvi. Desierto vůbec není určené pro montáž "doma", měl by to montovat mechanik, který to umí. Nicméně TT mění všechny návody na obrázkové a la Ikea, takže Desierto ho dostane taky. Výhodou je, že ty návody jsou tak explicitní, že nepotřebují vůbec žádný překlad.
Zajímavá zpráva ohledně těch "laplí" od fkbart - s těma pláštěnkama. Přesně to jsme mysleli, ty tašky do starého Desierta jsou zbytečně velké, navrhneme jim nějaké totálně pogumované a přesně na rozměr těch laplí. Vzduch se tím zastaví ale třeba ve včerejším počasí to bylo ideální když tudy foukalo na tělo.
Ta konzolka nebo hrazdička, která pasuje namísto horních šroubů napříč kovovou vzpěrou je super, mám nový typ (kratší) - na kterou se ale navigace musí montovat pomocí 044-0770. Dá se pak ještě nastavit výška navigace přesně podle potřeby, třeba i níž - těsně nad budíky - nebo výš, kde se ale už násobí vibrace. Nicméně s obyčejným držákem na Zumo 660 to za jízdy nedělá žádné problémy (mám to v poloze téměř kolmé svislou osu) kromě startování nebo prudkého přidání plynu, kdy se to zatřese ale nic tragického.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Ještě k těm, kdo to montují sami doma - zkontrolujte si vůli mezi plastem a kovovým dílem (průchod pásoviny), jestli se ten kov nedotýká plastu. Pokud ano, tak to bude vrzat a musí se vybrousit ten otvor aby to bylo těsně ale nedotýkalo se to. Když to montujeme u nás, tak to kolega většinou odchytí a upraví. Tak abyste o tom věděli a nenadávali. Je to dané tolerancí výroby těch výlisků - lisují se po 25ks a první a poslední se maličko liší opotřebením formy a někdy to tam je o milimetr větší a jak se to dotýká, vyluzuje to hnusný zvuk.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...