Máte někdo zkušenost s přesedláním z 1150 Adventure na 1200 ADV ? Ten kdo vyměnil, ať prosím napíše své pro a proti. Písek nejezdím a na težký terén jsou lehčí moto. Využití především ve dvou, asfalt, rozbité cesty, šotolina a případně polní cesta. Ulehčete mé rozhodování, zda měnit či ne.
v autě jezdí tělo na motorce duše
Každá rada drahá. Kdysi, ne tak dávno tu byla anketa na jakém stroji kdo jezdí? nebo tak nějak. Většina odpověděla : na R 1150 GS . A to je právě ta část lidí co ti doporučí ber 1150 ku. Pak tu byla druhá část lidí , která sedlá 1200ku.A hádej co ti doporučí oni?
Jeste ze tu nejsou zadni majitele 11ky, by me zajimalo, co by doporucili oni.
Ale tedka vazne - sam popremyslej, co ti zmena prida, vezme a co za ni zaplatis. Podle me je to naprostej nesmysl, leda by ti slo o to mit za kazdou cenu to nejnovejsi a libi se ti design 12adv.
..anebo takhle...mít kilo na zadku a nevědět co s ním,prodám svou 1150 adv. a okamžitě koukám po dvanáctce,protože může být jedenáctpade považovaná za nezničitelnou a kdoví co ještě,je to těžká motyka a dvanáctka je prostě jinde..no ale to kilo nemám,takže si nechám tu 1150 a budu se dál chlácholit její genialitou.
Adventuru jsem nechtel, takze jsem vybiral mezi 1150 a 1200.
Na obou jsem se svezl a zvolil 1200. Nejvyssi podil na tom ma hmotnost motorky, 12tka je znatelne lehci a to ja si spojuju s bezpecnosti - lip ovladatelna, lip brzdi. K tomu samozrejme design (vec nazoru), vykon.
A nelituju, udelal bych to znovu uplne stejne.
Jenze kdybych mel ted 1150, za 1200 bych urcite nemenil. Vidim v tom z 25% uzitek, z 75% vyhozeny penize.
Tezko se prodava, tezko se kupuje. Koupis motorku kterou neznas, nemas ji osvedcenou, neznas jeji minulost atd, tu svou uz mas naucenou. Jestli by teda slo o ojetinu.. Nevim no, ja jsem jednoznacne pro 12tku, ale tohle je podle me nesmysl. Jo z 11 na 12, to uz jo, to je velkej skok, ale jinak..
raptor napsal:
topol keby som ti povedal ze jeden mechanik v rakuskom autorizovanom servise na bmw povedal o 12GS ze je to podvod na ludoch co ty na to?
Tak to měl kliku,že ho neslyšeli nadřízený. Protože by letěl na minutu.
Co člověk,to názor. A tohle téma je asi něco jako když se zeptáš jestli je lepší Sparta,nebo Slávie. Jen rozpoutáš hádku zanícenců z obou táborů,ale nic kloudnýho se nedozvíš. Je na to jednoduchá odpověď. Máš navíc zbytečný peníze? Tak si kup 12ADV! Jestli ne,tak nevymejšlej a buď rád co máš.
ja 12GS nepoznam, vozil som sa na nej len trocha a ten rozdiel v hmotnosti a kone bolo hned citit... ale neviem.. mozno som len prilis skepticky a staromodny
anyway... 12GS v mojich ociach urcite strci do vacku vsetky ostatne cestovne endura
V žádném případě jsem nechtěl rozpoutat debatu co je lepší, jestli 1150 nebo 1200. Na tomto fóru se na toto téma již napsalo hodně. Zřejmě jsem se špatně vyjádři. Zeptám se jinak: Přesedlal jste někdo z 1150 ADV na 1200 ADV ? Jestli se někdo najde, tak ho prosím o JEHO srovnání. Takové to ,, jedna baba povídala" už znám.
Jo a nesrovnávejte 1150 ADV s 1200 obyč. Myslím že porovnáváte nesrovnatelné. Díky
v autě jezdí tělo na motorce duše
Ale ja porovnaval obyc. 1150 a obyc 1200. To si myslim ze je srovnani realny.
A jak jsem rekl, mel jsem jasno hned - hmotnost, ovladatelnost, brzdy, vykon, design. to vsechno u me mluvi pro 12tku.
Proti mam jen jedno - nutnost servisovani nekde, kde je diagnostika (snad se nepletu, ale tusim ze 1150 tuhle potrebu nema).
MAS NEJLEPSI MOTORKU NA SVETE,TAK NEVYMEJSLEJ BLBOSTI
A ted vazne,nikdo ti tenhle problem za tebe nevyresi,musis si pujcit 12ADV a co nejvic se na nem projet a sam zvazit,jestli ti stoji za to priplacet,vyhody jsou vseobecne znamy-vykon,vaha,modernejsi desing..nevyhody taky-servis,cena,odolnost,preelektrizovanost...kazdej dava prednost necemu jinemu,loni jsem se na 12ADV taky svezl,vaha i vykon je na asfaltu docela znat,ale jinak je taky znat ze je to"plastak"nekomu to vadi,nekomu ne,navic bych se s ni asi bal jet nekam dal mimo evropu.Ja osobne bych do te vymeny nesel,zda se mi to zbytecne a radsi bych ty penize projel,nebo prikoupil do garaze dalsi stroj
Ahoj všem. Vloni na jaře jsem přesedlal z 1150 Adv na 1200 Adv. Rozdíly jsou. Ergonomie ani tak ne, posaz stejně pohodlný u obou. Uspořádání a vzhled kokpitu je věc vkusu, pokud je k dispozici pal. počítač, pak jsou údaje které já rád a byl jsem na ně zvyklý z LT - spotřeba, teplota (venku), tlak v gumách (tento údaj byl v Rumunsku značně zlobivý, ale to je na delší psaní), na 1150 nic takového, ale otázka jestli to potřebuješ. Podvozek 1150 bych řekl byl takový létající koberec, méně obratný než 12, ale neskutečně stabilní kdykoliv, i ve velké rychlosti. 12 mi přijde naladěná sportovněji, přijde mi neuvěřitelné jak daleko to posunuli vlastně skokem jen o jeden typ, je hravá, miluje zatáčky a rozsekanou okresku, což tedy 1150 taky, ale na 12 to má větší "gule". Motor, trochu vhodnější i na dlouhé rychlé přesuny, 150km/h mi na 1150 přišlo už že dost ženu (měla kratší 6), 12 si příjemně vrní. Ochrana, o té už tady bylo napsáno hodně, je to takové terénní RT (to zas schytám), mám nástavec plexi Touratech a je to téměř bez aerodinamického hluku, po namontování jsem dokonce čuměl, jestli se mi nevyfouklo těsnění pod laufy výfuku, začal jsem plněji slyšet motor. 12 má trochu lepší ochranu nohou, myšleno kolena proti zimě a vodě. Motor je dynamičtější, zvuk opět otázka vkusu, spotřeba malinko vyšší. Na 1150 (cca 40.000km) to bylo pod 5l, na 12 ze začátku kolem 7, dnes mám zhruba 12.000 km a jsem na 5,3l a to ji občas proluftuju. Na plné natankování ujedu cca 600 km, ale to vlastně na 1150 taky, protože velká nádrž byla i tam.
A jestli měnit? Pokud to vydržíš bez novinky, v klidu si nechej 1150, protože je to a bude dál hodnotná motorka, no a pokud to nemůžeš vydržet, udělej si radost, ale bude to stát kolem 150.000 navíc, za které je otázka, jestli to stojí.
Leosi díky za porovnání. Vidím že jsi přesně vystihl co mě na 1150 vadí a v čem je nástupce lepší. Abych to teť neschytal od skalňáků 1150tek, je to pezesporu dobrá holka do téměř všech podmínek, ale .... ?
Když na 1200 ADV je ta lepší ochrana proti větru, na kolena atd. No, teť si ještě zdůvodnit těch 150 papírů návíc a na fóru vyletí inzerát ,,prodám 1150 GSA".
Ještě jednou díky
v autě jezdí tělo na motorce duše
To leos: A jak bys hodnotil onen údajný menší zátah od nízkých otáček. V jednom testu se psalo, že to pod 3tis nechce jet...
Upravil stepan dne 08.04.2008 14:37
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
To spen: možná šetři rovnou 300tis., protože za chvilku třeba udělaj zase novější model, lehčí s lepší ochranou a budeš 1200Adv zase prodávat
Stepan Praha
BMW R 1200 GS Triple Black
Je to stejné, jako zdůvodnit si, proč jít z 1100 do 1150 - krom toho, že je novější a má jiné ovládací prvky na řídítkách není jedinej důvod, proč si připlácet 80klacků. Jízdní vlastnosti stejné,zpracování trošku horší,ale je prostě novější a lépe vypadá - hlavně je novější a na to se vždycky hrálo, i když každej typ BMW má vlastní sklaní příznivce.
Stejné je to s 1150 vs. 1200, i když konstruktéři udělali už zásadnější změny. 1200 je motorka, která jede lépe a je celkově novější a modernější.
Posledních 25let byl novej typ BMW vždy přeelektronizovanej a technicky jinej než ostatní motorky. Nakonec se ukázalo,že není důvod mu nevěřit...
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
stepan napsal:
To spen: možná šetři rovnou 300tis., protože za chvilku třeba udělaj zase novější model, lehčí s lepší ochranou a budeš 1200Adv zase prodávat
Asi jo Stepane, souhlasím s tebou. Na moto jezdím 30let (mimo zákon víc) a teť se dívám v časopise MOTORRAD z roku 1981 na BMW R80GS s krásným orange sedlem a je to nádherná nostalgie - vzpomínka na mládí, na ty poctivé a odolné kovárny. Ovšem vývoj a život jde dál. Asi je nejlepší mít doma veterána na ježdění kolem komína a pro krásný pocit v srdci, a druhé moto pro ježdění v dnešním ,,děsném" provozu bez bolesti krční a bederní páteře.
Omlouvám se všem - odbočil jsem hodně od tématu. No, prostě starej páprda, ale pokrok a stáří prostě nezastavíš !
PS. Motorky jsou má úplně nejvíc největší láska.
v autě jezdí tělo na motorce duše
Spen: Rádo se stalo, ať to dopadne jakkoliv, vždycky to bude dobře, v "nejhorším" budeš tak jako tak mít nejlepší cestovatelskou motorku na světě. Obě jsou bezva.
Stepan: Na nedostatek zátahu si nemůžu stěžovat. Myslím že odspodu v každém případě nejde hůř než 1150. Spíš mi přijde že je u 12 větší výkonový rozdíl mezi nízkýma a vysokýma otáčkama (možná proto to redaktor toho testu napsal tak "blbě" než 1150, ta tahá nezáludně a přesto dynamicky. 12 je do 4.000 ot naviják jako 1150, pak se rozpoutá peklo (nadneseně) a jde bezhlavě skoro do omezovače, žádná výkonová díra, nic, prostě tah. Prosím nekamenovat, moje zkušenost.
Hrabe_X napsal:
Je to stejné, jako zdůvodnit si, proč jít z 1100 do 1150 - krom toho, že je novější a má jiné ovládací prvky na řídítkách není jedinej důvod, proč si připlácet 80klacků. Jízdní vlastnosti stejné,zpracování trošku horší,ale je prostě novější a lépe vypadá - hlavně je novější a na to se vždycky hrálo, i když každej typ BMW má vlastní sklaní příznivce.
Stejné je to s 1150 vs. 1200, i když konstruktéři udělali už zásadnější změny. 1200 je motorka, která jede lépe a je celkově novější a modernější.
Posledních 25let byl novej typ BMW vždy přeelektronizovanej a technicky jinej než ostatní motorky. Nakonec se ukázalo,že není důvod mu nevěřit...
Souhlas, a víš že podle mně trošku paradoxně na zrychlení je na tom líp 1100, aspoň co jsme jezdili s klukama (já na 1150Adv) jsem nebyl v zátahu na tom tak jak oni, kvalt navíc znamenal zdržení, jinak motor makal jak drak, v tom to nebylo. Prostě mi 1100 o nějaký metr naprášila.