ja teda nevím kdo to stvořil ale nějak mi tam chybí kolonka :
Takový který doporučuje výrobce motocyklu a na který je navržena elektrická soustava v motorce !?
Upravil milan dne 01.09.2011 09:11
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
MILAN napsal:
ja teda nevím kdo to stvořil ale nějak mi tam chybí kolonka :
Takový který doporučuje výrobce motocyklu a na který je navržena elektrická soustava v motorce !?
a ona se snad gelofka svym charakterem odlisuje tak, abys je nemohl prohodit (kdyz se tam fyzicky vejdou)?
Spis tam chybi uzavrena kyselina + sklo.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Milane, pokud upřednostňuješ baterku, kterou doporučuje výrobce motocyklu, tak ji vyber přímo. Pro mou motorku výrobce žádný typ nedoporučoval. Anketa má určit poměr mezi typy. A jak Aldo vidíš, tak pro gelovku to není stoprocentní.
Milos napsal:
Milane, pokud upřednostňuješ baterku, kterou doporučuje výrobce motocyklu, tak ji vyber přímo. Pro mou motorku výrobce žádný typ nedoporučoval. Anketa má určit poměr mezi typy. A jak Aldo vidíš, tak pro gelovku to není stoprocentní.
mozna spis nez gelovka by yo popsala "uzavrena, bezudrzbova". Hodne tech, u kterych si myslime, ze to gelovka je, tak NENI. Byva to roztok s nejakou skelnou vatou ci co.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Milos napsal:
Milane, pokud upřednostňuješ baterku, kterou doporučuje výrobce motocyklu, tak ji vyber přímo. Pro mou motorku výrobce žádný typ nedoporučoval. Anketa má určit poměr mezi typy. A jak Aldo vidíš, tak pro gelovku to není stoprocentní.
mozna spis nez gelovka by yo popsala "uzavrena, bezudrzbova". Hodne tech, u kterych si myslime, ze to gelovka je, tak NENI. Byva to roztok s nejakou skelnou vatou ci co.
no ona klasická kyselinová pak bezudržbovka - nasákavá nebo jak kdo chce a pak tzv gelovka (svitková
každopádně každá má při stejné velikosti jinou kapacitu a take při stejné kapacitě jiný startovací proud a také jiný dobíjecí proud a napětí tak že asi tak si to přeberte jak kdo chcete .
ja osobně sem měl rád klasický nalivací protože když umírali umírali dlouho a vždycky dojedeš kdežto bezudržbovky jako YTX apod často nastartuješ odjedeš a chcípneš a už nenatočíš z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
ja osobně sem měl rád klasický nalivací protože když umírali umírali dlouho a vždycky dojedeš kdežto bezudržbovky jako YTX apod často nastartuješ odjedeš a chcípneš a už nenatočíš
To je spíš dané tím, že lidi nečtou. Na většině bezúdržbovek je napsaný, že nabíjecí napětí nesmí překročit určitou hranici (obvykle 14,6V). Takže je nutný aby nabíjecí soustava motorky tuhle hranici nepřekročila. Chápu, že většina lidí na to kašle a pak se diví, že ta bezúdržbovka má horší provozní vlastnosti i když by je vlastně měla mít lepší než klasika.
ne fakt beudržbovky sou svině zrovna i ja sem tak dopadl nastartoval jsem odjel a v brně ... nic už ssem nenastartoval upně mrtvá i přes kable to nešlo
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
ja osobně sem měl rád klasický nalivací protože když umírali umírali dlouho a vždycky dojedeš kdežto bezudržbovky jako YTX apod často nastartuješ odjedeš a chcípneš a už nenatočíš
To je spíš dané tím, že lidi nečtou. Na většině bezúdržbovek je napsaný, že nabíjecí napětí nesmí překročit určitou hranici (obvykle 14,6V). Takže je nutný aby nabíjecí soustava motorky tuhle hranici nepřekročila. Chápu, že většina lidí na to kašle a pak se diví, že ta bezúdržbovka má horší provozní vlastnosti i když by je vlastně měla mít lepší než klasika.
no oni lidi čtou ale ne to co by měli ale sedí u netu ašpekulujou pak si koupí tu nejlepší bateru na trhu a ona v jejich motorce nějak správně nefunguje ale to nevadí za tu radost to stojí asi jako když mi přijede týpek a chce na starou cbr600 180/55/17 řikám ale tam má být 160tka ... to jo ale ja chcu 180tku aby to lip sedělo už sem ju tam měl a super kouknu a opravdu na 4,5 rafku 180tka zlomená jako prase no asi naprosto nevyužitelná pneu ale ve forech vyčetl jak super sedí tak ju chce no a třešnička -- klidně muže být i jetá
tak že sjetá 180 s hranou obutá na uzkým ráfku - a pak jsou z teho recenze jak sedí a kolik vydrží .....
tak že tady by se hodila anketa jakou na sve moto používate pneu 160 nebo 180 tku !?
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
ne fakt beudržbovky sou svině zrovna i ja sem tak dopadl nastartoval jsem odjel a v brně ... nic už ssem nenastartoval upně mrtvá i přes kable to nešlo
Třeba to bylo baterkou. Já už tam mám gelovku víc jak rok a zatím vše v pořádku.
BMW R 1100GS vzor kačer
ne fakt beudržbovky sou svině zrovna i ja sem tak dopadl nastartoval jsem odjel a v brně ... nic už ssem nenastartoval upně mrtvá i přes kable to nešlo
Třeba to bylo baterkou. Já už tam mám gelovku víc jak rok a zatím vše v pořádku.
Mně se to stalo taky, vše fungovalo naprosto v pořádku, a pak na benzínce KO, musel jsem roztlačovat z kopce.
Jediné, čím baterka varovala byla občasné neaktivování ABS ihned po startu, teď už vím, že to znamená okamžitě vyměnit baterku.
Jak už tu někdo psal, jsou 3 typy olověných akumulátorů: klasická kyselinová - nejodolnější co se týče kvality dobíjecí soustavy, snese i lehké přebíjení, protože je otevřená (odvětrávaná) a vzniklé plyny mohou odcházet z obalu ven a nehrozí že baterka bouchne. Elektrolit je volně nalitá tekutina mezi desky akumulátoru a je třeba ho občas doplnit destilovanou vodou tak aby byly desky vždy ponořeny v elektrolitu.
akumulátor typu AGM - bezúdržbová kyselinová, kde je elektrolit nasáklý ve skelném rouně (netkané textilii z skelných vláken). Akumulátor je po nalití a zreagování hermeticky uzavřen a je háklivější na kvalitu dobíjecí soustavy. Nabíjecí proud by neměl přesáhnout 1/10 kapacity akumulátoru. Při vyšším nabíjecím proudu dochází k vývinu plynů a hrozí nafouknutí nebo roztržení akumulátoru.
gelový akumulátor - v motocyklech používaný méně z důvodu vysokých nároků na dobíjení a vyšší ceně. Má ale delší životnost a nízké samovybíjení. Elektolit je smíchám se skelným práškem o velikosti zrna cca 1/100 cementového prachu tím se dosáhne zgelovatění elektrolitu. U těchto akumulátorů je antimon v elektrodách nahrazen vápníkem což sníží vývin plynů. Je také uzavřen a může být provozován v jakékoli poloze. Používá se hlavně jako záložní baterie.
U všech typů olověných akumulátorů platí, že by napětí na článek nemělo klesnout pod 1,2V. Obzvláště u druhého a třetího typu. Jinak dochází k nevratnému ději - sulfataci desek. Sulfatace je přeměna síranu olovnatého, který vznikl vybíjecím procesem na kladné elektrodě z oxydu olovičitého, který za poměrně krátkou dobu přechází do nerozpustné formy a již se nabíjecího procesu nezúčastňuje a tím postupně klesá kapacita olověného akumulátoru.
Obecně lze říct, že do motocyklu, kde je originálně montována baterie AGM nebo Gelová, lze použít i klasický akumulátor s volným elektrolitem, protože jeho nároky na dobíjení jsou nižší než u AGM nebo gelu. Opačně bych tuto záměnu nedoporučil. Mohlo by dojít k velmi rychlé skáze nebo v horším případě "výbuchu" akumulátoru za provozu. V praxi však většinou platí, že tyto baterie nejsou záměnné z technických důvodů (rozměry, typ kontaktů apod.)
Upravil HonzaGS dne 04.09.2011 17:41
...kulturnost je pouze nátěr, který je velmi lehce rozpustný v alkoholu...
...pošli do pr...e každého dřív, než tě stihne nas..t...
...je těžké být debilem, pač konkurence je veliká...