Původně jsem o ESA neuvažoval,nakonec jsem rád,že ho tam mám.Přepínání módů využívám často.Na rozbité okresce COMFORT a bundesbůček si jen tak lehce proplouvá na dírama,naopak SPORT na dokonalém-vzácném asfaltu v ČR.Pak je cítit ztvrdnutí a větší jistota v náklonech.
Doporučuji,problém zatím žádný,najeto 29000km,model 2010.
mopslik napsal:
chtěl bych se zeptat zda hledat moto s ESA nebo ne?Výhody poruchovost?
JE TO BOZI, BOZI, BOZI.
Pokud stridas rezimy/zateze jako treba ja... je to uzasny!
Poruchovost bych neresil.. AFAIK kdyz se to vysype, zustane to v nejake fazi... takze zadny extra problem.
Jedine co by mne zajimalo je REPASOVATELNOST toho, co tam je.
Abys nemusel koupit to cele znova.. to uz by pak byl lepsi snad i ESA Ohlins.. i kdyz.. mame ebay
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
mopslik napsal:
chtěl bych se zeptat zda hledat moto s ESA nebo ne?Výhody poruchovost?
JE TO BOZI, BOZI, BOZI.
Pokud stridas rezimy/zateze jako treba ja... je to uzasny!
Poruchovost bych neresil.. AFAIK kdyz se to vysype, zustane to v nejake fazi... takze zadny extra problem.
Jedine co by mne zajimalo je REPASOVATELNOST toho, co tam je.
Abys nemusel koupit to cele znova.. to uz by pak byl lepsi snad i ESA Ohlins.. i kdyz.. mame ebay
Je to celkem primitivní, místo ruční regulace je tam servomotor, takže repas tlumiče jako takového není určitě takový problém. BTW Willburs dělá WESA z původních tlumičů. Vymění pružiny a nastaví jednotlivé režimy podle váhy a požadavků.
Super věc. Mám a nelituju. Kolikrát se mění povrchy silnice a člověk nemusí slézat a laborovat s nastavením. Využívám to celkem hodně. Joko bys měl víc motorek v jedné.
Me to prijde jako zbytecna vec (kus harampadi navic), pokud nejsi hracicka a kvuli kazde dirce nechces menit nastaveni (i tak rekl bych hodne hrube regulace ve 3 rezimech). Setkal jsem se s majiteli, kteri repasovali jeste v zaruce.
Sednu na masinu a zhruba vim kudy pojedu (silnici, teren), jak nalozen (sam, s kuframa), jakej styl (prase, vyhlidka) a podle toho nez sednu na masinu nastavim tlumeni. Navic neni problem zastavit a zmenit nastaveni. Takze za me NE.
V dnesni dobe, budes mit spis problem sehnat moto bez ESA, nezli s ni. Obecne vzato jde o zvyseni uzivatelskeho komfortu, za cenu potencionalnich problemu. Je na zvazeni kazdeho, jestli takovou pi*****u, na motorce chce.
Chose napsal:
Me to prijde jako zbytecna vec (kus harampadi navic), pokud nejsi hracicka a kvuli kazde dirce nechces menit nastaveni (i tak rekl bych hodne hrube regulace ve 3 rezimech). Setkal jsem se s majiteli, kteri repasovali jeste v zaruce.
Sednu na masinu a zhruba vim kudy pojedu (silnici, teren), jak nalozen (sam, s kuframa), jakej styl (prase, vyhlidka) a podle toho nez sednu na masinu nastavim tlumeni. Navic neni problem zastavit a zmenit nastaveni. Takze za me NE.
V dnesni dobe, budes mit spis problem sehnat moto bez ESA, nezli s ni. Obecne vzato jde o zvyseni uzivatelskeho komfortu, za cenu potencionalnich problemu. Je na zvazeni kazdeho, jestli takovou pi*****u, na motorce chce.
No podle mě tohle jsou typické kecy člověka který to nikdy nevyzkoušel :-) A nejlepší jsou ty nepřímé zkušenosti, znám někoho komu se to a to podělalo
FYYFF
Když jsem měl možnost si sjet poprvé na GSA, byl režim přepnutý na komfort. Cesta samá zatáčjka, kvalitní asfalt a já si pořád říkal co s tou motorkou je že tak plave. Pak jsem si vzpomněn na ESu přepl na sport a rázem z toho byla uplně jiná motorka. Kolikrát se cesta střídá, kus fajn, kus rozbitý, pak přijdou suprové zatáčky atd. Už vidím jak někdo pořád leze z motky a přenastavuje.
Mas pravdu, zkusenost mackat knoflik za jizdy nemam. I kdyz ta moznost byla, radeji jsem sahl po 2010 bez ESA. S clovekem, ktery v zaruce opravoval tento system, jsem mluvil minulou sobotu.
A tvuj prispevek bych mohl oznacit jako typicke kecy cloveka, ktery si priplatil za tento system, ale neudelam to na hadani tu jsou jini. Pouze jsem vyjadril svuj nazor a ten tvuj ti v zadnem pripade neberu
ESA za mně ANO... Laborování a točení kolečkem jsem si užil už dost. Tady u nás se povrch od off po normální asfalt mění poměrně často a mít možnost jen navolit režim za jízdy je jednoznačné plus i za cenu případné poruchy. Zase tak hrubé nastavení to není a myslím že pro spoustu lidí to je i vysvobození, páč nastavit správně komplet podvozek je docela práce. Nehledě na to, že spousta lidí na nastavení nesáhne od novoty, nebo max. přitáhne zadní pružinu.
Kdo zkusí ESA, už bez nebude chtít.
ono dokoupit nejde, ale ohlins dela podobne reseni, ktere jde dodelat dodatečně pokud se nepletu (tuším, že jde i na GS 1150) ale připrav si minimálně tak 50 000,- spíš o dost víc
jednou to tady myslim napsal Tomaš z touratechu jestli se nepletu bylo to neco ve smyslu-muzes koupit sebe lepsi ohlins ale kdyz si s tim nebudes hrat a stelovat je na tom lip ESA kde si to prizpusobis,navic 99% lidi je natolik linych ze se vykasle na to aby trikrat otocili koleckem kdyz jede ve dvou nebo po spatne silnici tak radeji jezdi furt na "univerzalni"nastaveni,mam na tom 33tisic km zatim bez zavady