Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Září 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
1 2 3 4 5 6 7
8 9 10 11 12 13 14
15 16 17 18 19 20 21
22 23 24 25 26 27 28
29 30          
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč)
 
BMW Off Ride
morabo
#1 
Přidané 25.09.2011 07:26
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
lh5.ggpht.com/-xUWyQGZ0jj4/TkOTq8KKRYI/AAAAAAAAA_o/m1afuMtxByA/s640/BMW_OffRide_15.jpg



Objevil jsem tenhle stroj při nedávný návštěvě Itálie. Autorem je Fabio Marcaccini, bývalý závodník na okruzích (počátek 80.let), potom několikanásobný účastník Dakaru a mnoha dalších dálkových rally.

lh6.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAwh8LZ9xUI/AAAAAAAAAgI/qccWqc6zTS8/s640/Parigi-Dakar_1990.jpg

Po skončení kariéry začal cestovat - jak jinak než na BMW - po Evropě i po světě.

Z první cesty po Indii:

fabio.fabiomarcaccini.it/images/fabio/viaggi/Rimini_Madras_20.jpg

A z poslední do Kapskýho Města:

fabio.fabiomarcaccini.it/images/phocagallery/viaggi/thumbs/phoca_thumb_l_Cairo_capetown_01.jpg

V nedávný době se začal věnovat ve svém designovém studiu v kopcích nedaleko San Marina individualisaci motorek. Ale ne za pomoci průmyslových výrobků. Jde o unikátní díly a řešení, převážně jen v jednom exempláři a v prvotřídní kvalitě.

A tak vznikl i projekt Off Ride. Po cestě afrikou si Fabio přivezl v hlavě několik myšlenek na vylepšení vlastností jeho ADV a v nádherném provedení vše přivedl k životu.

Značných změn doznal rám - jak zadní, tak i přední část. Ta se musela připravit pro instalaci klasických brejlí a USD vidlí od Marzocchi se zdvihem 264mm (tedy stejným jako u KTM ADV-R).
Rozvor narostl o 45mm (nicméně je pořád o 54mm kratší než u HP2).

lh3.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPuQDPnX0I/AAAAAAAAAKY/eRZrFD57-Bo/s912/PC050021.jpg

lh4.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPuRzi5BkI/AAAAAAAAAKc/5xuqQVIytjM/s912/De7.jpg

lh4.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPui1-F1GI/AAAAAAAAAK0/lm0gEWJiBXk/s912/P7160021.jpg


Další z podstatných úprav představuje nádrž. Ačkoli motorka vypadá celkově užší, narostla o 1litr na celkovou kapacitu 34l, navíc se její největší čás odstěhovala o hodně níž, pod úroveň sedla a ke středu motorky, čímž se značně vylepšilo celkový roložení váhy. To bylo možný jen díky přemístění airboxu - vznikli dva velký po starnách a v kombinaci s optimalisovaným výfukovým potrubím se motor nadechl o příjemných, na brzdě změřených 6 koníků.
Ušetřeno bylo potom celkem 15kg.

lh6.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPurgvQf7I/AAAAAAAAALM/2LWOx48LpNw/s912/IMG_0118.jpg

lh4.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPuvtc-ctI/AAAAAAAAALU/Xnz-Z4qrVC8/s912/IMG_0362.jpg

lh6.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPulgv8MJI/AAAAAAAAAK8/xAiNWWYH_gk/s912/PA020053.jpg

lh4.ggpht.com/_aDVZIBLfOxA/TAPut4cN4-I/AAAAAAAAALQ/Vz-iDffqb6c/s912/IMG_0205.jpg

Pro lepší držení koleny byla doladěna nádrž krásně zakomponovanými neopreny.
Velmi osobitý je i sedlo, s probranou středovou částí, řešení, který není neznámý cyklistům.
Všechny velký funkční změny byly završeny menšími spíš designovými úpravami (mně třeba fascinuje "vzdušný zobák" ), který ale dělají z výsledku skutečně kompaktní, ucelený a dotažený výrobek.

Jedním slovem nádhera a už se nemůžu dočkat další Fabiovi kreace, snad přijde brzy. pray

A ještě dvě drobnosti, který mi trošičku vadí - vepředu by to při podobný úpravě už chtělo 21ku, prostor k blatníku je tam ale mamutí, takže počítám, že je s ní počítáno.
No a potom ten jeden kufr Grin . Vypadá to podivně, funguje to překvapivě normálně. Kdo jste toho najezdili víc po Itálii jste se s tím určitě setkali, je to tam hodně populární varianta, ať už s topcasem, nebo bez. Když jsem si přivezl 1150, měla jen bočáky, takže jsem jezdil po Praze s nima. Často jsem se ale neprotáhl a tak jsem to zkusil taky "na Itala" a víte co - ono to fakt funguje. Nikam ke straně mně to netáhlo ani při značným naložení kufru např. nákupem a protáhl jsem se naprosto bez problému všude kde projel motor (v mezní situaci si stačí najet trochu ze šikma). Nebýt toho, že jsem jel ve dvou na dovču, jezdím tak dodnes, je to příjemnější než kufr nahoře.
No, ale když se vrátím k modelu Off Ride, tam mi přijde škoda že se nedají dát kufry oba, protože motorka přímo volá po nějaký pořádný offroadový výpravě do dalekých a "neprobádaných" končin a na tu se, co si budeme nalhávat, nějaký to zavazadlo hodí.


Teď už ale nebudu zabírat místo slovy a nechám promluvit obraz:


lh3.ggpht.com/-ybSNo-EJrR0/TAkPBnC3eaI/AAAAAAAAAU4/xZWAOlylVQk/s640/BMW_OffRide_12.JPG

lh3.ggpht.com/-WQthV29Vt2s/TAjNlBo6aGI/AAAAAAAAAUU/wUu-jGFiVoU/s640/BMW_OffRide_11.JPG

lh3.ggpht.com/-OMSz-xppRjc/TAjNjyUzhdI/AAAAAAAAAUU/LQ-Av4yvyUs/s640/BMW_OffRide_06.JPG

lh5.ggpht.com/-erURnx1n7PQ/TAjNidfvNBI/AAAAAAAAAUU/svtv0rMyOC0/s640/BMW_OffRide_09.JPG

lh5.ggpht.com/-hDx6gnHTXiI/TAjNeKxcNrI/AAAAAAAAAUU/wI65-f2Iet8/s640/BMW_OffRide_04.JPG

lh4.ggpht.com/-a4NizjKNVqs/TAjNc7TIW-I/AAAAAAAAAUU/J03wI1plhg0/s640/BMW_OffRide_03.JPG

lh3.ggpht.com/-_jLrrB-k_j4/TAjNZEHGYoI/AAAAAAAAAUU/WtJra4fXcXc/s640/BMW_OffRide_01.JPG

lh4.ggpht.com/-tc8svJZCFBg/TAjNbcOuYeI/AAAAAAAAAUU/cNf7CgDTnsw/s640/BMW_OffRide_05.JPG

lh6.ggpht.com/-OoIq-2io3BA/TkOTqc59HDI/AAAAAAAAA_k/jSj1aRQwfaA/s640/BMW_OffRide_13.jpg

lh6.ggpht.com/-07sETF0LMd0/TkOTrlPkx3I/AAAAAAAAA_s/4RmU50wRTNs/s640/BMW_OffRide_14.jpg

fabio.fabiomarcaccini.it/images/fabio/strada.jpg



Jinak kdo by měl zájem, motorka je na prodej (dá se samozřejmě předpokládat, že cena nebude z kategorie lidových, takže stěžovatele na nákladnost Touratechu by počítám kleplo).
A konečně je taky možnost Fabia kontaktovat a nějakou tu dílčí úpravičku, třeba v menším rozsahu si u něj objednat podle vlastních představ a na vlastní stroj.
Odkaz ZDE.
Upravil morabo dne 25.09.2011 08:20
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
swat
#2 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 08:10
Avatar člena


Příspěvků: 5271
Registrace: 18.03.07
thumbs upthumbs upthumbs up chtěl jsem se zeptat na ten kufr "na itala" ale z posledního obrázku je mi to jasný. Vyvažuje to tím jedním zrcátkem Smile
Jinak to vypadá celkem dobře a myslím že podvozek se tak dostal o 10 levelů vejš. Marzoochi+Ohlins ...mňam....yummy
Perfektní článek morabo, zítra si můžeš přispat Smile
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis Smile
 
morabo
#3 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 08:41
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
swat napsal:

Perfektní článek morabo, zítra si můžeš přispat Smile


Rád bych... helpless

Jinak dík za pochvalu, jsem rád, že se to líbilo. blushing
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
PeterKeke
#4 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 09:15
Avatar člena


Příspěvků: 404
Registrace: 21.12.09
Krasa... Paradne upravy pre off.. :-)thumbs up
'03 BMW F650GS Dakar
'14 BMW F800GS
 
morabo
#5 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 10:55
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
A ještě jsem našel dvě fotky say cheese!

3.bp.blogspot.com/_JBCSy1oyahI/TIZECnFAAxI/AAAAAAAAAuw/_gOH_KTdSsw/s1600/IMGP1037.jpg

4.bp.blogspot.com/_JBCSy1oyahI/TIZECKYnGhI/AAAAAAAAAuo/O9Dhu-007N4/s1600/TEST.jpg
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
brtnik
#6 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 12:23

Příspěvků: 1514
Registrace: 06.05.08
Takhle nejak by mohlo vypadat GS1300 ne? Grin
 
Fanos Rusicka
#7 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 13:16

Příspěvků: 1000
Registrace: 29.06.07
Další nadšenec co chce vyrobit už vyrobenéGrinGrinGrinGrin.Chlapci přestaňte snít LC8 už je dávno na světěclaphilarious
 
Vjetrnik
#8 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 13:37
Avatar člena


Příspěvků: 7209
Registrace: 09.10.07
Fanošu souhlas.....taky tohle stále nechápu....
"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
kaspar
#9 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 13:58

Příspěvků: 169
Registrace: 11.02.08
Nemam nic proti prestavbam(a tadle vypdada dobre, asi i funkcni), jenom by me zajimalo, jestli neni lepsi udelat z HP2 GSo, nez obracene. Prece jenom ten zasah do predku je docela velky a u HP2 je to uz vyreseny, ne?(neznam podrobne HP2, tak pokud kecam, tak jako bych nic nerek)
R1100GS

ICQ: 284997934 icq.scatter.cz/status/386/284997934/status.gif
 
www.kaspars.cz
Vjetrnik
#10 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 14:07
Avatar člena


Příspěvků: 7209
Registrace: 09.10.07
HP-dvojek je prostě málo...třeba to je důvod...


"Před miliony let opustil člověk moře. Každý někdy udělá chybu..."
 
brtnik
#11 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 14:09

Příspěvků: 1514
Registrace: 06.05.08
Fanos Rusicka napsal:
Další nadšenec co chce vyrobit už vyrobenéGrinGrinGrinGrin.Chlapci přestaňte snít LC8 už je dávno na světěclaphilarious


Kdyby ty LC8 aspon dali kroutak vic dolu,tak bych ji ostatni chyby odpustil.

Kazdopadne nez vrazet tolik penez do prestavby,ktera bude pak skoro neprodejna,tak bych taky radeji volil LC8Smile
 
morabo
#12 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 16:02
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
Vjetrnik napsal:
HP-dvojek je prostě málo...třeba to je důvod...



Designer měl prostě doma GS na kterým i projel Afriku, tak si ho přizpůsobil. Dle jeho slov z italskýho rozhovoru vyplývá, že věděl, že z HP2 by to šlo snáz, ale jemu nešlo jen o to mít do terénu vhodnější BMW, ale přímo GS, ke kterýmu má jako k typu vztah. Prostě to byla výzva. No myslím, že obstál se ctí. Řekl bych, že se to taky musí brát tak, že je to prostě unikátní kus a taky možná i do jistý míry test toho co dokážou a v neposlední řadě reklama. V Itálii je GS suverénně nejprodávanější motorka přes 8000 ks za rok. Druhý v pořadí (Multistrady) neprodají ani 4000. Takže majitelů, kteří třeba sní o odlišení svýho GS je tam víc, než nadšenců, co zvedne ze židle HP2....

BTW LC8 se nevejde do top 20, takže jich neprodají víc než 600...
Upravil morabo dne 25.09.2011 16:04
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
Jarda Quest
#13 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 17:42

Příspěvků: 162
Registrace: 13.09.09
Je to krása Smile
 
mujfitnesstrener.webnode.cz
Fanos Rusicka
#14 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 17:58

Příspěvků: 1000
Registrace: 29.06.07
morabo-jasný,že neprodaj moc LC8,páč na tom neumí jezditGrin.Teda krom zesnulého MeonihoFrown.
Upravil Fanos Rusicka dne 25.09.2011 18:01
 
buboGS
#15 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 18:02
Avatar člena


Příspěvků: 1616
Registrace: 22.08.08
No já teda pánové nevím hmm!

možná to má perfektní vlastnosti v terénu
možná to má perfektní zpracování, provedení, detaily
možná to má skvělé komponenty
určitě to je jedinečné

ale krása helpless ? tohle vám fakt připadá krásné Shock ??
Vždyť to vypadá jako GS s useknutým ocasem...
buboGS přiložený následující obrázek:


[58.35Kb]
Upravil buboGS dne 25.09.2011 18:03
BMW GS = stroj na radost
 
mara
#16 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 18:47
Avatar člena


Příspěvků: 3168
Registrace: 05.03.08
Mě tam strašne vadí tvar toho airboxu. Myslím, že ty "plechovky od Karlovarskejch oplatků" mohli pánové schovat pod akpotáž.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure
http://marags.raj...
http://www.youtub...marekondra
 
morabo
#17 
BMW Off Ride
Přidané 25.09.2011 19:26
Avatar člena


Příspěvků: 4426
Registrace: 10.09.08
Fanos Rusicka napsal:
morabo-jasný,že neprodaj moc LC8,páč na tom neumí jezditGrin.Teda krom zesnulého MeonihoFrown.


A co Giovanni Sala?! Wink

YouTube Video


Ne vážně, naprosto nezpochybňuju kvality lc8. Na druhou stranu, to kolik se jich prodává trochu svědčí o tom, že z nějakýho důvodu není pro zákazníky tak lákavá... A prostor pro doladění tam teda je, i když v tomhle případě nejde zrovna o podvozek.
Maiali nel Fango!

+moje cesta do prace: http://vimeo.com/...
+zazitky z Erzbergu 2013:http://www.bmwgs....ost_328808
+rozhovor o Erzbergu IXX a XX: http://www.kolama...e-kodo038/:
 
https://www.facebook.com/remora.prg/
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW R1200GS a R1200GS Adventure (vzducháč) :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 92
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,729
Nejnovější člen: ilicz

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.22 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI