Objevil jsem tenhle stroj při nedávný návštěvě Itálie. Autorem je Fabio Marcaccini, bývalý závodník na okruzích (počátek 80.let), potom několikanásobný účastník Dakaru a mnoha dalších dálkových rally.
Po skončení kariéry začal cestovat - jak jinak než na BMW - po Evropě i po světě.
Z první cesty po Indii:
A z poslední do Kapskýho Města:
V nedávný době se začal věnovat ve svém designovém studiu v kopcích nedaleko San Marina individualisaci motorek. Ale ne za pomoci průmyslových výrobků. Jde o unikátní díly a řešení, převážně jen v jednom exempláři a v prvotřídní kvalitě.
A tak vznikl i projekt Off Ride. Po cestě afrikou si Fabio přivezl v hlavě několik myšlenek na vylepšení vlastností jeho ADV a v nádherném provedení vše přivedl k životu.
Značných změn doznal rám - jak zadní, tak i přední část. Ta se musela připravit pro instalaci klasických brejlí a USD vidlí od Marzocchi se zdvihem 264mm (tedy stejným jako u KTM ADV-R).
Rozvor narostl o 45mm (nicméně je pořád o 54mm kratší než u HP2).
Další z podstatných úprav představuje nádrž. Ačkoli motorka vypadá celkově užší, narostla o 1litr na celkovou kapacitu 34l, navíc se její největší čás odstěhovala o hodně níž, pod úroveň sedla a ke středu motorky, čímž se značně vylepšilo celkový roložení váhy. To bylo možný jen díky přemístění airboxu - vznikli dva velký po starnách a v kombinaci s optimalisovaným výfukovým potrubím se motor nadechl o příjemných, na brzdě změřených 6 koníků.
Ušetřeno bylo potom celkem 15kg.
Pro lepší držení koleny byla doladěna nádrž krásně zakomponovanými neopreny.
Velmi osobitý je i sedlo, s probranou středovou částí, řešení, který není neznámý cyklistům.
Všechny velký funkční změny byly završeny menšími spíš designovými úpravami (mně třeba fascinuje "vzdušný zobák" ), který ale dělají z výsledku skutečně kompaktní, ucelený a dotažený výrobek.
Jedním slovem nádhera a už se nemůžu dočkat další Fabiovi kreace, snad přijde brzy.
A ještě dvě drobnosti, který mi trošičku vadí - vepředu by to při podobný úpravě už chtělo 21ku, prostor k blatníku je tam ale mamutí, takže počítám, že je s ní počítáno.
No a potom ten jeden kufr . Vypadá to podivně, funguje to překvapivě normálně. Kdo jste toho najezdili víc po Itálii jste se s tím určitě setkali, je to tam hodně populární varianta, ať už s topcasem, nebo bez. Když jsem si přivezl 1150, měla jen bočáky, takže jsem jezdil po Praze s nima. Často jsem se ale neprotáhl a tak jsem to zkusil taky "na Itala" a víte co - ono to fakt funguje. Nikam ke straně mně to netáhlo ani při značným naložení kufru např. nákupem a protáhl jsem se naprosto bez problému všude kde projel motor (v mezní situaci si stačí najet trochu ze šikma). Nebýt toho, že jsem jel ve dvou na dovču, jezdím tak dodnes, je to příjemnější než kufr nahoře.
No, ale když se vrátím k modelu Off Ride, tam mi přijde škoda že se nedají dát kufry oba, protože motorka přímo volá po nějaký pořádný offroadový výpravě do dalekých a "neprobádaných" končin a na tu se, co si budeme nalhávat, nějaký to zavazadlo hodí.
Teď už ale nebudu zabírat místo slovy a nechám promluvit obraz:
Jinak kdo by měl zájem, motorka je na prodej (dá se samozřejmě předpokládat, že cena nebude z kategorie lidových, takže stěžovatele na nákladnost Touratechu by počítám kleplo).
A konečně je taky možnost Fabia kontaktovat a nějakou tu dílčí úpravičku, třeba v menším rozsahu si u něj objednat podle vlastních představ a na vlastní stroj.
Odkaz ZDE.
Upravil morabo dne 25.09.2011 08:20
Maiali nel Fango!
chtěl jsem se zeptat na ten kufr "na itala" ale z posledního obrázku je mi to jasný. Vyvažuje to tím jedním zrcátkem
Jinak to vypadá celkem dobře a myslím že podvozek se tak dostal o 10 levelů vejš. Marzoochi+Ohlins ...mňam....
Perfektní článek morabo, zítra si můžeš přispat
F800GS 2011 is history (76000Km)
CRF 1000 Rally Red 2016 is history (47000)
Yamaha Tenere 700 zatím 40 tis
Nemam nic proti prestavbam(a tadle vypdada dobre, asi i funkcni), jenom by me zajimalo, jestli neni lepsi udelat z HP2 GSo, nez obracene. Prece jenom ten zasah do predku je docela velky a u HP2 je to uz vyreseny, ne?(neznam podrobne HP2, tak pokud kecam, tak jako bych nic nerek)
R1100GS
Vjetrnik napsal:
HP-dvojek je prostě málo...třeba to je důvod...
Designer měl prostě doma GS na kterým i projel Afriku, tak si ho přizpůsobil. Dle jeho slov z italskýho rozhovoru vyplývá, že věděl, že z HP2 by to šlo snáz, ale jemu nešlo jen o to mít do terénu vhodnější BMW, ale přímo GS, ke kterýmu má jako k typu vztah. Prostě to byla výzva. No myslím, že obstál se ctí. Řekl bych, že se to taky musí brát tak, že je to prostě unikátní kus a taky možná i do jistý míry test toho co dokážou a v neposlední řadě reklama. V Itálii je GS suverénně nejprodávanější motorka přes 8000 ks za rok. Druhý v pořadí (Multistrady) neprodají ani 4000. Takže majitelů, kteří třeba sní o odlišení svýho GS je tam víc, než nadšenců, co zvedne ze židle HP2....
BTW LC8 se nevejde do top 20, takže jich neprodají víc než 600...
Upravil morabo dne 25.09.2011 16:04
Maiali nel Fango!
Mě tam strašne vadí tvar toho airboxu. Myslím, že ty "plechovky od Karlovarskejch oplatků" mohli pánové schovat pod akpotáž.
Mařa & BMW R 1150 GS Adventure http://marags.raj... http://www.youtub...marekondra
Fanos Rusicka napsal:
morabo-jasný,že neprodaj moc LC8,páč na tom neumí jezdit.Teda krom zesnulého Meoniho.
A co Giovanni Sala?!
YouTube Video
Ne vážně, naprosto nezpochybňuju kvality lc8. Na druhou stranu, to kolik se jich prodává trochu svědčí o tom, že z nějakýho důvodu není pro zákazníky tak lákavá... A prostor pro doladění tam teda je, i když v tomhle případě nejde zrovna o podvozek.
Maiali nel Fango!