vložil bych ale nevím.. Zuma 550 jsem měl tři, jedno jsem kupoval nové a s tím jsem jezdil 3 roky a 75.000 km se mnou najelo na moto + cca 50.000 km v autě. Nikdy neumřelo a po třech letech jsem jej prodal. Ty dvě další jsem koupil již jako použitá, nevím kolik "hodin" najely přede mnou, strávily u nás 2 roky a vždy bez problémů, jen jedno mělo slabší kapacitu baterie než ostatní, v držáku vždy v poho.. pak jsem jich měl pár na několik měsíců a vždy taky v poho.. Tzn. Mě neuslo navěky žádné, ale známým asi třem okolo mě. Jedno dokonce cca po třech měsících od koupi nového..
Zivotnost Zumo550 je ovlivnena naprosto stejnymi faktory, jako kazdy jiny obdobny pristroj pouzivany na motorce. Nekomu vydrzi "nafurt" a nekomu odejde po par letech. Zalezi hlavne na okolnich vlivech (narazy, vybrace, ...) a na dobre ruce pri vyberu konkretniho kusu.
Me treba Quest drzi uz mnoho let a zazil nezkutecne veci. Kamaradovi odesel po roce a to ani neopustil asfalt.
A z tohoto pohledu pokladam zumo550 za jednu z nejrobustnejsich navigaci na motorku vubec. A to rikam i za situace, ze mi pred dveme mesici na offroadu ve 3 tis mnm zdechlo.
Pravda Pavle pravda.. Přiznám se, že jsem prodal 550 abych zkusil 660 a nebýt oné mouchy "smrt ve spánku" asi se k ní vrátim zpět.. Oproti 550 má 660 hodně neduhů, které mi nějak prostě vadí.. Ale asi už se s tím budu muset naučit žít..
prostě byla robusnější, rychlejší, atd.. 660 má zas nějaké dobré funkce navíc, nicméně působí oproti 550 "lacinějším" dojmem co se týče skořápky i držáku. No co, každá má své pro a proti.. Já bych je nejradši naklonoval dohromady..
Jo, přesně, proč sakra Garmin nevylepší 550-ku o pár triků a jinak ji nenechá být jak je...? Já ji ani z motorky nesundávám, je v zamčeném TT držáku, koupil jsem ji starší a funguje skvěle, pár věcí mi na ni chybí (jiného Garmina s více funkcemi mám v autě) ale jde s tím žít a naopak má dost kladů. Zajímavé je, že displej má trochu horší citlivost na dotyk prstu (oproti kamarádovu mladšímu kusu), ale v rukavici stačí lehký dotyk a reaguje..
Vim, ze to sem nepatri, ale abych nezakladal novy vlakno..
Planuju koupit Zumo 660, ale nechce se mi investovat balik do Interphonu. Pujde sparovat s BT sadou Scala Rider? Ta mi totiz zbyde z TomToma.
Alda napsal:
Vim, ze to sem nepatri, ale abych nezakladal novy vlakno..
Planuju koupit Zumo 660, ale nechce se mi investovat balik do Interphonu. Pujde sparovat s BT sadou Scala Rider? Ta mi totiz zbyde z TomToma.
2458 hodin na druhem, první mi v PL ukradli :-) .....spokojenost, na levé straně se chtěli vyloupnout tlačítka, 'spraveno' stříbrnou páskou a drží dál, pěkný to neni, funkční ano :-)
na obou moto mám origo moto držák , ne TT, plná spokojenost rovněž :-)
Upravil petr kamennyujezd dne 30.05.2013 21:46
Já bych je nejradši hodil po psovi. Po dvou letech odešel displej a díky MALIMU fungoval půl roku. Teď je displej opět aut v Rumunsku jsem Zumo dorazil.
Testovací jezdec f. Mitas Když asfalt nedrží, Mitas tě podrží
Poruchovost Zuma 500 a 550 je určitě vyšší než u řady StreetPilot (kromě modelu Cxxx) nebo GPSMAP nebo u novějších Zumo 660, 220 apod. Nejčastější závady jsou asi vadný displej nebo dotyková vrstva displeje, gumové překryty tlačítek (mechanická závada) a závady základní desky. Baterky paradoxně ani moc ne, na počet prodaných kusů je to nezajímavý číslo.
Pochopitelně že když má navigace jedno tlačítko, tak je menší šance že se poškodí ve srovnání s navigací, která má těch tlačítek pět a jsou konstrukčně dělaný nepříliš dobře.
Každopádně to je poměrně starý přístroj (na trh šel myslím v lednu 2007) a jediný z řady Zumo se dělal v jiné továrně než všechny ostatní, které se vyráběly nebo vyrábí na stejných linkách jako jiné navigace Garmin. A je taky konstrukčně hodně odlišný. Je to první masivně rozšířená čistě motocyklová navigace Garmin a některé věci šly prostě udělat líp a Garmin si rozhodně jako vzor nevzal ty nejspolehlivější navigace co měli předtím v nabídce a je klidně možné, že ten přístroj navrhovala externí firma. Ty tlačítka jsou fakt špatný a málokteré Zumo 550, které je opravdu používané 4-5 sezón, nemá poškozenou tu gumu alespoň na zapínacím tlačítku. Tudy tam pak proniká vlhkost a lidi si toho vůbec nevšimnou - až když je pozdě. Přelepení páskou není hezké ale funguje.
tomtom: psal jsem ti SZ že mám celou tu levou řadu tlačítek jestli to budeš chtít.
Upravil TomasTT dne 03.06.2013 11:16
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
myslim ze pokial neumre doska tak displej, baterka a tlacitka sa daju vymenit.
mam otazku: ked mate 550 na dakom drziaku- ram alebo homemade nestrpa vam pri urcitych otackach navigacia- myslim tym rozochvenie displeja tak ze to vyzera ako vnenie? mne to robi a neviem ako tomu predist. ci to nebude mat vplyv na dake suciastky vo vnutry po urcitom case. inak vsetko funguje. len pri urcitych otackach su pismena rozmazane a nejde precitat napr horny riadok.
Ked niekto vyhrava neznamena to, ze je lepsi, ale ze podvadza
xNokia: uvidíš sám, jak dlouho to bude fungovat. Nevím jak na 550 ale třeba na SPIII přesně tohle dělalo asi tak měsíc nebo dva před totálním umřením navigace. Vibrovaly součástky na desce, už tam byly špatné kontakty a při určitých otáčkách třeba vypadl každý pátý řádek displeje apod. Myslel jsem, že to je jen kabel do displeje ale byla to deska. Vibrace....
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
xNOKIAx:
tím že jsi nahradil klouby tyčkou jsi neudělal myslím dobře, protože ty klouby dokážou pobrat pořádný nárazy - sice se celý držák i s navigací pohne ale část energie se utlumí právě tím pohybem v kloubech.
Taky ta dlouhá tyč funguje jako anténa - čím delší vzdálenost od řídítka, tím víc to bude vibrovat. Kdybys to dal na hrazdičku, bude to určitě vibrovat míň.
Hrazdičku tam máš, tak proč jí nevyužít? Pokud ovšem nejezdíš s tankbagem, to pak nemá řešení.
Jinak ten držák pobere hodně (některý starý navigace co se mi dostanou do ruky mají silentbloky v držáku úplně rozhadrovaný) ale ne všechno. MvG verze pobere vibrací víc ale za cenu toho, že celá navigace je mnohem volnější a to je lidem nepříjemný.
Já si myslím, že máš prostě smůlu na kus. Třeba by stačilo navigaci rozebrat a zastrkat znova všechny plochý kabely - třeba je něco na hraně a nedrží to tam správně. Je to po záruce, tak o nic nejde ne?
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...