Zkopiruju sem rozhovor s BIGRem na skypu, kdyby se vam to nekomu chtelo cist, budu jedine rad za jakoukoliv informaci, nazor, napad, zkusenost, reseni... Dost mi to lezi v hlave.
A jestli se vam to cist nechce, tak staci prvnich par radku, kde pisu problem, zbytek rozhovoru mozna neni tak dulezitej
[13.4.2008 20:32:26] Aleš Starý píše: Ha. Nazdarek. Uz jsem uplne strizlivej. Mam na tebe dalsi dotaz...
[13.4.2008 20:32:52] BIGR GS píše: Tak se ptej.
[13.4.2008 20:34:11] BIGR GS píše: To byla včera asi velká oslava,když jsi střízlivěl tak dlouho.
[13.4.2008 20:34:48] Aleš Starý píše: Jsem z toho trochu rozladenej. Dneska jsem do kopce podrzel sestku - vytocil az na nejakych 180km/h. Behem zrychlovani od cca 90km/h jsem 2x cejtil nejaky divny skubnuti. Tak jsme to zkousel znovu a zjistil jsem, ze vzdycky, kdyz podrzim dyl stejnej kvalt (4, 5, 6), minimalne jednou cejtim neco, co bych popsal preskocenim volnyho retezu na rozete.
[13.4.2008 20:35:21] Aleš Starý píše: Oslava ani ne, na svatku podle me neni co slavit, ale proste se to nejak seslo no
[13.4.2008 20:35:48] Aleš Starý píše: Nevim jeslti chapes jak to myslim. Ale lezi mi to svinsky v hlave.
[13.4.2008 20:36:11] BIGR GS píše: Jo chápu. Ale tohle jsem nepozoroval.
[13.4.2008 20:37:03] Aleš Starý píše: Jsem jim u Bychla rikal at mi vymenej olej v kardanu a cely to prekontrolujou dokud je to v zaruce, olej vymenili a prej vsechno ok.
[13.4.2008 20:37:47] Aleš Starý píše: Jsem z toho nejakej spatnej. Jsem si nejdriv myslel ze to treba poskocilo jen pres nejakej hrb na silnici, ale dela to porad.
[13.4.2008 20:39:29] BIGR GS píše: V kardanu bychto nehledal. Protože kdyby to přeskakovalo tam,tak to bude dělat bordel i v jiných režimech jízdy. Neni technicky možný aby to přeskakovalo. Je tam šikmý ozubení. To znamená,že je v záběru najednou víc jak jeden zub.
[13.4.2008 20:40:54] BIGR GS píše: A neproklouzlo ti jen zadní kolo?
[13.4.2008 20:41:17] Aleš Starý píše: Chapu. Co to sakra muze bejt? Me je divny, ze to dela jen kdyz ten kvalt vytacim a jeste k tomu pod plnym plynem. Kdyz budu tahat 4ku od spodu dejme tomu do 4000ot, neudela to nic. A to je tam vyssi vykon nez v tech vyssich otackach.
[13.4.2008 20:41:31] Aleš Starý píše: Zadni kolo ne, testoval jsem to pak trosku dyl.
[13.4.2008 20:43:45] BIGR GS píše: Takhle se to asi nevyřeší. Chce to vidět. Tam neni co by přeskočilo aniž by to nerachotilo. Je to všechno buď ozubenýma kolama,nebo drážkou.takže kov na kov.
[13.4.2008 20:44:42] Aleš Starý píše: No budes to muset projet. Jsem si jistej ze se ti "zavada" projevi. Aspon mi pak reknes jestli mas stejnou diru ve vykonu.
[13.4.2008 20:44:52] Aleš Starý píše: Jenze se mozna zblaznim do ty doby.
[13.4.2008 20:49:05] BIGR GS píše: A je to jinak sticha? Nějaký kovový zvuky divný a jiny než jindy se neozývaji?
[13.4.2008 20:49:57] Aleš Starý píše: Ne, vubec nic. Ani pri tom defektu nevylitnou otacky (jako by treba vylitly kdybych tuknul o spojku)
[13.4.2008 20:51:06] BIGR GS píše: Tak bych hledal závadu v gumách. Asi vážně proklouznou...
[13.4.2008 20:52:09] BIGR GS píše: Stačí spára v asfaltu
[13.4.2008 20:52:22] Aleš Starý píše: Ne. 100%tne ne. Nalozena motorka vcetne spolujezdkyne a na sestku. Nemozny. Navic delalo mi to uz nez jsem prezul. Ja si toho uz totiz vsiml treba pred mesicem, ale pak jsem na to zapomnel, protoze situace kdyz to vytocim uplne je fakt vyjimecna.
[13.4.2008 20:54:01] BIGR GS píše: Tak to bude něco v souvislosti s vstřikováním. Asi se tam přepíná nějaká mapa. Dělalo to i s origo vejfukem?
[13.4.2008 20:54:29] Aleš Starý píše: Ano.
[13.4.2008 20:54:47] BIGR GS píše: Tak Leo za to taky nemůže...
[13.4.2008 20:55:37] BIGR GS píše: Předpokládám,že svíčky a filtry vyměnili u Bychla.
[13.4.2008 20:55:39] Aleš Starý píše: To me taky napadlo, ale nastesti vim, ze to delalo uz s orig. vyfukem i puvodni gumou.
[13.4.2008 20:56:13] Aleš Starý píše: No asi takhle. Udelalii kompletni servisku, ktera je predepsana na 10000km + navic vymena oleje v kardanu
[13.4.2008 20:58:35] BIGR GS píše: Výměna olejea filtrů je jasná při každým servisu. Dělá se ještě diagnostika a tzv. SINCHRO. Já třeba po kontrole v AuTecu měl pocit,že to jede tak nějak míň agrsivně,než když jsem to tam vezl.
[13.4.2008 20:59:29] Aleš Starý píše: No vim 100%tne, ze delali olej, filtr, ventily, diagnostika. To jsme probirali. O zbytek jsem se nezajimal.
[13.4.2008 20:59:43] Aleš Starý píše: Mam tu soupis v nemcine kde je odskrtany co delali.
[13.4.2008 21:00:38] BIGR GS píše: Jo to je standard. To by si nedovolili neudělat. Podle oleje,co vyteče z kardanu poznáš co se dějě vevnitř. Když neni s šupinkama a bronzem,tak je to v pohodě.
[13.4.2008 21:01:14] BIGR GS píše: A i kdyby,tak nejdřív začne rachotit,než se vysype.
[13.4.2008 21:02:21] Aleš Starý píše: Jasny. Mluvil jsem i s technikem, ale jelikoz GS moc neznam, nevim na co se ptat, takze jsem se ho jen obecne ptal co a jak a rikal, ze je vsechno naprosto OK a ze cela motorka je az podezrele v perfektnim stavu. Takze jsem zase klidnej odjel.
[13.4.2008 21:04:46] BIGR GS píše: Já bych tomu nepřikládal velkej význam. Až se zase potkáme,tak to proberem a vyzkoušíme. Myslím si,že když je celá motorka v takhle pěkným stavu,tak nemůže být něco uvnitř v bordelu. To by se neschovalo.
[13.4.2008 21:05:11] BIGR GS píše: Zacházení je prvně vidět navenek.
[13.4.2008 21:05:35] Aleš Starý píše: Blby je, ze mi to nedava smysl. Kdyby to byla motorka s retezem, vim, kde mam hledat chybu, ale tady me proste nenapada nic. No uvidime.
[13.4.2008 21:07:38] BIGR GS píše: Tady to fakt nejde aby něco začalo jen tak přeskakovat. A u řetězu to taky neni tak jednoduchý. To už musí bejt rozeta hodně po smrti.
[13.4.2008 21:08:13] BIGR GS píše: Takovou jsem viděl jen jednou v životě u mesíka kterej na motorku hodně sral.
[13.4.2008 21:09:04] Aleš Starý píše: Jasny, ja vim. Ono to hlavne asi preskakovani bejt nemuze. Protoze kdyz zatahnu za dvojku od minima do treba 4000ot, zadnej problem. A vyrazne slabsi sestka zlobi. To mi nedava smysl.
[13.4.2008 21:10:25] BIGR GS píše: jasně to bude spíš nějaká chybka v dávkování paliva. Na vteřinu to dá míň a vypadá to jako přeskočení.
[13.4.2008 21:11:29] Aleš Starý píše: Jo to by mozna odpovidalo. Kdyz ten plyn nebudu drzet plnej, tak to neudela. Ale tim spis nevim jak se to da resit.
[13.4.2008 21:12:27] BIGR GS píše: To je asi dotaz na servisáka co má přístup k datům jednotky. Jestli se tam něco děje při plným plynu na šestku.
[13.4.2008 21:12:52] Aleš Starý píše: a petku a ctyrku atd, nejspis vsechny kvalty
[13.4.2008 21:13:27] BIGR GS píše: Tak to nevim. Já jezdím piánko...
[13.4.2008 21:14:02] Aleš Starý píše: No to ja taky, proto mi trvalo 3500km tohle zjistit.
[13.4.2008 21:15:01] BIGR GS píše: Tak to neřeš. Jestli se to zhorší a začne to dělat i při piánku,tak pak bych to řešil.
[13.4.2008 21:16:32] Aleš Starý píše: No nejdriv to vyzkousis, treba te neco napadne. No a kdyztak to muzu resit na pristi servisce, ono to timhle tempem bude za chvilicku
Videl bych to na zapalovani - ne na mechanickou zavadu. Jako by ti chytla nespalena smes - takzvany stek. U 1150 mi dokonce (pravda pri jizde krokem a na nizky otacky) motorka dokonce pri jednom vystrelu do vyfuku zdechla.
... chlapi, v převodech tohle nehledejte, doporučil bych kontrolu synchronizace, výměnu svíček za nové NGK, natankovat plnou nádrž stooktanového benzinu a ještě nevím, zda nemáš nějaké úpravy, jako KN filtr, nebo Y svod a podobně, protože pak je to zase o tom, jestli ten, kdo to dělal udělai A i B a ne jen jednu, nebo dvě věci. Pokud je stav originál a po uvedených zásazích se to nezmění, pak bych doporučil velkou diagnostiku.
( Předpokládám, že na servise byla i kontrola ventilové vůle).
Neco podobného dělá 1100 do r.v. 1996 ale pouze na druhý převodový stupeň ve 2000 ot. řešení je vyhýbat se dvojce na 2000otáček. Toto bylo ale v roce 1997 vyřešeno...Takže elektrula...
Kupredu spatki ni krok...
Na servisu to bylo pri 10400km. Delalo to predtim i potom.
Jedina "uprava" je vyfuk, ale taky to delalo i s originalem. Filtr, svody, vsechno orig.
Ted na servisu delali vsechno co servis na 10ti obsahovat ma, vcetne ventilu, vcetne BMW diagnostiky.
Hele, já bych to asi hledal v zapalování.Jak to popisuješ tak mi to připadá že v určitých otáčkách se to uleje a nestačí to zapálit.Podívej se jestli mají svíčky správnou barvu,nemají nápečky, ale určitě bych zkusil jiné.
Kdyz oni tam jsou svicky novy. Asi tak tyden.
Otackama to neni, kdyz se na stejny otacky dostanu s polovicnim plynem, nedela to. Tak snad ze by neco spatnyho v palivovy mape...?
Alda napsal:
Kdyz oni tam jsou svicky novy. Asi tak tyden.
Otackama to neni, kdyz se na stejny otacky dostanu s polovicnim plynem, nedela to. Tak snad ze by neco spatnyho v palivovy mape...?
To budou bílý místa na mapě...
Upravil BIGR dne 16.04.2008 18:34
Něco podobnýho jsem zažíval taky, když jsem koupil nové GS. Pak to přestalo. Myslím ale, že jsem jenom blbě řadil. Přešel jsem na GS z blejda a tam to řazení bylo výrazně citlivější. Než jsem se naučil na GS kvalty pořádně nakopnout, tak jsem dost často zařadil neutrál i tam kde není, nebo se mi stávalo to co popisuješ - když jsem pořádně přidal, tak to přeskočilo jako řetěz na rozetě...
Dneska jsem se jel projet a hodne casu jsem venoval testovani. Zkousel jsem vychytat zpusob a duvod vyvolani moji "zavady". Kdybych se posral (pardon damy), zavada se proste NEPROJEVILA ani jednou. Uplne klidecek, zadnej problem. Nechapu.
Ze by opravdu jen moje vsugerovany predstavy o neduvere ve stroj, kterej jeste poradne neznam? Ze by vsugerovana predstava, ze musim vyuzit zaruku dokud je?
No uvidime dal, dneska se mi hodne ulevilo.