Zdravím,
mám dotaz ohledně rozsvěcení kontrolky rezervy. V manuálu píší, že když jsou na FID 2 dílky, jsou v nádrži cca 4 litry a rozsvítí se kontrolka. Před cca 5km mi zbyl jen jeden dílek a pořád nesvítí. Nemá svítit i při zapnutým klíčku (mně nesvítí)? Našel jsem tu téma jen o 1150....
Díkes!
Vetsinou se rozsviti pri jedne carce,nekdy az kdyz zmizi i ta posledni.S rozsvicenou rezervou ujedes dle stylu jizdy cca.70km.
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!
Ja jeste rozsvicenou kontrolku nevidel. Tankuji zpravidla po ujetych cca 400km od posledniho tankovani, to je v dobe, kdy zhasne posledni carka. To do nadrze nacpu +/- 20 l. Odpovida to tomu, ze jsem na rezerve s cca 4-5 litru. Vice jak 20 l jsem jeste netankoval, proto zrejme ta doposud nerozsvicena kontrolka.
Upravil spea - ToM dne 13.11.2011 21:46
R 1100 GS r.v. 1995 www.tomphotos.eu
Mně se na 1100 GS (r.v. 11/98) ta žlutooranžová kontrolka rezervy rozsvěcuje vždycky až po ujetí dalších cca 10-15 km od zmizení posledního dílku na palivoměru (na FIDu).
A myslím, že je to tak asi nejlogičtější chování - a odpovídá to i zvyklostem u jiných motorek a aut.
Nejdřív buďto u analogového palivoměru klesne ručička k nule anebo u digitálního zobrazení postupně zmiznou všechny dílky, a teprve až potom se po čase rozsvítí (nebo začne blikat) kontrolka rezervy - když už pomalu začíná jít do tuhýho.
Ale i v rámci jednoho typu je to asi jak u kterého kusu - záleží na tom, jak přesně je to v nádrži mechanicky sestavené (seštelované).
A ohledně toho mizení a případného znovuobjevování se již zmizelých dílků na palivoměru (a taky rozsvěcení a zase přípaného krátkodobého zhasnutí kontrolky rezervy) u boGSera:
Při jízdě do kopce se to motorce jeví jako že je benzínu míň než při jízdě po rovině - dílek ubyde nebo kontrolka se rozsvítí dřív.
A naopak při jízdě z kopce se zase motorce zdá, že benzínu je tam víc než při jízdě po rovině - již před chvílí zmizelý dílek palivoměrui se může zase objevit nebo před chvílí již rozsvícená kontrolka rezervy zase může na pár set metrů (nebo i na pár kilometrů) zhasnout. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
Tak jsem dneska na sve R850GS rozebral celej predek abych zjistil, ze zarovka kontrolky rezervy je v poradku Ale prestoze jsem celou nadrz vycerpal, vymenil filtr (hura, uz cerpadlo nekvici) a vycistil cestu plovaku, rezerva se nerozsviti, ani kdyz jsem tam zpatky nalil jen asi 3 litry FID ukazuje spravne, pri cca 5ti litrech zmizi posledni carka. Jelikoz zadny dalsi cidlo nez plovak jsem tam nevidel, bude problem nekde jinde. Poradite?
Jo a nasel jsem v nadrzi takovej gumovej bazmek s plastovou trubickou, ale to tam asi nekomu spadlo pri odstavani nadrze.
Jinak mam tip pro ty, kterym se nafouklo tesneni kolem vicka nadrze a nejde dat zpet a skriplo by se. Staci ho vysusit a lehce maznout silokonem. Pak si cestu zpet najde...
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Sakra, az ted jsem nasel to spravny vlakno - psal jsem minule sem: http://bmw7.bmwgs...pid=515884ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Slavek-xxx napsal:
Tak jsem dneska na sve R850GS rozebral celej predek abych zjistil, ze zarovka kontrolky rezervy je v poradku Ale prestoze jsem celou nadrz vycerpal, vymenil filtr (hura, uz cerpadlo nekvici) a vycistil cestu plovaku, rezerva se nerozsviti, ani kdyz jsem tam zpatky nalil jen asi 3 litry FID ukazuje spravne, pri cca 5ti litrech zmizi posledni carka. Jelikoz zadny dalsi cidlo nez plovak jsem tam nevidel, bude problem nekde jinde. Poradite?
Jo a nasel jsem v nadrzi takovej gumovej bazmek s plastovou trubickou, ale to tam asi nekomu spadlo pri odstavani nadrze.
Jinak mam tip pro ty, kterym se nafouklo tesneni kolem vicka nadrze a nejde dat zpet a skriplo by se. Staci ho vysusit a lehce maznout silokonem. Pak si cestu zpet najde...
Když jsi to měl venku, mohl jsi zkontrolovat chod plováku a rozsvícení rezervy v dolní poloze. Nejprve zkus toto, pak pátrej, proměřuj.
Na rezervu musí dojít kontakt plováku na kontakt na sběrné desce - mechanická fičura, co funguje na každé motorce +/- jinak. Mě se rozsvítí někde na po předposlední - poslední čárce.
Upravil Hrabe_X dne 26.03.2017 20:28
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Tak nez jsem to rozebral, stahnul jsem si schema a jel po dratech. No a zjistil jsem, ze mam jako Fuel lamp damping rele toto: https://www.eurom...el-282.htm
To je ale asi spatne, protoze rele by melo byt 4-pinove. Vi nejaka dobra duse cislo spravnyho relatka? Myslim si, ze je to 61-35-2306-365, muzete prosim potvrdit? Diky!
Upravil Slavek-xxx dne 27.03.2017 15:47
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Doplneni:
pokud nekdo bude badat, jak overit, ze funguje kontrolka rezervy, zde je strucny navod:
1. sundejte sedlo a oddeklujte pojistkovou skrinku
2. pomoci nastroje - plastovych klesticek umistenych vedle pojistek - vyndejte relatko cislo 2 (prostredni, oznacene jako Fuel lamp damping) - zapamatujte si pozici v jake bylo.
3. zapnete klicek a dratem propojte konektory 2 a 4 v patici
4. kdyz se rozsviti kontrolka rezervy, je tato cast v poradku a mate problem v relatku nebo v plovaku
Z plovaku mi jde pri prazdny nadrzi 0V, zkusim ji jeste naplnit, jestli se napeti bude zvedat a kdyztak to upresnim.
Schema a popis pojistkove skrine najdete tady: http://www.bmwgs....?cat_id=10
Upravil Slavek-xxx dne 27.03.2017 18:06
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999
Bylo nakonec vadné to rele? Mám stejný problém. Koukal jsem do nej mohl by byt vadný ten tranzistor co spína tu žárovku, dál je tam nejaký šváb,ale nedaří se mi najit co je to zač, ale typuju něco jako NE555. Tak to zkusim opravit, kdyztak dám vedet co bylo vadné..
Muj problem pokracuje. Rezerva sice sviti a zhasina - ale status zmeni pouze se zapnutim klicku. Zkousel jsem nalivat a vypoustet benzin z nadrze, na FIDu se carky meni, ovladaci pin v patici rele (cislo 8) funguje - tedy z plovaku do nej jde minus pri poklesu hladiny a nic pri jejim vzestupu, ale rele na to nereaguje, dokud ho znova nenabudim Koupil jsem vadnej kus?
ex. R850GS 1999
ex. F650GS Dakar 2004
ex. R1150GS 1999