Kolik tě to stálo peněz,než ti tvé pérko takhle pěkně zmodralo?
A kde jsi ho pořizoval?
(Přemýšlím na Wilbersem také,tak mě recenze a info mooc zajímají.)
H.
/ Z howna bič neupleteš. Když upleteš, tak s ním nezapráskáš. Když zapráskáš, tak jenom sebe. /
Mám to stadyma,super strong měl by mít silnější péro.http://www.bmw-tr...s/?page=25 Zadek šel zrepasovat ale předek nešel vůbec rozmontovat tak sem kůpil todlencto.
Kupredu spatki ni krok...
Taky jsem zvedav na poznatky,ale jeste vic by mne zajimalo,jestli je znat kdyz se vymeni jen pruziny za progresivni od wilbers?? Cena asi 6 tis. za oba je v pohode,ale jestli to nejsou vyhozeny prachy,na komplet od ohlinse nejsou love....
Tak sem to byl prolítnůt a můžu říct že to de sakra poznat,mám to seřízený na středu.Jak předpětí pružiny tak odskok,vymetl sem všechny díry a kanály v okolí a oproti tomu starýmu zlepšení o 100 % !! Stálo to šupek ale myslím si že mám uplně novů motorku.
Kupredu spatki ni krok...
Akorát je blbě vyřešený seřizování předpětí pružiny tů matků nahoře.Když ale přestěhuju nebo vyhnu trůbítko tak se nato dostanu,myslím si ale že to eště kapku přitahnu a už nato hrabat nebudu... Seřízení odskoku je důle to vrůbkovaný kolečko.Je k temu ňáký lejstro ale je to napísaný německy,tak to vemu do práce a soudruzi co umí německi mi to přečtů...
Bohumil přiložený následující obrázek:
Možná to někomu pomůže - trošku obecně...
Co se týká Wilbers, tak na 1150 mám několik naprosto pozitivních referencí, lidi jsou nadšení. Na 1200GS to zkoušel kamarád, byl 2x u výrobce na doladění a nakonec to dal pryč. Nebyli schopní to naladit jinak než sportovně - fungovalo to skvěle při rychlé jízdě ale naprosto šílený při jízdě přes retardér nebo při přejetí kanálu apod. On to přitom chtěl aby to bylo jak na silnici, tak na offroad. Za ty cesty k výrobci utratil fůru peněz a není spokojený. Ten typ, co dělali na 1150, prý na 1200GS nedělají. Ovšem provedení je 100%, k tomu nejde mít námitky.
V zásadě všechny tlumiče na světě jsou na stejným principu - všechny mají planžety, trysky atd. Je jedno, jestli to je Showa nebo WP atd. Nemyslím teď jestli to má nebo nemá externí expanzní nádobku. Liší se to v principu jen nastavením. Těch kombinací tvarů a tlouštěk planžet jsou miliony a každá firma tu kombinaci dokáže (nebo nedokáže) nastavit a nebo pomocí změny trysky měnit některé parametry bez vlivu na ostatní atd. Prostě celé umění je to nastavení. Některé tlumiče nastavit jdou, některé jdou ale za cenu šílené práce a nekonečných zkoušek a některé jsou už z výroby nastavené tak, že umožní hodně široký rozsah a zvládnou jak jednorázový náraz, tak periodickou zátěž na roletě a po změně trysky (třeba otočením o 3 kliky) sportovní silniční jízdu. Takže v praxi nemá moc smysl rozebírat a snažit se nastavovat sériovou Showu, protože to nejde kvůli konstrukci toho tlumiče. Dalších asi pět značek je nastavitelných ale nezná se expert, který by je v univerzálním rozsahu dokázal ladit a WP a Ohlins má odborníky, kteří ty tlumiče dokázali poskládat tak, aby to vyhovělo.
Pochopitelně že to nevydrží věčně. Každá pružina mění své charakteristiky během používání a tím se mění i tlumič. Ta pružina neměkne lineárně ale naprosto nekontrolovatelně, takže třeba za dva roky už má tlumič naprosto jiné vlastnosti než na začátku a pružina se musí vyměnit. To samé platí i o náplni tlumiče. Musí se kontrolovat, měnit olej a měnit stírátka, jinak bude olej pěnit a tlumič bude fungovat špatně. Některé tlumiče jsou na pěnění náchylné, některé skoro vůbec. Každopádně bez pravidelné kontroly a údržby (třeba zadní tlumič co používám mě ročně stojí cca 1200Kč a servis dělám v Yamaze ve vrbovce v praze), nemá smysl investovat desítky tisíc a myslet si, že to bude na mnoho let bez starostí. Hlavní rozdíl vidím v tom, co vidět bohužel není - zkušenosti toho kterého výrobce s konstrukcí a naladěním. Je to fakt magie. Stačí dát tlumiče určené na Adventure na sériovou motorku a pokud navíc jezdec jezdí nalehko a sám a váží 75kg, je o zábavu na pár měsíců postaráno.. Pokud je totiž tlumič určený na stroj o 30kg těžší a předpokládá se offroad využití s vysokým statickým zatížením (zavazadla, benzín, velká nádrž), tak je podle toho tlumič vyrobený a nastavený a nedá se to změnit jen jinou pružinou.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Typ 630 super strong vorn. a jesi sem dobře pochopil Tomáša tak na to moje silniční lítání by to mělo stačit... zatím tedy oproti originálu který měl 95000 km spokojenost.
Kupredu spatki ni krok...
100% bude. Na 1150 určitě a na 1200GS na silnici taky. WP nebo OHL stojí nejméně 2x tolik a člověk zjistí rozdíl jen když ho zajímá rozsah nastavení a náročnější použití nebo bych skoro řekl extrémy. U WP si tak jistej nejsem, zrovna zadní WP co mám zkušenost s 650RR zase tak super nebyl ale to může být daný cenovou kategorií, dělají i mnohem dražší. Každopádně s OHL a změnou vpředu a vzadu se motorka změnila obrovským způsobem u 1150GSA i 1200GS. Hlavně když jsem to ladil a na čas se vrátil k sérii. To je šílený skok. Pak si to člověk teprve uvědomí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...