Ahoj lidi.Chcem sa len spitat čo robite cez zimu s motorku,ide mi hlavne o baterku.Vždy cez zimu ju raz za mesiac naštartujem aby sa dobyla baterka.Dnes som to spominal kolegovy a on ma upozornil že ak ju mam v chlade tak sa mi roby kondez v motori a možem motor zničit.co je na tom pravda
zahorak napsal:
Ahoj lidi.Chcem sa len spitat čo robite cez zimu s motorku,ide mi hlavne o baterku.Vždy cez zimu ju raz za mesiac naštartujem aby sa dobyla baterka.Dnes som to spominal kolegovy a on ma upozornil že ak ju mam v chlade tak sa mi roby kondez v motori a možem motor zničit.co je na tom pravda
BATERKU V ZADNEM PRIPADE NENABIJES NASTARTOVANIM.
ujed s ni 100km mimo mesto, pokud ji chces pomoct.
jinak na udrzovacku.
---
o zbytku se myslim vedou sahodlouhe diskuze... ale kdyz to jednou za mesic nahodis a trochu s tim popojedes + sednes si na to, aby se ti neprilepily gufera, rozhodne to tomu neublizi.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks napsal:
[quote]zahorak napsal:
Ahoj lidi.Chcem sa len spitat čo robite cez zimu s motorku,ide mi hlavne o baterku.Vždy cez zimu ju raz za mesiac naštartujem aby sa dobyla baterka.Dnes som to spominal kolegovy a on ma upozornil že ak ju mam v chlade tak sa mi roby kondez v motori a možem motor zničit.co je na tom pravda
Baterku napojit na udržovsčku a nebo vyndat a dát domu do špajzu kde neni vedro a ani tam nemrzne. Zbytek motorky nechat tak jak je maximálně podložit aby nestály gumy celou dobu na jednom místě. Startováním ničemu nepomůžeš.
Ale každej na to má jinej názor...
Dokud nepoznáš BMW,nechybí...
BMW R1200GS
hicks napsal:
[quote]zahorak napsal:
Ahoj lidi.Chcem sa len spitat čo robite cez zimu s motorku,ide mi hlavne o baterku.Vždy cez zimu ju raz za mesiac naštartujem aby sa dobyla baterka.Dnes som to spominal kolegovy a on ma upozornil že ak ju mam v chlade tak sa mi roby kondez v motori a možem motor zničit.co je na tom pravda
Baterku napojit na udržovsčku a nebo vyndat a dát domu do špajzu kde neni vedro a ani tam nemrzne. Zbytek motorky nechat tak jak je maximálně podložit aby nestály gumy celou dobu na jednom místě. Startováním ničemu nepomůžeš.
Ale každej na to má jinej názor...
baterka by pres zimu mela byt nabita, i kdyz je mimo moto. zvlast pokud neni nova.
samovybijeni (cim horsi kondice, tim intenzivnejsi) ji dokaze spolehlive porasit.
af. teplota... jo...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Udržovačka a natočit až na jaře.. Při každém startu dochází k opotřebení motoru, když to jen natočíš a neprohřeješ jízdou nemá to cenu.. ja osobně moto umeju projedu aby se ofoukalo vysušilo naleštím ,připojím nabíječku a šup pod plachtu...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Udržovačka a natočit až na jaře.. Při každém startu dochází k opotřebení motoru, když to jen natočíš a neprohřeješ jízdou nemá to cenu.. ja osobně moto umeju projedu aby se ofoukalo vysušilo naleštím ,připojím nabíječku a šup pod plachtu...
no ale ty gufera to myslim chce trochu protahnout... casto se to prilepi a pak tece olej...
---
jinak motor OK, nebudu to zbytecne trapit...
Upravil hicks dne 08.12.2011 08:51
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Udržovačka a natočit až na jaře.. Při každém startu dochází k opotřebení motoru, když to jen natočíš a neprohřeješ jízdou nemá to cenu.. ja osobně moto umeju projedu aby se ofoukalo vysušilo naleštím ,připojím nabíječku a šup pod plachtu...
no ale ty gufera to myslim chce trochu protahnout... casto se to prilepi a pak tece olej...
Tak já naštěstí občas musím vyklidit garáž když sem potřebuju dád auta tak s moto hejbu i v zimě. Jnak určitě ano občas s moto hnout a povolit zadní pružinu aby nebyla celou zimu zbytečně zmačknutá...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Baterku nevyndavám kvůli alarmu, ale během zimy ji udržuju v kondici. Rozhodně to nestartuju a zátkuju výfuk hadrem. Dávám moto do vzduchu, aby byly pružiny vyvěšený a gumy nestály, protože s moto přes zimu hýbat v garáži nemusím. Na druhou stranu ale stejně budu dělat servis, takže s ní pohnu a pomůžu tím guferům.
1. nič nie je lepšie pre motor ako studený štart - čím viac studených štartov tým dlhšia životnosť motora
2. každý predajca baterií sa poteší ak svoju motorku v zime na chvíľu naštartuješ 5-10 minút povrčíš a na jar si k nemu môžeš ísť kúpiť novú ak to rovno nedáš na nabíjačku, ktorá dobije chuderu baterku ktorá sa spamatáva z postštartového šoku
p.s. hicksi ta teoria s guferami je silno diskutabilna... každopádne platí že ak už človek chce silou mocou štartovať tak ideálne je sa ísť povoziť aspon 100-200km
raptor napsal:
p.s. hicksi ta teoria s guferami je silno diskutabilna... každopádne platí že ak už človek chce silou mocou štartovať tak ideálne je sa ísť povoziť aspon 100-200km
neni.. ja osobne takhle znicil gufera uz na 2 motorkach, naposledy mi je Hamouz menil asi 4 mesice nazpet.
Je to verejne zname a potvrzene.
Jak se to gufero nehejbe po kluzne plose, ma tendenci se prisavat/lepit a pak to poskodis ci trochu utrhnes.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
hicks ale prdlajz je to verejne zname a potvrdene... poznam XY ludi co odstavia motorku na 4-5 mesiacov bez toho zeby sa dotkli startera a na jar nemaju ziaden problem
ja netvrdim ze to co sa tebe stalo sa nemoze stat - ja hovorim ze to nie je pravidlom
raptor napsal:
hicks ale prdlajz je to verejne zname a potvrdene... poznam XY ludi co odstavia motorku na 4-5 mesiacov bez toho zeby sa dotkli startera a na jar nemaju ziaden problem
ja netvrdim ze to co sa tebe stalo sa nemoze stat - ja hovorim ze to nie je pravidlom
hele Raptore... vzhledem k tomu, ze se mi to stalo 2x a vysledkem byla vzdy olejem totalne za**cana predni brzda, tak jsem to docela resil.
Kdekoliv jsem se o tom bavil -- a tim myslim DOBRE servisy, tak vsude mi to potvrdili. Proste jak se gufero (resil jsem predni vidlici) nehejbe, nedela mu to dobre.
Nerikam, ze to je pravidlo.. podle mne to je jenom prilis velky riziko a nasledne s tim muze byt pekna pakarna (novy desitcky, cisteni widle a kotouce -- samo krome prednich gufer).
Skutr mi pustil olej vepredu asi po 6 mesisich, mozna min... Pragovka s Paioli blue steel vepredu asi po 4 letech.
Tj. pravidlo to asi neni, slusne riziko ale jo.
---
tj. jednou, dvakrat za zimu sundat moto z centralu? Proc ne... minimalni prace, mozny slusny prinos.
Upravil hicks dne 08.12.2011 11:19
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Hicksi nevěřím tomu. Nehýbu s motorkou (žádnou co jsem měl) a nikdy se mi nic nepřilepilo. Oba meteriály jsou na takové ůrovni, že si myslím že to mají vychytané.
Co třeba přelité tlumiče?
Ty jsi dvakrát vyměnil olej a pak jsi 4 měsíce stál? Jak píšeš? Nebo kdy se přilepily? A moto stálo a tobě to zakydalo brzdy? Hele víš jak je to s houpáním.
Motorku na podzim umeju, nastříkám silikonovým olejem a dám domů pod staré prostěradlo (silikon se do jara hezky odpaří a nesráží se pod ním voda). Startuju a hýbu s motorkou až na jaře, kdy vyjíždím. Vždy všechno O.K. a nikdy se mi na motorce žádný gufero neurvalo - ale nic proti gustu každého soudruha....
Se sněžnýma skůtrama se v létě taky nehejbe
GSA 1250 Rallye 2024
Waltr napsal:
Hicksi nevěřím tomu. Nehýbu s motorkou (žádnou co jsem měl) a nikdy se mi nic nepřilepilo. Oba meteriály jsou na takové ůrovni, že si myslím že to mají vychytané.
Co třeba přelité tlumiče?
Ty jsi dvakrát vyměnil olej a pak jsi 4 měsíce stál? Jak píšeš? Nebo kdy se přilepily? A moto stálo a tobě to zakydalo brzdy? Hele víš jak je to s houpáním.
na kotouc ti to samozrejme vleti az kdyz s tim zase zacnes jezdit...
no nevim, mozna jsem mel smulu.. kazdopadne u obou odstavenych moto byl drive, nebo pozdeji, tenhle problem. Hamouze to nicmene vubec neprekvapilo.
Je fakt ze u te Paioli az po nekolika letech,...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Já jsem s tím taky problémy neměl nikdy. A pokud vím že nikam nepojedu, tak zbytečně nestartuju. Baterku vyndávám a dobíjím, ale už mě to nějak nebaví, nemá někdo schéma na nějakej udržovací nabíječ na gelovku? Nebo jí tam prostě mám cvaknut nějakejch stabilních 13.5 a nechat to bejt ?
~ R1100GS ~
no_-_name napsal:
Já jsem s tím taky problémy neměl nikdy. A pokud vím že nikam nepojedu, tak zbytečně nestartuju. Baterku vyndávám a dobíjím, ale už mě to nějak nebaví, nemá někdo schéma na nějakej udržovací nabíječ na gelovku? Nebo jí tam prostě mám cvaknut nějakejch stabilních 13.5 a nechat to bejt ?
Stačí těch 13.5 a nemusíš to řešit.
Jinak já jezdím i přes zimu tak baterku řeším jen připojením na udržovačku.
xHackerM napsal:
Baterku nevyndavám kvůli alarmu, ale během zimy ji udržuju v kondici. Rozhodně to nestartuju a zátkuju výfuk hadrem. Dávám moto do vzduchu, aby byly pružiny vyvěšený a gumy nestály, protože s moto přes zimu hýbat v garáži nemusím. Na druhou stranu ale stejně budu dělat servis, takže s ní pohnu a pomůžu tím guferům.
Když zátkuješ výfuk, musíš i sání.
BMW R 1100GS vzor kačer
já jí mám ve vytápěné garáži, občas jí píchnu na udržovák a tak jednou za 3-4 neděle nastartuji ať se hezky všude promaže a prohřeje Podle mě to ničemu neškodí, spíš naopak