Ahoj Kluci!
vím, že to v podstatě do moto fóra nepatří, ale já to zkusím.
Potřebuji pár informací ohledně přestavby mého auta na plyn.
Věc se má asi tak, že existují jakási podezření u některých motorů, zda jsou nebo nejsou schopny vydržet přestavbu bez problémů. Osobně nemám proti plynu žádné námitky, dokonce jsem byl za totality asi jediným doktorem Hradci (a Opočně), který měl ve Fiatu 127 namontovaný Lovato a v kufru naležato propanbutanovou bombu. (Dneska se klepu při pomyšlení, jaké bezpečností normy to tehdy asi /ne/splňovalo...)
Konkrétně ke dnešku:
vím a proštudoval jsem si to, že se dnes mluví již o páté generaci (čtvrtá končí a šestá začíná...), ale mám konkrétní dotaz na konkrétní problém. Doufám, že ho popíšu srozumitelnými termíny, kdyžtak pomožte. U některých motorů jsou "sedla" či "usazení" ventilů z měkčího/méně odolného materiálu než by bylo potřeba a tím nejsou schopna vydržet vyšší teploty, které se ale tvoří, pokud je palivem plyn a nikoliv benzín. U takových motorů některé seriózní firmy jako Vialle, Prins apod. upozorňují na možné problémy s ventily (víkem?) dříve než najedete 100.000km.
Prý je řešením buď náhrada "sedel/uložení" ventilů novým dílem odolnějším nebo použití zvláštního systému, který "postřikuje" ventily olejem ze samostané nádržky. Zde, jak jsem pochopil může jít o "hloupější" systém slepého potřikování nebo naopak super duper vymakanej postup, který postřikuje ventily podle informací z řídící jednotky, která bere v potaz i otáčky, momentální režim motoru, pod jakým momentálním náporem se nachází apod. Tento systém, ať už jednoduššího nebo složitějšího vstřikování oleje je ale jinými výrobci snobsky přehlížen jakožto zbytečné serepetičky. Co výrobce to jiný názor. Co instalační firma, to jiný názor i díky spolupráci s tou nebo jinou firmou výrobní, a prostě není možno se dostat k opravdu zaručené pravdě. Osobně se spíš přikláním k tomu, že na těch možných problémech něco pravdy bude. Aniž bych měl jakkýkoliv technický názor, ale prostě když např. Vialle nebo Prins (z těch drahých a kvalitních výrobců) píšou o tom, že ten a ten motor je problematický, zatímco u jiných motorů to nepíšou, asi mají nějaký důvod.
Z různých debat z různých fór jsem pochopil, že není důležité tolik, zda se bude jednat o vstřikování plynu v plynné nebo tekuté podobě. Přestože je to (prý) trik, jak zákazníka nalákat do novější a dražší generace. Spíš jde o to, zda je systém LPG doprovázen i tím mazacím/chladícím systémem nebo dokonce i preventivní výměnou ventilů za tvrdší...
Pro jiné znalce a neznalce je (prý) dalším problémem to turbo.
Pro jiné celková okamžitá spotřeba mnohoválcového motoru a čerpadlo/vstřikování, které musí stačit krmit hladový motor při plném záhulu..
A teď tedy dotaz ke znalcům/profesionálům, k zákazníkům kteří již namontovali a (ne)měli event. problémy a celkově.... babo raď!!!
jak se k tomu mám stavit, protože návrhů a postojůk problematice může být několik, zde jsou některé nápady:
- nejjednodušší a nejlevnější je preventivní výměna ventilů, vyjde to levně (nevím, je to tak říkám) a máš klid
- nic neřeš, pokud možná a eventuelně nakonec dojde k problému, bideš to (tehdy) řešit výměnou ventilů a hlavou válců, ale neboj, nepokazí se tím celý motor
- dej dobrej a drahej systém a aby měl i flashlube nebo vsi
- dej od toho a toho výrobce, má z seznamu i to tvoje auto/motor a doporučuje to bez výstrah
nakonec to nejdůležitější:
jedná se o Volvo XC90 2.9 Turbo T6 (2004) s 4 kvaltovým automatem
a kód motoru je B6294T
Díky za rozumy
P.S. u nás teď stojí benzín 1,6-1,7 Euro a to volvo je strašně nenažraný a při vyšších rychlostech jezdím kolem 15l/100km, což jsou opravdu hříšné peníže při cestě na chatu, která je ale 350km daleko..... Plyn stojí 0,80, čili polovičku.... a dřív nebo později se to zaplatí, nemám v úmyslu auto prodávat v nejbližších letech, je najeto jenom 60.000km a je jako nové. Pokud bych tedy vyřešil problém spotřeby plynem, rád bych si ho ponechal. Za současné situace ceny benzínu a celkové situace v Řecku se ale podvědomě vyhýbám provozu tak nákladným autem. A rád bych zase jezdil "bez výčitek"
P.S. 1.
Ano na netu je dost (ne mnoho, protože to není tak frenventovaný model)ale občas se najde nějaký předělaný na plyn, ale všechny tyto informace jsou jenom o předělání a prvních pár tisících kilometrech. Nenašel jsem solidní informace o eventuelních problémech po dvou, třech čtyřech letech provozu
Upravil Doc dne 12.12.2011 10:04
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
ahoj, já jsem nedávno nechával montovat zákazníkovi LPG do auta tady: http://www.autoga... na webovkách je i kalkulačka návratnosti atd.. tady asi dostaneš i hodně informací. Jeden zákazník měl Ford Explorer a druhý Mazda CX-9. Obě auta jezdí bez problémů. Ford cca měsíc a Mazda cca 9 měsíců. U Mazdy je jedinej problém, že svítí permanentně kontrolka "check engine" ale prý je to u dostaveb LPG velmi časté. Jinak já osobně nejsem zastáncem LPG, sám bych si to do auta domontovat nenechal ani náhodou, pamatuju že když jsem ještě pracoval v BMW a přijel někdo kdo tam měl namontovanej plyn a že něco zlobí, odmítali jsme na tom dělat, s tím, že je to neoriginal a nemůžeme hledat závady jiného příslušenství.. Na druhou stranu nedám dopustit na zemní plyn - CNG. Měl jsem 2 auta s tímto pohonem - obě namontované přímo ve frabrice - tzn, auto vyrobeno rovnou jako s pohonem BA/CNG a můžu jen chválit.. Jedno bylo BMW řady 3 a druhý BMW řady 5 kombi s označením "g" jako GAS.. Bezproblémovej provoz, tím že to bylo origo BMW z fabriky ma plyn tak kulturní ovládání, přehled o stavu jedné i druhé nádrže atd.. Samo že to zabírá místo v kufru ale s tím se musí počítat. Na rozdíl od LPG ale to má ještě jednu podstatnou výhodu a to, že je ještě levnější!! Mám pocit, že Volvo snad taky vyrábí nějaký modely na CNG.. Neuvažoval jsi o tomto druhu pohonu??
Upravil jezek dne 12.12.2011 10:31
nechci měnit auto... proto bych rád překopal toto na plyn
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
souhlas s Jezkem... na plyn nemam nic, ale CNG mne bere vic, nez LPG.
Propan-Butan je proste mrcha.. drzi se dole, velmi ochotne vybuchuje a navic jeho vyroba eko neni ani nahodou.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
ahoj mám již 3 auto na LPG a mužu jen doporučit 2x montáž v čr LOVATO a to nebylo to pravé 1xopel zafira montáž v Německu system PRINS a jen doporučuji,akorát je problém v čr s servisem momentálně servisuji v Praze a jsem spokojen.
To Doc: Doporučuji studovat např. zde: http://forum.volv...6253b3ee42 - ve Volvech si hodně chválí systém Prins.
Taky řeším přestavbu, mám k tomu doma ještě nějaké zajímavé odkazy (i o turbomotoru), tak se je pokusím najít a pošlu Ti je.
hicks napsal:
... a navic jeho vyroba eko neni ani nahodou ...
Čím je výroba LPG méně ekologická oproti výrobě benzinu a nafty?
Zatím jsem takový argument neslyšel
porovnavam s CNG... tam staci navrtat zemi.
LPG vyraben, CNG tezen.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Uvádíš velice správně jednu a to podstatnou věc. LPG má vyšší teplotu spalování a tudíž i vyšší tepelné namáhání již tak dost exponovaných míst.
Být na Tvém místě a uvažovat o jakémkoli alternativním pohonu, kontaktoval bych zcela jistě zástupce Volvo a tento problém konzultoval s nimi. Stejně jako již výše zmíněný BMW a další, kteří alternativní pohon montují továrně, budou i oni mít /pokud existuje/ doporučení pro optimální zařízení. Také je možné, že Ti vysvětlí nějaký zásadní problém, pro který Ti montáž nedoporučí...
Obávám se, že tady se dozvíš pouze dohady pro či proti, ale pro fundovanou odpověď budeš muset nakonec tam...
Upravil radosek dne 12.12.2011 12:13
Darek napsal:
To Doc: Doporučuji studovat např. zde: http://forum.volv...6253b3ee42 - ve Volvech si hodně chválí systém Prins.
Taky řeším přestavbu, mám k tomu doma ještě nějaké zajímavé odkazy (i o turbomotoru), tak se je pokusím najít a pošlu Ti je.
chacha tuhle stránku znáááám.....
ale chybí postřehy po dlouhodobém používání konkretně u mého motoru
taky řeším asi vialle nebo prins
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
radosek napsal:
Uvádíš velice správně jednu a to podstatnou věc. LPG má vyšší teplotu spalování a tudíž i vyšší tepelné namáhání již tak dost exponovaných míst.
Být na Tvém místě a uvažovat o jakémkoli alternativním pohonu, kontaktoval bych zcela jistě zástupce Volvo a tento problém konzultoval s nimi. Stejně jako již výše zmíněný BMW a další, kteří alternativní pohon montují továrně, budou i oni mít /pokud existuje/ doporučení pro optimální zařízení. Také je možné, že Ti vysvětlí nějaký zásadní problém, pro který Ti montáž nedoporučí...
Obávám se, že tady se dozvíš pouze dohady pro či proti, ale pro fundovanou odpověď budeš muset nakonec tam...
zatím neříkají doslova nic,
spíš nechtějí říci nic, ale bez konkrétního vysvětlení či rady..... jen ntak, ...pro sichr, abychom se nezapletli.... (mi připadá)
Frajeřina není nespadnout...frajeřina je zvednout se a pokračovat....
In Greece since 1988 BMW R1200GSADV
Volvo XC90 2.9 T6 Biturbo
Audi A3 Sportback 1.8 TSFI Tiptronic
Dobré téma, které mě taky zajímá
Když jste teda pro to CNG, jaká je u nás hustota těchto čerpacích stanic, co vím, tak v mém okolí je akorát jedna v prostějově a tam se jezdí napájet i MHDéčka i s okolních měst, např. z Přerova, což se "vyplatíí" Elektrokolo homemade 9kW, BMW R1200GS Adventure 2007, dále jsem měl - Yamaha XP 500 T-MAX 2004, Honda TRX 650 Rincon 2005, Journeyman Gladiator CF 500 2007, Honda XRV 750 Africa Twin 1994, ČZ 175 a fichtl
radosek napsal:
Uvádíš velice správně jednu a to podstatnou věc. LPG má vyšší teplotu spalování a tudíž i vyšší tepelné namáhání již tak dost exponovaných míst.
Být na Tvém místě a uvažovat o jakémkoli alternativním pohonu, kontaktoval bych zcela jistě zástupce Volvo a tento problém konzultoval s nimi. Stejně jako již výše zmíněný BMW a další, kteří alternativní pohon montují továrně, budou i oni mít /pokud existuje/ doporučení pro optimální zařízení. Také je možné, že Ti vysvětlí nějaký zásadní problém, pro který Ti montáž nedoporučí...
Obávám se, že tady se dozvíš pouze dohady pro či proti, ale pro fundovanou odpověď budeš muset nakonec tam...
zatím neříkají doslova nic,
spíš nechtějí říci nic, ale bez konkrétního vysvětlení či rady..... jen ntak, ...pro sichr, abychom se nezapletli.... (mi připadá)
koukal jsem napr. na specifikaci Citroen C3 CNG a oproti standardu ma kovane valce + zpevnena sedla ventilu, ci co
'Samotný motor potřebuje k bezproblémovému spalování CNG kované písty, tvrzená ventilová sedla a speciální katalyzátor. '
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
jtopman napsal:
Dobré téma, které mě taky zajímá
Když jste teda pro to CNG, jaká je u nás hustota těchto čerpacích stanic, co vím, tak v mém okolí je akorát jedna v prostějově a tam se jezdí napájet i MHDéčka i s okolních měst, např. z Přerova, což se "vyplatíí"
hm.. proste pokud nemas pri ceste/blizko domu CNG cerpacku, je to zatim naprd...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
znám jednoho, co si koupil za cca 20.000,- Kč kompresor a tankuje si to doma. Ten jezdí úplně nejlevněji, protože zemní plyn doma není zatížen spotřební daní jakožto palivo..
Co se týče čerpacích stanic CNG, tak v době, kdy jsem měl BMW - CNG jich opravdu bylo pomálu a veřejných čerpaček bylo v ČR cca 12.. Dnes jich je přes 12 jen v Praze a jejich seznam se velmi rychle rozrůstá.. Např. v Německu jich už tenkrát bylo přes 680 a v Itálii je to jasný, tam je na každym rohu..
Svět, Evropa, Česká republika
Motoristé mají ve světě k dispozici více než 16 tisíc CNG plnicích stanic. V Evropě je 3,5 tisíce CNG stanic, z toho 2.5 tisíce veřejných. Nejvíc veřejných CNG stanic je v Německu - 870, v Itálii - 720, Rusku - 200, v Rakousku - 160 Švýcarsku - 120. V České republice je v současnosti 30 veřejných CNG stanic a jejich počet rychle roste.
Upravil jezek dne 12.12.2011 15:09