Ahoj jsem majitelem F 650 st,ale už pokukuji po boxerech ale chci koupit časem už něco co budu mít na dlouho vybavím si to kufry padáky světli a tak,jen nevím zda koupi t1150gs na kterou bych mohl na jaře mít nebo počkat a šetřit na 1200gs a taky která je lepší pro cestování?
Lukáš Hruška
Mam 65O ale dakara a taky chci prestoupit na boxera.Rozhodoval jsem se mezi 1200GS a 1150ADV.Na moje jezdeni Adv pravdepodobne nevyuziju a i diky designu jsem se rozhodl pro 1200.
No, vorluv dotaz je asi rozhodujici.
Jestli hodlas procestovat zeme, kde nikdo netusi co je to civilizace, tak radsi 1150, s tou se da si poradit.
Pokud ti u 12tky nekde "v pousti" klekne elektronika, mas velkej problem.
Tohle jsou bezne se linouci reci, nicmene nevim o nikom, kdo by mel s 12tkou nejakej problem, at uz se sowtfarem nebo hardwarem.
Rozhodne se predem na obou svez, jsou to uplne jiny motorky, fakt.
Rumunsko a UA jsou za rohem....klidně 1200GS
5.10.1842 www.bmwgs.cz
Vlak by měl jet jen takovou rychlostí, aby motýli mohli otevřenými okny volně létat dovnitř a ven
LukinoHrusa napsal:
... nevím zda koupi t1150gs na kterou bych mohl na jaře mít nebo počkat a šetřit na 1200gs a taky která je lepší pro cestování?
Někde už jsem to psal. Výběr motorky jednoznačně záleži na způsobu jejího využívání. Bez toho se nedá říct která je lepší a která horší. Toto je pohled na využití motorky z jedné mojí podzimní cesty mimo civilizaci:
"BMW R 1150 GS Adventure
Podle mne nejlepší motorka. A to nejen proto, že na jedné z nich jsem jel já Za celou dobu jsem neměl žádný vážnější problém, kromě těch, za které si můžu já vlastní blbostí. Ztratil jsem jeden boční plastový kryt nádrže, protože jsem jej před jízdou špatně přilepil. Značku jsem ztratil, protože jsem ji měl uchycenou jen na dvou šroubech nahoře a po jejím částečném vylomení jsem ji nesundal nebo pořádně nepřipevnil. Přední plexi mi upadlo, protože mi díky špatně svařenému bočnímu stojánku spadla motorka už na pumě ve Španělsku a taky proto, že tobinator je skvělý na silnici, ale ne do pouště (pak stačil metr tejpy a plexi zase drželo – viz foto). Rovněž vlastní blbostí jsem si trochu bouchnul přední ráfek, když jsem stovkou uháněl po kamenité poušti, abych vrátil první skupinu zpět. Přehlídl jsem šutr a bylo to. Rovněž mi trochu po skocích přes duny sesedla zadní pružina. Má na to ale po těch 60 tis km nárok. Stejně jsem ji už chtěl vyměnit. A to je vše..
Velmi se osvědčily úpravy, které jsem před cestou udělal:
zvednutí přední vidle a výměna předního kola na 21’ (pneu Michaelin Desert, TL)
výměna katalyzátoru za Y-svod a koncovka Remus Revolution (výrazné zvýšení výkonu v nižších otáčkách)
výměna vzduchového filtru za molitanový od TT („pre-filtrová nohavice“ je do písku super)
Motorka by mohla jet po přezutí znovu (vzadu jsem sjel téměř úplně Metzeler Karoo, TL) . Spotřeba oleje tak 2 dl (cca 3500 km) a benzínu do 6 l/100km. Pokud vím, tak Milan na 1150GSA měl jen také trochu bouchlý přední ráfek a po pádu utržený levý přední blinkr. Jinak i toto 1150GSA OK.
BMW R 1200 GS Adventure
Na silnici určitě nejlepší motorka. Její použití v odlehlých pouštních oblastech je však diskutabilní. Příkladem je problém s kardanem. Museli jsme kamaráda s nepojízdnou motorkou nechat 5 hodin v poušti, než jsme zajistili odtah. Podle mne manžeta kardanu a možná i samotný kardan nejsou navrženy na dlouhodobější offroadové ježdění. Jinak přece není možné, že by došlo k takové destrukci kardanu, tak jak k tomu došlo u této motorky (druhé 1200GSA se offroadů neúčastilo).
BMW R 1150 GS
Na této motorce nebyly za celou cestu téměř žádné problémy. Její majitel „Monsier Dakar“ zvládal svérázným „příšlapným“ stylem nástrahy písečných dun. Doktorskou jízdou bez výrazného brždění a driftů (kterých jsem si já dopřával vrchovatě) jeho pneumatiky by snad zvládly cestu ještě jednou (na rozdíl od mých). Jediným problémem této motorky bylo, že poslední dva dny začalo propouštět trochu zadní gufero karbanu. Ale na tom se dá vcelku bez problémů dojet. Já osobně jsem ložiska a gufera kardanu letos pro jistotu vyměnil.
BMW R 1200 GS
Obecně, co může na motorce upadnout, tak zaručeně upadne. Platí to i pro plasty, kterých má (opět podle mě) 1200GS přehršle. Kamarádovi se začal na této motorce zasekávat plyn. Což se bohužel ukázalo jako velmi vážný problém. Druhý nedostatek se projevil v tom, že nijak nejsou chráněny nádržky s brzdovou kapalinou na řidítkách (u 1150GS/A je vše integrováno do kompaktního celku). Nejsem si prostě jist, zda je to motorka do terénu (viz můj komentář k 1200GSA)."
Já osobně teď po Česku do terénu využívám starou odlehčenou GS1100. A zatím ji nemám absolutně co vytknout.
Jen jeden postreh jeste k ty elektronice.. vsichni rikaj, jak je 12tka precpana elektronikou a to je ten nejvetsi problem.
Osobne neznam nikoho, kdo by s tim mel nejakej problem, ovsem v nedeli jsme se jeli projet s klukem na 1150 (treba se prizna sam) a nesvitilo predni svetlo.
Na pumpe koupil zarovku, nic. Pak pojistky, nic. Staveli jsme 3x, motorka rozebrana po nadrz a problem nedoresitelnej, takze jel pres Nemecko na dalkovy. Uvidime, k jakymu zaveru dospeje az to da do kupy.
LukinoHrusa napsal:
Jo no tak to myslím,a vlastnosti jizní budou podobné podle mě ani 1200gs není do těžkýho terénu a v strom bude o 100 tisíc levnější.
Do těžkýho terénu neni ani jedna. Ale GS je prostě GS. Strom je Strom. Tohle nejde vysvětlit. To se musí vyzkoušet.
Jestli řešíš cenu,tak si kup to na co máš a zbytečně se neptej.
Vždyť za cenu Stroma máš i GS 1150...
LukinoHrusa napsal:
Jo no tak to myslím,a vlastnosti jizní budou podobné podle mě ani 1200gs není do těžkýho terénu a v strom bude o 100 tisíc levnější.
jo přemýšlel jsem jako ty a doma je gs
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
LukinoHrusa napsal:
No a neudělá mi stejnou službu třeba V STROM za lepší peníze nemůžu si nijak vyskakovat
Vstroma ma kamarad, ted cerstve. Ja vim, ze s nim bude spokojenej dokud mu nepujcim GSo. Nerikam, ze musi GS sednout kazdymu, ale podle me je vsechno ostatni jen prozatimni alternativa. Tak jako u me to bylo Varadero.
Jinak Stromek se mi libi, je prijemne lehkej a ovladatelnej, ale je to spis takovej plastovej nahac. Ma to az moc blizko k silnicni cestovni motorce, nez k cestovnimu enduru. Uzky riditka atd.
To si musis vyzkouset, tezko takhle polemizovat, kazdymu sedne neco jinyho.
"Stejnou sluzbu" ti splni kazda motorka. Z mista A do mista B te odveze i Honda CB500. I Hyosund Comet 650. O tom to ale neni.
Ja ted vim, ze bych radsi 5 let starou 1150 s 40000km nez novyho Stroma.
Upravil Alda dne 23.04.2008 21:31
prezi napsal:
...na konci píšeš, že po Česku do terénu využívám starou odlehčenou GS1100 ...jaké tam máš úpravy? ...kde si odlehčoval?
No hlavně jsem sundal kufry
Nemám tam nijak zvlášní úpravy. Určitě by to šlo odlehčit ještě víc. Jejjednoduší je nemít do terénu natankovanou plnou nádrž.
Dá se vyhodit katalizátor a dát titanovou koncovku a "S" svod. Ušetříš tak odhadem 10 kilo. Jiným lehkým sedlem tak jedno kilo. Místo zadního nosiče lze dát nej plastový kryt podsedlovky tuším od TT. Sundáním padáků se taky něco ušetří. Stačí jen kovové kryty hlav válců (TT)
No a pak už se dá vylehčovat jen opravdu závažnými zásahy. Předělat přední vidle a vyhodit telelever. Vyhozením ABS jednotky pod nádrží jde zase nějaké kilo dolu. Ale pak to je zcela jiná motorka.
Zatím jsem neměl potřeby tyto drastické změny dělat. Snažím se v terénu nepadat a když se to někdy stane, tak si namlouvám, že posilování mi jen prospívá.