Ahoj prosím poraďte mi jaký GSA si koupit jestli GSA 2009 s motorem 77kW nebo GSA 2010 s motorem 81kW. mám okolo 300tis tak o peníze nejde jen nevím pro jaký motor se rozhodnout. Jinak moto chci s plnou výbavou poradíte na co se vybodnout nebo naopak co požadovat.
pozn.: na GSA jsem nikdy nejel tak výkon stejně nepoznám ale spíš mi jde o servis nebo spotřebu popřípadě jiné hlediska které jsou rozdílné
Moc a Moc díky Jenda
Každá rada dobrá.
Upravil Jendax dne 02.01.2012 09:22
S modelem 2010 budeš díky motoru spokojenější. Počet najetých km u 2010 nebude tak rozhodující. Dívej se na celkový stav, kdo a kde na tom jezdil, jestli to masakroval někde v terénu na Ukrajině a jak vypadají záznamy v servisní knížce.
Zadavatel ale asi spíš chtěl slyšet zda náhodou není jeden z motorů spolehlivější, nemá nějaký chronický problém...píše že nejel ani na jednom a tudíž asi v sedle nepozná onen výkonový rozdíl. Ty 4 KW jsou čitelné ze zadání vlákna
Posouzení spolehlivosti či spotřeby nechám zkušenějším.
Ono tolik nejde o ty 4KW... ale spíše o průběh točivého momentu, celkovou charakteristiku toho motoru, v neposlední řadě i příjemnější spotřebu >> vyšší dojezd
Neznám rozdíl, ale můžu přispět do diskuze. Já koupil na podzim novou adv 2011, mám najeto 700km a počítač zatím ukazuje průměr 6,1lt/100km. Nevím jestli po záběhu klesne
Ani jedna varianta nema zadnou svoji specifickou mouchu, neni nic.
Kazdopadne motory jsou urcite spolehlivejsi nez vsechno ostatni na ty motorce.
Takze jak bylo receno, urcite udelej vsechno pro to, abys mel 2010.
sved63 napsal:
Zadavatel ale asi spíš chtěl slyšet zda náhodou není jeden z motorů spolehlivější, nemá nějaký chronický problém...píše že nejel ani na jednom a tudíž asi v sedle nepozná onen výkonový rozdíl. Ty 4 KW jsou čitelné ze zadání vlákna
Posouzení spolehlivosti či spotřeby nechám zkušenějším.
Ano přesně tak.
O této motorce toho moc nevím zajímalo by mě i co se servisu týče ( prý 2010 se častěji dělají ventily) nevím co je na tom pravdy.
Je servisní interval stejný 10tis u obou?
Co kardan? je možné při koupi poznat nějakou závadu bez zkušení jízdy?
Nebo na co se při koupi zaměřit a co neřešit.
Kolik km motor vydrží? je 35tis hodně nebo málo? na Africe mám 82tis a úplně bez problémů ale kdo neví kolik afrika vydrží tak by se tolika km bál. Jak to tedy je u GSA?
Moc a moc díky za info Jenda
Upravil Jendax dne 03.01.2012 21:38
Servisni intervaly jsou porad stejny a ventily jsou taky porad stejne, tzn. pri kazdym servisu po 10tkm.
U kardanu vylozene nic moc nepoznas, jasne ze omrknes jestli nekde nerosi, ale to by stejne prodavajici vycistil a vetsinou by to bylo jen gufero za 3 stovky.
Rozhodne si na hlavnim stojanu vyzkousej vuli v zadnim kole tak, ze ho proste chytnes po obvodu a zacloumas s nim. Minimalni vule je naprosto normalni, casto uz z vyroby. Tj cititelna, ale prakticky neviditelna.
K tomu motoru, neverim, ze vydrzi min nez Afrika. Ja mam najeto 80tkm a motorka je cela jako nova. Spis bych to videl tak, ze v tech 35tkm by uz mohl bejt zajetej
A kdyz zjistis, ze musis mezi vymenama nejakou deci dolejt, nedes se, je to u boxera taky naprosto bezny a rozhodne ne na zavadu.
Alda napsal:
Ja mam najeto 80tkm a motorka je cela jako nova.
jako kdybych slysel Boba
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Alda napsal:
To sice nevim, ale tohle asi uslysis od naprosty vetsiny, tak na tom neco bude.
no je to ptakovina, ze jo?
spojka, tlumice, pruziny, koutouce, loziska, draty v kolech... vse jako nove .. teda rekl bych... tesne pred vy*ranim.
Upravil hicks dne 03.01.2012 23:06
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Alda napsal:
To sice nevim, ale tohle asi uslysis od naprosty vetsiny, tak na tom neco bude.
no je to ptakovina, ze jo?
spojka, tlumice, pruziny, koutouce, loziska, draty v kolech... vse jako nove .. teda rekl bych... tesne pred vy*ranim.
Az na draty v kolech jsi vyjmenoval spotrebak. Ikdyz je fakt, ze u me jsem jeste nezaznamenal problem ani v jednom z vyjmenovanych. Laborovani jsou jen ty tlumice, tam to poznam az koupim novy, driv ne.
Ale je fakt, ze kdyz jsme se poznali, ja mel o 30kg vic nez ted a ty o 30 min. Za ty 4 roky to mame presne obracene a je to asi znat i na tom co pises
Ahoj, k tomu rozdílu - mám GS 1200 r.v.2004, kamarád GSA 2010. Občas si to prohodíme, takže přímé srovnání z mého pohledu vypadá asi takto:
GSA2010 má malinko kultivovanější chod svého boxera, jde ochotněji za plynem, lépe táhne od spodu (nicméně to je srovnání starší boxer vs. nový boxer- i starší boxery táhnou na spodku jak lokomotiva ). Kvalty tam padají lehčeji, pocitově lépe brzdí (proti GS2004 s posilovačem). Zvuk má koule, mašina celkově jede jak pila. Jestli se nepletu, tak plynová rukojeť má kratší dráhu MIN<-->MAX, což pocitově přispívá k ještě svižnější reakci na plyn.
GS2004 je jadrnější v projevu - znatelnější vibrace, převodovka jde trošku víc ztuha, zvuk z výfuku je naopak civilnější. Brzdy, jak už jsem naznačil, jsou kapku tupější, nicméně objektivně brzdí taky výborně (u modelu 2008 a výše, kde jsou brzdy řešeny úplně jinak je to navíc stejné jako u GSA2010).
V přímém technickém porovnání mi vychází jako "lepší" GSA2010 (taky pro to, že ta kámošova ma plnou výbavu včetně ESA, což je prima vychytávka), ale co se týká radosti z jízdy a zážitků, tak tam stejně nakonec zjistíš, že Ti jich obě přinesou spoooooustu. Ono nakonec nezáleží vůbec na tom, jestli sedíš na mašině z roku 2010 nebo o pár let starší, je to o srdci a o tom, jak si dokážeš ježdění a cestování užívat.
Pokud máš prachy na GSA2010, jdi do ní, nezklame Tě. Pokud ale zvolíš lépe vybavenou 2008, garantuju Ti, že ani s ní smutný nebudeš. Navíc jestli přecházíš např. z Afriky, bude to skok do jiného levelu tak nebo tak. Tím nechci říct, že Afrika je špatná, naopak, taky jsem po ní šilhal, když jsem vybíral svou srdcovku, ale GS(A) je přeci jen jinde. Svezeš se - pochopíš.
Držím palce při výběru, a jestli ještě nejsi rozhodnutý pro konkrétní stroj, doporučil bych se pobavit i s Bobem tady s fóra. Myslím, že by mohl mít něco i pro Tebe a Tvou kapsu. Z osobní zkušenosti jej maximálně doporučuju pro jeho férové jednání a vcelku slušné možnosti, jak zajistit dobrý stroj za dobré peníze.
Jinak co se týká nájezdu km, tak 35tis je docela dobrý základ (mluvím o motoru, prevodovce apod.), mám na svoji Bramboře nalítaných 56tkm, ale není to na ní poznat. Pravda ale je, že např. sériové tlumiče svou životnost počítají na těch cca 60tkm při slušném zacházení, ale to bude podle mě podobné pro všechny mašiny této kategorie, co jich po Zemi jezdí.
Spojky bych se nebál, podle četných diskuzí tady to vypadá, že není problém s ní nalítat 100tkm (pokud tedy někdo nepoužívá mašinu pravidelně pro hlubokou orbu )
Takže ještě jednou držím palce, ať dobře vybereš a hlavně, ať se Ti splní to, co od toho očekáváš!
Want it? Do it !!
Alda napsal:
To sice nevim, ale tohle asi uslysis od naprosty vetsiny, tak na tom neco bude.
no je to ptakovina, ze jo?
spojka, tlumice, pruziny, koutouce, loziska, draty v kolech... vse jako nove .. teda rekl bych... tesne pred vy*ranim.
Az na draty v kolech jsi vyjmenoval spotrebak. Ikdyz je fakt, ze u me jsem jeste nezaznamenal problem ani v jednom z vyjmenovanych. Laborovani jsou jen ty tlumice, tam to poznam az koupim novy, driv ne.
Ale je fakt, ze kdyz jsme se poznali, ja mel o 30kg vic nez ted a ty o 30 min. Za ty 4 roky to mame presne obracene a je to asi znat i na tom co pises
aha! to je ono ja uz se lekl, ze mas nesmrtelnou motorku...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2