Tak jsem ženě konečně dokončil vánoční dárek.
Dlouho jsem zkoumal který padák, a upřímně se mi žádný nelíbil, a když zklamaly mě z technického hlediska. Myslím že spousta je spíše okrasa...a to bídná.
Padák je kombinovaně 8x uchycen- 4-rám a 4 motor.
Udělal jse ůchyty na případné došroubování předního krytu k ochraně filtru a výměníku.
Taky kryt vany je možno přichytit na tyto přichystané ůchyty. V podstatě už stačí jen rovný pech ohnout podle padáku a hotovo....no když vidím ceny krytu vany
Rám padáku je konstruovaný tak aby byl všude po směru jízdy vždy ,,první" tedy tvoří jekési lyžiny i pod motorem- je na ůrovní origo plast. krytu. Zvažoval jsm nějaké ůchyty na doky pro případné taštičky a pod..ale přece jen my jsme spíše dovolenkáři než adventůristi.
Tak co vy na to?
Moc pěkná řemeslná práce, to se vidí málokdy..Takže super..
Jaké technologie jsi používal? A jaky materiál? Jaké trubky, jak jsi je ohýbal atd...Zajímá mě všechno
dát to do chromu, tak je to endurochopper...
provedení určitě dobré, vzhledově se mi to nelíbí...
ale asi to fungovat bude, i když nevím, jestli je to dobrý nápad mít takové lešení vkuse, abys pak k vůli malému pádu nemusel dělat celý bok nový.
Když je vůle, cesta se najde
Waltr napsal:
Tak jsem ženě konečně dokončil vánoční dárek.
vypada to good, akorat naprosto nechapu absenci systemovyho susplechu....
ty sice zakrejes obcas exponovany strany, ale odhalujes NEUSTALE vystavenou cast.
Ja mam promacklej svod od sutru na rozpadly SILNICI...
Upravil hicks dne 19.01.2012 16:28
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Choperenduro? Od choperáka to asi bude něco mít do sebe. nemyslím že je to až tak, tedy naživo. Mám pocit že působí méně rušivě než některé firmovýtvory. Jak jsem psal, je tam možnost zakrýt přední část, filtr a spol a klidně až po chladič...jenže na asfaltu to nevidím vůbec potřebné. A věšet na to něco jen tak
Mám tam příchytky a v případě nutnosti ustřihnu plech přišroubuju ...za půl hodiny za půl stovky.
Kvůli malému pádu nebudu muset měnit nic, a v případě takového ktrý to utrhne...už to bude jedno.
Mě právě fascinují ty padáky které mají přes nádrž (imitaci) přehlou trubku s ůchytem cca o 40 čísel níž. Jakou to má odolnost?
Pěkný... taková kombinace Wunderlich a Metal Mule.
Ohledně plechu pod motor. Vyřešil jsem to následovně. U jednoho šikovnýho kluka jsem si nechal udělat podle toho origo plastovýho z nerez plechu - ten můj je samozřejmě větší a kryje i filtr a svody. Stálo to bratru 2000, vypadá to celkem dobře a slouží to IMHO lépe než většina plechů za 3x větší peníze...
Ja budem trochu kritickejší.
Tie fotky sú iba "imidžovky" prakticky nie je na nich nič podstatné vidno - spôsob uchytenia, deformačné členy. Takže nedá sa ani odhadnúť ako bude padák fungovať. Inak nie som zastáncom padákov uchytených o motor. Vždy môže prísť náraz ktorý bude smerovať silu do úchytu na motore.
Upravil Tryskac dne 19.01.2012 23:28
Jo taky pohled. Dával jsem to tady joko ,,imidžovku" ale klidně ti dodám detaily.
Uchycení v oblasti stupaček- rám. Dva ůchyty pod altíkem-spojkou- motor. Dva ůchyty přední spojovací díl -motor. A ůchyt v oblasti u kolen -rám
Ale vesměs nerozumím tomu uchysení ma motor- je třeba si uvědomit že rám motorky je uchycen k motoru táké, a nikdo fobii z problémů nemá. Samozřejmě je rozdím v uspůsobených ůchytech, kde třeba uchysení na motoru pod spojkou je daleko subtilnější mež odlitky pro uchycení na rám. Takže jsou tam dva a hlavně počítám s tím že velkým množstvím uchytu se síla rozloží a hlavně nebude působit diky konstrukci jen v daném místě, ale...třeba když si představíš papírovou krabici. Tlačíš na jednu hranu ale síla se rozloží a ona pak vlastně tlačí dál na všech hranách. Samo že to nebude až tak, ale nějak trochu snad.
Ale upřímně, nejvíc mi zaleželo na tvaru. Tady snad ty ůchyty vidět jsou, a taky ty ůchytky pro případný šusplech.
Upravil Waltr dne 20.01.2012 07:13
Tryskac napsal:
Ja budem trochu kritickejší.
Tie fotky sú iba "imidžovky" prakticky nie je na nich nič podstatné vidno - spôsob uchytenia, deformačné členy. Takže nedá sa ani odhadnúť ako bude padák fungovať. Inak nie som zastáncom padákov uchytených o motor. Vždy môže prísť náraz ktorý bude smerovať silu do úchytu na motore.
Ať je to Waltr nebo Bartus či Sw motech,vždy to uchycení na motoru je.Jsou modely kde se tomu nevyhneš
No zrovna na tenhle model je typ co není na motoru, (ten co doupravoval Kači) je jen na rámu a podle mě to není nejlepší řešení. Je tam málo možností uchycení, a je docela ,,pružný" Takže malou energii chytí, ale to zvládne i ten na motoru, a při větší se podle mě vyhne a praští do plastů. Ideál je podle mě kombinace.
Tak teraz už vidno, že je to pekne remeselne spravené pri tolkých ohyboch dodržať symetricitu je už dosť náročné.
Akú máš ohýbačku a trubka je 3/4 cóla ?
Ak uchytenie na motor páčilo sa mi prevedenie polských padákov kde to bolo k motoru chytené cez silentbloky. Hlavne vpredu - pod štartrom sú len také minináliatky o ktoré by som sa bál pri posuve pádáku smerom k "nádrži".
Mám tiež vlastné padáky,ale nie sú tak pekne remeselne zvládnuté.Na tie uchyty som rovno zavesil dočasne malý šusplech. Ked dorazím plastový spodný kryt tak to vymením za velký Al. kryt motora upevnený o padáky. Inak už ten malý šusplech ich citelne spevnil.
Uchytenie mám 5 bodové 4 sú zhodné s Tvojou verziou a piaty je v krku riadenia, takže miesto najpravdepodobnejšieho stretu z podkladom- bok nádrže je podopreté z oboch strán.
Ozaj zváral si /bodoval/ na motorke?
Upravil Tryskac dne 20.01.2012 10:14
Waltr napsal:
Ano- odpojení beterky a obou konektorů na jednotce.
Paráda, sám jsem si dělal padáky a vím co to dá práce a drbačky jen to vycentrovat. Jak se tu píše to uchycení k motoru, myslím, že 250kg váha má takovou kynetiku, že je to myslím jedno, záleží jak se to podaří a hlavně na jakém povrchu položit. Za mě super, já to mám jak klec na mědvěda, nemám to přichycené k motoru ale účel to splnilo, když jsme to táhali z blata takže každý kousek, který má pomoct aspoň trochu je dobrej, na jaké ohýbačce si ohybal já na této ku*vě