Hoši poraďte , jak vysoký by měl být plexištít vzhledem k helmě sedícího jezdce, tak aby byly co nejmenší turbulence a nápor vzduchu nepral přímo na hledí. Díky za každou zkušenost.
To máš opravdu strašně těžko říct. Záleží na aerodynamice každý motorky a i na tvaru i šířce plexi a jeho úhlu a umístění - vzdálenosti od jezdce. Třeba na 650 Xcountry kde jsem měl plexi hrozně blízko, jsem ho musel nastavit co nejvýš a dost na stojato, takže jsem koukal na střední vzdálenost před motorku úplně těsně nad horní hranou plexi. Protože jsem měl takový univerzální, ještě jsem ho dokonce musel podkládat kapsičkou, aby nepodfukovalo.
Ale zase u 1150, kde je plexi dál, se mi osvědčilo, když je jen trochu zvýšený, úzký a co nejvíc leží. Nakonec i v relativně nižší poloze funguje daleko líp, než kdybych ho napřímil.... No asi jsem Ti moc nepomohl, ale mám bohužel jedinou účinou radu. Zkoušet, testovat, štelovat, dokud to přesně Tobě nesedne....
Maiali nel Fango!
mitak napsal:
No jednoduše čím větší a vyšší tím lepší, dokud turbulence nezmizí.
S tim bych nesouhlasil. Na 1150 jsem plexi o hodně zmenšil a zúžil a vůbec upravil tvar a sklon a jsem absolutně bez turbulencí. S původní plácačkou jsem trpěl jako zvíře...
Maiali nel Fango!
Souhlasím s Morabo. Na 1100 mi stačilo originál plexi a bylo to bez turbulencí, když jsem přidal spoiler TT, bylo to ještě o trochu lepší. Na 1150ADV mi taky stačilo originál plexi, se spoilerem to bylo zase o trochu lepší, pak jsem ale dal snížené sedlo a to jsem koukal skrz spoiler, tak jsem ho sundal, třeba v dešti to bylo nepříjemné. Ideálně jsem to měl na první 1150ADV, kde jsem měl tobinator od Wunderlich a plexi nastavil tak akorát. Ale to vše platí pro jezdce a pokud jedeš se spolujezdcem, mohou turbulence otravovat zase jeho. Kdysi v Ga-Pa jsem si půjčil K1200LT s elektrickým plexi, jeli jsme ve dvou a paradoxně to bylo pro oba příjemné spíš ve spodní poloze plexi. Takže věda...:-)
Dá se souhlasit s tím, že je to věda.Já byl s origo na 11 težce nespokojen i s nádstavcem. Turbulence kolem ramen pod helmu byly nesnesitelné
Koupil jsem MRA, dal nádstavec a mám sklo nastavené asi na polovinu výšky. Jelikož jezdím s otevřenou helmou, mám tam samodomo nádstavec dost vysoký, aby mi nelítaly do huby pečené mouchy. Pokud nefouká boční vítr je to tíché. Pokud fouká i mírný boční vítr okamžetě se vše mění. Na tom jde vidět jak je to složité a chtělo by to testovat v tunelu. I přes to delsí přesuny jezdím se špunty v ušších. Je to pořád nejlevnější a nejjednodužší způsob.
Zkus kouknout sem http://www.motopl...lamace.asp, možná ti to trochu pomůže. Ale podle mě je to jen o zkoušení, jak už tu bylo napsáno. Kařdému to vyhovuje jinak...
Já měl na 1150adv TT nástavec a snížený sedlo,bylo to OK.Potom,když jsem nechal sedlo přešít a zvýšit,tak jsem ten nástavec musel přihnout,protože mi šel průvan rovnou pod kšilt.Měřím něco přes 195.
Když je hlad,je i husa dobrá.