Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování na nich
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování
  • · BMW GS
  • · Fórum
  • · Články
  • · Zprávy
  • · Galerie
  • · Naše fotografie
  • · Odkazy
  • · Ke stažení
  • · Inzerce
  • · Hledat
Reklama
Kalendář akcí
<< Červenec 2025 >>
Po Út St Čt Pá So Ne
  1 2 3 4 5 6
7 8 9 10 11 12 13
14 15 16 17 18 19 20
21 22 23 24 25 26 27
28 29 30 31      
Číst diskusi
Motorky BMW GS - vše o motocyklech BMW řady GS a o cestování :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS
 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Dovi
#1 
Přidané 16.03.2012 14:12
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Motoexpedice Mongolsko - jednočlenná moto výprava do Mongolska přes následující státy:

Česká republika, Slovensko, Maďarsko, Srbsko, Bulharsko, Turecko, Irán, Turkmenistán, Uzbekistán, Tádžikistán, Afghánistán, Kyrgystán, Kazachstán, Ruská federace, Mongolsko, Ruská federace, Bělorusko, Polsko.

Termín motoexpedice od 30.4.2011 do 24.7.2011

Autor: Dufio
Datum: 16.03.2012
Dovi přiložený následující obrázek:


[126.87Kb]
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Dovi
#2 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 14:13
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Na motorce najeto 25.221 km (celkově 32.000km)
Termín motoexpedice od 30/4/2011 do 24/7/2011

Zranění, okradení, napadení a podobné příběhy nejsou žádné, jen technika (BMW F 800 GS) nakonec nevydržela.

Celkové náklady:
- přímé na cestě cca 80 tis
- víza 22 tis Kč
- oprava moto po příjezdu cca 80 tis Kč
 
http://www.motork...19334.html
 
Dovi přiložený následující obrázek:


[136.48Kb]
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Dovi
#3 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 14:36
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
Hranice do Mongolska, probíhají opět v pohodě. Za hranicemi s asfaltovými silnicemi jako když utne. Čeká mě 2500 km polňaček do Ulanbataru.
V motoru začíná něco nepříjemně klapat, a tak doslova ženu pustinami do hlavního města, kde případně mohu řešit servis, nebo dopravu zpět do Evropy.

 
Do Ruska opět hranice pohoda. Má ruština se hodně vyplatí! K Bajkalu dojíždím za deště při 3C, holt letní Sibiř. Motor sice stále více klepe, ale ještě se vydávám na ostrov Olchon, kde strávím jednu noc. Pak už z města Irkutsk jedu 4 noci vlakem i s motorkou do Moskvy.

 
Na dálnici v Bělorusku, cca 50 km před Minskem ovšem v motoru zaklepe a zhasne. Je konec. Dál už nepojede.

 
Domů do ČR jsem už dorazil autem s vlekem. Kamarádi pro mě dojeli na hranice s Polskem.

 
Na motorce, nakonec po měsíci v servisu, byl vyměněn motor za nový. BMW uznalo na kulanci výměnu motoru s mou cca 20% finanční účastí.
Ještě že tak.
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
hicks
#4 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 14:37
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Dovi kdyz uz citujes.. zapomel jsi na to C.H.L.A.Z.E.N.I.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Dovi
#5 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 14:46
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
hicks napsal:
Dovi kdyz uz citujes.. zapomel jsi na to C.H.L.A.Z.E.N.I.


Cituju (jako technickou upoutávku) ty věci okolo klepání v motoru a jeho smrti, a následné kulantní výměně - což by všechno mohlo (a mělo) majitele F800GS zajímat.
Viz třeba to zdejší paralelní vlákno o divnejch zvucích v motoru, klikovce, šálách, mazání a spol.

Nepsal jsem to, abych někoho poštíval.
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
hicks
#6 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 14:49
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Dovi napsal:
hicks napsal:
Dovi kdyz uz citujes.. zapomel jsi na to C.H.L.A.Z.E.N.I.


Cituju (jako technickou upoutávku) ty věci okolo klepání v motoru a jeho smrti, a následné kulantní výměně - což by všechno mohlo (a mělo) majitele F800GS zajímat.
Viz třeba to zdejší paralelní vlákno o divnejch zvucích v motoru, klikovce, šálách, mazání a spol.

Nepsal jsem to, abych někoho poštíval.


jenomze jsi opominul klicovou informaci.

---

http://www.motoro...edice.aspx

Na druhou stranu mam dalsi problem s motorkou. Zacina se mi ve mestech, kdy jedu pomalu, prehrivat motor. Zacalo to nedavno. Kdyz jedu mimo mesto, motorka se uchladi, ale pak ve mestech musim nekdy i zastavit a cekat, az zchladne. Kontrolka na komputeru na me rve, ze je "prehrato", ci neco podobneho :-).
Dnes jsem zvolil technicky den, kdy jsem nejprve dle rad po netu vyjmul termostat a zkusil to bez nej. Bohuzel to bylo skoro horsi, ani mezi mesty uz to nechladilo. Tak jsem ho tam vratil a zda se, ze alespon muzu pokracovat. Stale to resim, ale v Cechach je vikend, tak uvidime zitra. Jednoznacne vsak rikam, ze me nic nezastavi dojet do Mongolska! :-)
Upravil hicks dne 16.03.2012 14:51
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
Dovi
#7 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:01
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
hicks napsal:
Dovi napsal:
hicks napsal:
Dovi kdyz uz citujes.. zapomel jsi na to C.H.L.A.Z.E.N.I.


Cituju (jako technickou upoutávku) ty věci okolo klepání v motoru a jeho smrti, a následné kulantní výměně - což by všechno mohlo (a mělo) majitele F800GS zajímat.
Viz třeba to zdejší paralelní vlákno o divnejch zvucích v motoru, klikovce, šálách, mazání a spol.

Nepsal jsem to, abych někoho poštíval.


jenomze jsi opominul klicovou informaci.

---

http://www.motoro...edice.aspx

Na druhou stranu mam dalsi problem s motorkou. Zacina se mi ve mestech, kdy jedu pomalu, prehrivat motor. Zacalo to nedavno. Kdyz jedu mimo mesto, motorka se uchladi, ale pak ve mestech musim nekdy i zastavit a cekat, az zchladne. Kontrolka na komputeru na me rve, ze je "prehrato", ci neco podobneho :-).
Dnes jsem zvolil technicky den, kdy jsem nejprve dle rad po netu vyjmul termostat a zkusil to bez nej. Bohuzel to bylo skoro horsi, ani mezi mesty uz to nechladilo. Tak jsem ho tam vratil a zda se, ze alespon muzu pokracovat. Stale to resim, ale v Cechach je vikend, tak uvidime zitra. Jednoznacne vsak rikam, ze me nic nezastavi dojet do Mongolska! :-)


No jenže já čerpal z dnes uveřejněného článku na motorkářích na který jsme dával odkaz.
A v něm jsem zaregistroval jenom poněkud nevinně znějící nenápadnou poznámku v tom smyslu, že v Íránu v cca 50 stipňovém vedru "na motorce začal trochu zlobit termostat, lehce se přehřívala".
Ničeho jiného ohledně problémů s chlazením vodou jsem si v tom článku nevšimnul.

Ty tady teď cituješ z motoRoute zřejmě nějaký podrobnější materiál.
Ale to je v pořádku, čím víc informací, tím líp.

P.S.
Malá satisfakce,...
Vzpomínáš na ty zdejší debaty vzducháč versus vodník v souvislosti ze záměrem BMW osadit starého dobrého boxera vodním chlazením?
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
hicks
#8 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:05
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Dovi napsal:
No jenže já čerpal z dnes uveřejněného článku na motorkářích na který jsme dával odkaz.
A v něm jsem zaregistroval jenom poněkud nevinně znějící nenápadnou poznámku v tom smyslu, že v Íránu v cca 50 stipňovém vedru "na motorce začal trochu zlobit termostat, lehce se přehřívala".
Ničeho jiného ohledně problémů s chlazením vodou jsem si v tom článku nevšimnul.

Ty tady teď cituješ z motoRoute zřejmě nějaký podrobnější materiál.
Ale to je v pořádku, čím víc informací, tím líp.

P.S.
Malá satisfakce,...
Vzpomínáš na ty zdejší debaty vzducháč versus vodník v souvislosti ze záměrem BMW osadit starého dobrého boxera vodním chlazením?
 


Dovi ja ale nejsem propagator vodniho chlazeni Smile

Kazdopadne z toho mam trochu dojem ten, ze Dufinovi zaplatil Invelt/BMW slusnou cast motoru a vysledkem je clanek, vyznivajici pro BMW jeste hur, nez ten original.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
lukeeno
#9 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:08
Avatar člena


Příspěvků: 130
Registrace: 23.02.12
Myslím, že Dufinové géeso i jeho problémy tu zná každý celkem dobře Cool totéž platí o té jeho cestě... Smile
 
Dovi
#10 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:14
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
hicks napsal:
ja ale nejsem propagator vodniho chlazeni Smile

Tou satisfakcí jsem nemyslel nějaké dětinské radování se z "vítěžství" nad nějakým člověkem a už vůbec nad nikým konkrétním.

Ale že tento případ s uhřátým vodníkem na cestách je jenom takovou další malou podporou názoru, že adventure stroj by neměl být pokud možno zbytečně technicky komplikovaný, ale naopak spíš jednodušší.

Tady na té blbině za pár stovek (termostat v novém značkovém stroji) je vidět, že jednodušší je obecně i spolehlivější, zvlášť když se člověk vydává sám takovou dálku mimo běžně dostupnou servisní síť.
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
Dovi
#11 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:17
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
lukeeno napsal:
Myslím, že Dufinové géeso i jeho problémy tu zná každý celkem dobře Cool totéž platí o té jeho cestě... Smile


Tak to se fakt upřímně omlouvám, já totiž F800GS nemaje zase nejsem tak v obraze.
A opravdu jsem to dnes uviděl poprvé když vyšel (dneska) ten článek na motorkářích.

Tak se omlouvám, že jsem asi objevil Ameriku.
No, stane se Smile
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
hicks
#12 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:23
Avatar člena


Příspěvků: 16424
Registrace: 09.07.08
Dovi napsal:
 
hicks napsal:
ja ale nejsem propagator vodniho chlazeni Smile

Tou satisfakcí jsem nemyslel nějaké dětinské radování se z "vítěžství" nad nějakým člověkem a už vůbec nad nikým konkrétním.

Ale že tento případ s uhřátým vodníkem na cestách je jenom takovou další malou podporou názoru, že adventure stroj by neměl být pokud možno zbytečně technicky komplikovaný, ale naopak spíš jednodušší.

Tady na té blbině za pár stovek (termostat v novém značkovém stroji) je vidět, že jednodušší je obecně i spolehlivější, zvlášť když se člověk vydává sám takovou dálku mimo běžně dostupnou servisní síť.
 


to jo.. ale kolik z nas muze pachat TAKOVEHLE Adventure cestovani?

Mas Adventure a hardcore-adventure.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
 
lukeeno
#13 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:36
Avatar člena


Příspěvků: 130
Registrace: 23.02.12
Tak se omlouvám, že jsem asi objevil Ameriku.
No, stane se Smile

Já sem to nemyslel špatně Wink
 
lukeeno
#14 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 15:40
Avatar člena


Příspěvků: 130
Registrace: 23.02.12
to Dovi: tady můžeš studovat průběh Smile

http://bmwgs.cz/f...pid=217718
 
Dovi
#15 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 16:17
Avatar člena


Příspěvků: 991
Registrace: 15.10.09
 
lukeeno napsal:
to Dovi: tady můžeš studovat průběh Smile

http://bmwgs.cz/f...pid=217718


A jéje, 15 stránek - a já se právě probudil a "informoval" o té cestě... Smile

Tak to už se vůbec nedivím hicksovi, že postrádal v těch citátech z dnešního článku další související důležité informace...

Ovšem pak je ten dnešní článeček na motorkářích jenom slabým odvarem skutečnosti - jediná zmínka v souvislosti s chlazením je tam to íránské postesknutí nad termostatem.
 
__________________________________________________________
 VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
 (WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
 
 
barokar
#16 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 16.03.2012 22:54

Příspěvků: 1025
Registrace: 24.08.09
Upřímně, já bych vodou chlazený motor nechtěl, zvláště pokud bych vyrážel mimo civilizaci, Dufínův cestopis je toho zářným příkladem. Nevím, jestli Brezovar řešil takový problémy, nepamatuji se, že by se ze svých cest vracel potupně vlakem. Zkrátka, 8 kilo je asi ucházející motorka tak pro evropské silniční pojíždění, ale na větší akce prostě nemá.
 
kim
#17 
Mongolsko na BMW F 800 GS - tam a zpátky
Přidané 17.03.2012 07:13
Avatar člena


Příspěvků: 2506
Registrace: 12.10.08
prouky napsal:
Upřímně, já bych vodou chlazený motor nechtěl, zvláště pokud bych vyrážel mimo civilizaci, Dufínův cestopis je toho zářným příkladem. Nevím, jestli Brezovar řešil takový problémy, nepamatuji se, že by se ze svých cest vracel potupně vlakem. Zkrátka, 8 kilo je asi ucházející motorka tak pro evropské silniční pojíždění, ale na větší akce prostě nemá.


Ono by bylo taky dobrý vědět jak to bylo s odvzdušněním chlad.systemu po laborování s tím termostatem atp.pokud se jakýkoli motor začne přehřívat tak se to musí řešit okamžitě ne s prodlením atp. čím sofistikovanější technika je tím potřebuje přesnější obsluhu a pak funguje. Berezovar má koncepčně starý motor- odzkoušený wehrmachtem na několika frontách poslední světové války,u kterého se taky nehledělo při konstrukci na hmotnost,spotřebu(ne že je velká) a už vůbec na dizajn ale pouze na funkčnost a spolehlivost.
 
Přejít na fórum:
Motorky BMW GS - diskuse :: Motorky BMW :: BMW F800GS, F700GS a F650GS :: Více v diskusním fóru
Přihlášení
Jméno

Heslo



Zaregistrovat se
Zaslat zapomenuté heslo
Kdo je on-line
Hosté on-line: 58
Členové on-line: 0

Registrováno: 8,707
Nejnovější člen: David14

Poslední návštěvy
Reklama
Vygenerované za: 0.57 sekund
Copyright © 2006 BAWORAK.CZ | Kontakt | Časté dotazy | Pravidla portálu | Hosting poskytuje CGI