Hodila by se mi rada od někoho zkušenějšího. Na mé R1200GSA vypadla manžeta která kryje kloub kardanu na výstupu z převodovky. Zjistil jsem, že plastový kroužek který ji má držet je rozlomený. Manžeta jako taková se zdá být v pořádku a na převodovce drží (přichycena zdrhovací páskou).
Lze manžetu nějak rozumně přichytit a utěsnit k paralevru bez toho plastového kroužku, nebo není jiná cesta než výměna za novou? Jde případně vyměnit bez vyndání celého paralevru? Zdá se tam být málo prostoru . . .
Budeš to muset rozdělat, bez toho to nejde. Plastový kroužek se samostatně neprodává (pouze jako komplet s manžetou) a bez něj to držet nebude. Podívám se, zítra odpoledne, jestli se mi nějaká stará manžeta se "zdravým" kroužkem neválí v dílně.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
kardan na výstupu je zajištěnej drátěným kroužkem něco jako u auta poloosa. a musíš trošku zabrat aby jsi ho odpojil..
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Starší manžetu s kroužkem mám doma, takže jestli ji chceš, tak se ozvi a já ti ji pošlu - tel. mám v profilu. Kyvku sundáš za chvilku, a bude se ti to podstatně líp nasazovat. Bez sundání kyvky to se "zalomenými prsty" půjde asi taky, ale bude se ti to dělat o dost hůř. Na straně u kyvky si to potom dobře odmasti a nalep to na silikon - ta manžeta totiž ráda někdy vyskočí (člověk si toho ani nevšimne) a potom při delších jízdách v dešti se kolem ní dostává voda dovnitř kyvky a teče až dolů k manžetě u koncového převodu - když je manžeta u koncového převodu dobře utěsněná, tak se tam ta voda drží dost dobře. Potom se krásně vodou vypláchnou jehličky na křížku kardanu a rozvodovka si "cucne" přes gufero vodu a za pár tisíc km je vymalováno. Vím o čem mluvím, tenhle problém jsem řešil mockrát.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
měl bych dotaz na zadní manžetu na GS1200 u DOHC... přijde. mi že není úplně doléhající k odlitku,... je tam vidět něco jako silikon, který mi přijde, že né zrovna moc drží... doporučujete přelepit?
Zespod je díra, koukal jsi? Mě tedy nic neodstává, tak si to neumím představit, ale je to tam jen nasazené. Klidné si to přilep, ale podle mě je to zbytečné, mělo by to držet jen tak....ja my tady říkáme bajlajfik.
Zespodu je sice díra, ale je to jen odlehčení odlitku. Manžeta musí těsnit (je "mázlá" na obou svých koncích takovou bílou pastou - něco na způsob silikonové vazelíny). Na straně koncového převodu je uchycena plastovým rozpěrným kroužkem v matici, která stahuje vnější kroužky AX ložiska a na straně kyvky je chycena obdobným plastovým "bazmekem" do drážky v kyvce (na této straně taky ráda vyskočí - hlavně při dovádění v terénu se občas odchlípne). Kardanový kříž a hřídel rozvodovky s guferem nemá rád prach, písek, vodu apod. ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Takže je to spíš vazelína? Právě mě to přišlo jako něco takového než jako lepidlo, to znamená, pokud to zase dosedne vzájemně tak se opět spojí, ne? Já se právě bál, aby se to neodlepilo a pak nezpůsobovalo další problémy, při mytí jsem o to zavadil a tak právě mě zarazilo, že se kousek hnula ta manžeta... ale dle tvé fotografie to vypadá, že to bylo jen "vrchní estetické krytí", které dosedá kolmo na osu odlitku, nikoliv z vnitřní strany jak to uvádíš ty
Pochopil jsem to jako HonzaGS-SV, Přes díru je vidět na,,stav" zadního uchycení manžety- to normálně nemůže vidět že se svlékla. Předek je jen nasazen, tam jsem pochopil že se vysléká.Nepomáhá to Tondo ke sklouzávání?
Na své 10- jsem žádnou vazelínu nezpozoroval. (ale možná je dobře ukryta-pořád to na garančkách myli )
Ale je fakt že to možná zmírní průsak vody, ale člověče nevím. Nějak si neumím představit že to vazelína utěsní, ale uznávám že to rozhodně zlepší.
Takhle vypadal stálý převod co jsem tu měl a nebyla mazaná vazelína- je to s ní lepší?
Upravil Waltr dne 22.03.2012 07:32
HonzaGS-SV - jo, to bude v pořádku.
Waltr - ke sklouzávání manžety napomůže to, že je "unavený" ten plastový "zajišťovák" manžety - jeho zoubky už nemají v drážce kyvky takový přítlak. Ta bílá pasta (používá se i sprey) je dost teplotně odolná a vcelku lepivá (není to vazelína v tom slova smyslu) a vodu fakt vytěsní - když je ta manžeta na svých dosedacích plochách ošetřena touto pastou a je dobře nasazena (a ještě v tom horním trojúhelníčku lehce ťukneš silikonu na přilepení ke kyvce), tak jen tak lehce neodskočí a rozhodně to pod manžetou při další výměně oleje vypadá podstatně líp než na té tvé fotce. Tady si troufnu tvrdit, že se pod ni regulérně dostávala za deště nebo po projetí brodu voda (nebo tam teče nebo teklo okolo manžety u převodovky) a podle rezavosti vstupní hřídele začne dříve nebo později chcát gufero - bude orezlý ten přítlačný kroužek, který je za matkou na hřídeli.
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
OK, díky. Já to mázl vždy grafitkou, a tak nějak spoléhal že to bude jako na odkrytých kardanech, kvalitnější povrchová ůprava- ale ta rez mě odradila.
Taky je fakt že, jsem si říkal, když se tam nějaká dostane, tak ať se má jak taky ven.
Díky, musím udělat svolávačku.
Tondo, ještě jednou děkuji za manžetu a cenné rady Ta kterou jsem vyndal měla dokonce i částečně odtržený lem na straně kyvky. Použil jsem proto tu od tebe. Dělal jsem to včera, tedy ještě neproběhla "zajížděcí zkouška". Předpokládám, že jestli bude vše v pořádku, tak po odjeté sezoně vyměním obě manžety za nové.
Zcela obecně mi nepřijde ten systém s plastovými kroužky nic moc extra. Je to sice estetika a jednoduchost, ale praktičnost tedy moc ne. Alespoň takový to na mě dělá dojem.
Asi největší potíž při výměně byl čep uchycení kyvky na pravé straně. Jeho demontáž, respektive vytržení, nebyla opravdu jednoduchá. Jinak šlo vše bez větších problémů a nelituji že jsem se do toho pustil. Tedy zatím Alespoň jsem si ověřil stav kardanu a vytipoval místa kterým bude třeba věnovat pozornost i během sezony.