Tlumič řízení s tímhle nepomůže a mám pocit, že ho ani nikdo nevyrábí (Tomáši TT?). Zkus ještě víc podhustit přední pneumatiku a jezdit písek pod plynem. Nesnažím se dělat chytrýho a bez mučení přiznávám, že ani mě to moc nejde, ale už jsem stihl zjistit, že (minimálně v mém případě) je to rukama, ne motorkou.
Třeba bude mít Doc nějaký obsáhleší komentář k ježdění v písku, v tý řecký enduro škole i v Iránu ho musela bejt spousta
V posilovně se párkrát za týden ohřeji a teorie a jízdě v písku pod plynem je sice pravdivá, ale ne pokaždé člověk ten písek dobře přečte a pak se divíííííííí a všichny kros mašiny co jsem potkal ho měly, takže to asi nebude jen tak z plezíru
No já ho přiznám mám ale taky ne na úplně stejným podvozku a funguje na 100%. Je to obrovská pomoc ale záleží na spoustě dalších věcí. Především v hlubokým písku nepomůže vůbec nic, tlumič netlumič. 21" ani nic jiného. Pomohlo by kdyby motorka měla váhu tak 120kg, to jo. Důležitý je ovládnout jízdní postoj a hlavně se nebát a jet, jakmile člověk ubere, tak to opravdu netrvá dlouho... Mohl jsem porovnat WR450 s tlumičem a bez tlumiče a zase takový děsný rozdíl to nebyl ale znát to je. Mnohem důležitější je tlak v pneumatice třeba. Ten je znát mnohem víc.
Každopádně na 1200GS je umístění dost problematický ale asi by se to udělat dalo, viděl jsem pár pokusů z jižní afriky a z austrálie ale nic sériového. V zásadě jde o to, kam dát na sériové motorce trn, moc místa tam na rámu není. A ne každý si nechá vařit poměrně drahý hliníkový rám. Druhý problém je, že tlumič v principu kompenzuje pohyb v brejlích a narážíme na zásadní věc - u teleleveru je uložení kluzáků v brejlích víc než symbolické, vlastně to nejsou klasický brejle, jen to je přiklopené na kluzáku a celé to je dost jako žvejkačka. To tenkrát psal ten člověk na advrideru, že z toho není úplně nadšený, protože to nejsou úplně normální brejle a přenos sil je přes horní uložení kluzáku vidle podivný a tlumič zabírá jen při velkém úhlu a ne hned ale jakoby se zpožděním. Podle mě je instalace na 1200GS za hranicí nedestruktivní konstrukce a potencionální přínos nevyrovná rizika nenávratného zničení resp. poškození rámu a brejlí. Nemluvě o tom, že tlumič je dost vysoký a musí se umístit pod řídítka, kam se v sérii blbě vejde, takže bych to viděl na úplně nové brejle tak jako tak..
Já jsem nad tlumičem taky přemejšlel, mě se občas stane když jedu rychle a fouka vítr,tak to se mnou začne trochu házet, jakoby se točil vítr za plexisklem. Nevim jestli by to spravilo jiné plexi, nebo ten tlumič. Ten tlumič by šel udělat jako je to na R 1200 R. Museli by se vyfrézovat uchyty - nějaké objímky na uchyceni tlumiče na jedné straně na jednu trubku vidlice a na druhé straně na rameno - telelever. Žádné vrtaní, svařování, nebo jiné poškozovaní motorky.