F800gs:
..po kompletni rozborce+sborce a opetovnem utazeni vsecho to bylo chvili slabsi, ale uz to zase dela.
Od 4000 v tom motoru proste neco zacne rezonovat... :/ Docela silne. Uz si toho vsimaji i batuzky, takze to nebude jen tak "to neres, to je BMW a ty delaji ruzne zvuky"
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 25.06.2012 15:13
Příspěvků: 738 Registrace: 16.11.08
uff
otázka č.1
A cinká to už aj niekomu inému pri 4 000 ?
č.2
To bola rozborka+zborka motora?
Prečo, čo menili a pred koľkými km?
Doporučujem odmerať mazací tlak, ale za jazdy zo zmenou zaťaženia a otáčok od 1 800 po 5 000.
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 25.06.2012 15:25
Příspěvků: 908 Registrace: 27.04.08
Tryskac napsal:
uff
otázka č.1
A cinká to už aj niekomu inému pri 4 000 ?
č.2
To bola rozborka+zborka motora?
Prečo, čo menili a pred koľkými km?
Doporučujem odmerať mazací tlak, ale za jazdy zo zmenou zaťaženia a otáčok od 1 800 po 5 000.
ad 1: no slysel jsem o tom bavit ruzne lidi.. spis neni jasne, jestli je to ten stejny zvuk nebo ne .. az dorazim na nejaky sraz, necham na tom nekoho svezt a uvidi se
ad 2: rozborka+sborka byla proto, protoze to dela divne zvuky znamy se na to snazil priijt, co to muze byt.. a byla pry akorat blbe namontovana vodici lista rozvodaku... nektere skarede zvuky ubyly, ale to nejhlasitejsi porad zustava.
ad mazaci tlak: ten by se se zvysujicimi otackami mel zvysit, ne? Tohle fakt zacina na 4k otackach, temer skokem - proste to najednou zacne.
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 25.06.2012 15:34
Příspěvků: 16424 Registrace: 09.07.08
Randolfe jak jsem psal jinde... chtelo by to porovnat nejdriv, nez zacnes neco pachat.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 25.06.2012 20:02
Příspěvků: 2506 Registrace: 12.10.08
Možná už zbytečná otázka ale je to skutečně z motoru,nezačne rezonovat něco jiného,např stojan nebo tak něco,ono se to někdy ten hluk roznese do jiných částí konstrukce,jak jsem už psal,věrné ,,bzučení rozvoďáku" mi dělala pružina výfuku.Dělá to pouze při jízdě nebo i na místě?
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 25.06.2012 22:31
Příspěvků: 738 Registrace: 16.11.08
randolf napsal:
ad 2: rozborka+sborka byla proto, protoze to dela divne zvuky znamy se na to snazil priijt, co to muze byt.. a byla pry akorat blbe namontovana vodici lista rozvodaku... nektere skarede zvuky ubyly, ale to nejhlasitejsi porad zustava.
ad mazaci tlak: ten by se se zvysujicimi otackami mel zvysit, ne? Tohle fakt zacina na 4k otackach, temer skokem - proste to najednou zacne.
Takže mal si to rozobraté kvôli klepaniu. Bola to len optická kontrola či sa aj meralo.
Aké bolo opotrebenie a ovalita čapov? Menilo sa niečo?
Kolko máš km?
Robí to aj za studena?
Áno mazací tlak z otáčkami stúpa pri 4000 ot je na motore, ktorý je ok cca 4 bary.
Klepanie môže začať v konkrétnych otáčkach napr. aj preto, lebo pri určitých otáčkach nastane stav že zotrvačná sila posuvných častí je vačšia ako sila protitlaku od kompresie . Tým pádom je ojnica v oblasti hornej úvrate miesto namáhania tlakom namáhaná na ťah čo má následok, že miesta kontaktu a vôle medzi čapom a ložiskom sa navzájom prehodia .
/zjednodušené a deformované vysvetlenie, lebo rýchlosť piestu nie je rovnomerná/
Mám taký pocit, že ak nejaký čap bude mať veľkú vôlu, tak by pri týchto konkrétnych otáčkach mohlo dôjsť k merateľnému poklesu tlaku.
Ale môže byť, že máš tlak celkovo nižšie, takže tiež by som doporučil dať tam 110w50 malo by to v bežnom spektre otáčok zvýšiť tlak o 0,2 - 0,4 baru.
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 16:02
Příspěvků: 908 Registrace: 27.04.08
kim napsal:
Možná už zbytečná otázka ale je to skutečně z motoru,nezačne rezonovat něco jiného,např stojan nebo tak něco,ono se to někdy ten hluk roznese do jiných částí konstrukce,jak jsem už psal,věrné ,,bzučení rozvoďáku" mi dělala pružina výfuku.Dělá to pouze při jízdě nebo i na místě?
No ne, to je naopak vyborna otazka Na miste to dela taky, ale ono jaksi pri 4k ot. na volnobeh ten motor celkove zni hodne jinak a vibruje cely, takze je to tezke rozlisit. Za jizdy nam to (co jsme s tim jeli) pripada ze to jde z motoru, ale nikdo si neni 100% jisty.
Ono ti proste zni, neumim to jinak popsat, jako kdybys vzal 5 klicu na krouzku, chytl to za jeden z nich a zacal s nimi plnou silou chrastit.
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 16:04
Příspěvků: 16424 Registrace: 09.07.08
randolf napsal:
Ono ti proste zni, neumim to jinak popsat, jako kdybys vzal 5 klicu na krouzku, chytl to za jeden z nich a zacal s nimi plnou silou chrastit.
ja vim, ze se opakuju.. ale fakt bych to rad slysel at muzeme porovnat.
mne to TROCHU zvoni tez.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 16:16
Příspěvků: 908 Registrace: 27.04.08
Tryskac napsal:
randolf napsal:
ad 2: rozborka+sborka byla proto, protoze to dela divne zvuky znamy se na to snazil priijt, co to muze byt.. a byla pry akorat blbe namontovana vodici lista rozvodaku... nektere skarede zvuky ubyly, ale to nejhlasitejsi porad zustava.
ad mazaci tlak: ten by se se zvysujicimi otackami mel zvysit, ne? Tohle fakt zacina na 4k otackach, temer skokem - proste to najednou zacne.
Takže mal si to rozobraté kvôli klepaniu. Bola to len optická kontrola či sa aj meralo.
Aké bolo opotrebenie a ovalita čapov? Menilo sa niečo?
Kolko máš km?
Robí to aj za studena?
Áno mazací tlak z otáčkami stúpa pri 4000 ot je na motore, ktorý je ok cca 4 bary.
Klepanie môže začať v konkrétnych otáčkach napr. aj preto, lebo pri určitých otáčkach nastane stav že zotrvačná sila posuvných častí je vačšia ako sila protitlaku od kompresie . Tým pádom je ojnica v oblasti hornej úvrate miesto namáhania tlakom namáhaná na ťah čo má následok, že miesta kontaktu a vôle medzi čapom a ložiskom sa navzájom prehodia .
/zjednodušené a deformované vysvetlenie, lebo rýchlosť piestu nie je rovnomerná/
Mám taký pocit, že ak nejaký čap bude mať veľkú vôlu, tak by pri týchto konkrétnych otáčkach mohlo dôjsť k merateľnému poklesu tlaku.
Ale môže byť, že máš tlak celkovo nižšie, takže tiež by som doporučil dať tam 110w50 malo by to v bežnom spektre otáčok zvýšiť tlak o 0,2 - 0,4 baru.
Postupne:
- nic se nemerilo, jen opticka kontrola. Zvlastni je, ze olejova cerpadla byla pridrena.
- kolik km? To je sranda: moto ma 35, ve 30 se mi utrhnul hnaci retez (byla na nej svolavacka), nasledkem cehoz prasknul blok motoru. V Renocaru mi, po zaruce a zdarma, tento blok vymenili za jiny pouzity (!) a nacpali tam zpatky vsechny vnitrnosti z puvodniho motoru (!). Ten zvuk delal jak puvodni tak novy motor (novy teda delal mnoho dalsich nezdravych zvuku, pomohla ta rozborka/sborka).
- Dela to i za studena a vzdy od 4k, nemam pocit ze by se to menilo v zavislosti na teplote oleje. Pokud si dobre pamatuju, tak to nedela po desti, kdyz je studeny a vlhky vzduch, ale nejsem si jisty, mozna je to jen utlumene a neslysim to.
- ad Tve vysvetleni protitlaku: promin ze to napisu takhle blbe, ale jen jestli jsem to dobre pochopil: jestli tomu dobre rozumim, sila setrvacna se zveda s kvadratem otacek (F=k*1/2*m*v^2 = k*1/2 m(k2*omega)^2), ale tlak produkovany cerpadlem je na otackach zavisly linearne, takze proste se zvedajicimi otackami prijde bod kdy protitlak nestaci?
- Zkusim tam dat ten 10w50
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 16:17
Příspěvků: 908 Registrace: 27.04.08
hicks napsal:
randolf napsal:
Ono ti proste zni, neumim to jinak popsat, jako kdybys vzal 5 klicu na krouzku, chytl to za jeden z nich a zacal s nimi plnou silou chrastit.
ja vim, ze se opakuju.. ale fakt bych to rad slysel at muzeme porovnat.
mne to TROCHU zvoni tez.
Ja vim, Hicksi, jenze ja bydlim v Brne a Ty v Praze
Az tam budu mit cestu, urcite se zastavim. Zatim kazdy, co to slysel, rekl, ze to neni OK...
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 17:40
Příspěvků: 719 Registrace: 19.11.07
Mě se na selektování zvuků nejvíc osvědčila dřevěná tyčka. Jeden konec do ucha ( opatrně !! ) a druhý konec opírej o různá místa na motoru. Krásně z toho klacíku uslyšíš co se kde děje . Nekecám.
Kochač GS Pavel -- jezdím tak abych dojel vcelku. www.diodky.cz
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 20:14
Příspěvků: 2506 Registrace: 12.10.08
Teď jsem měl moto v Renocaru na ko. ventilů (20 000km) +diagnostika a při hovorech se servisním technikem na téma zvuky v motoru(zatím tam žádné nemám) říkal že časem jsou ty motory hlučnější ale dle BMW to prý není závadou.
Doufám ti ten hluk nevyrábí ventilátor chladiče když říkáš že v chladnějších podmínkách to nedělá
Upravil kim dne 26.06.2012 20:16
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 20:27
Příspěvků: 466 Registrace: 10.08.11
Už jsem to tu psal - mě děsilo zvonění skoro týden, kolega mechanik neměl čas. Nakonec jsem vzal kladivo a přes gumovou podložku klepal na kovové části a našel jsem volný spojovací článek na padacím rámu a uvolněný plast u chladiče. Ted´ještě přibyl boční stojan - vytlačená vložka. Za jízdy to nešlo najít, musel jsem za klidu iniciovat vibrace. Jinač jak je tu psáno, pozoruji při nižších otáčkách cca 38t km klepání jako by ventily, ale jsou OK. Ve vyšších otáčkách jede čistě. Asi to chce jezdit a ne poslouchat
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 21:10
Příspěvků: 16424 Registrace: 09.07.08
kim napsal:
Teď jsem měl moto v Renocaru na ko. ventilů (20 000km) +diagnostika a při hovorech se servisním technikem na téma zvuky v motoru(zatím tam žádné nemám) říkal že časem jsou ty motory hlučnější ale dle BMW to prý není závadou.
Doufám ti ten hluk nevyrábí ventilátor chladiče když říkáš že v chladnějších podmínkách to nedělá
to neni ventilator.. nase motory opravdu chrasti vic v teple.
kazdopadne zvuky to CHCE hlidat.. je ale tezke urcit ten moment, kdy uz pruser...
dorazte k te Radarce, at mame to porovnani.
Pokud dorazim, muzete porovnat s motorem co ma na puvodnim rozvodu 125 tisic.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 22:10
Příspěvků: 8394 Registrace: 24.08.10
hosi nevim asi to vsichni moc resi me zas vybrujou riditka a slisim nejaky siceni to je i podle toho co mam za helmu na hlave, to brneni prave rukojete se trocha zpravilo vymenou penumatik
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 26.06.2012 23:04
Příspěvků: 738 Registrace: 16.11.08
randolf rozobraté a nič nemerané?
asi si videl fotky s diabolussového motora, tam prakticky tiež nebolo nič vidno ...
pridreté čerpadlá a išly naspeť a bez merania tlaku?
Viem že dohady nechceš, ale tipujem dve možnosti:
bud je nejaké ojničné ložisko k.o. a mazací tlak je v prdeli , kedže je to aj za studena.
alebo to je detonačné spalovanie kedže to nerobí pri vlhkom vzduchu.
alebo som úplne vedľa
nejde o to že zotrvačná sila rastie "kvadrátom rýchlosti" a tlak mazania lineárne /iba do 5000 ot/. Ale o to že ak sa ložisko ojnice o čap opieralo v "hornom polkruhu" a vôla ložiska bola v "dolnom polkruhu" čapu, tak pri určitých otáčkach /neviem akých/ dôjde k prehodeniu týchto polôh a "cvakne" to.
Inak ja budem v piatok v Brne, no nebudem celkom "svojím pánom" lebo tam budem s kolegami na jednom aute.
Uz nekdo vi (ne domenky) co je to cinkani co zacina na 4tis otacek?
Přidané 27.06.2012 15:36
Příspěvků: 908 Registrace: 27.04.08
Pavel GS vyletnik napsal:
Mě se na selektování zvuků nejvíc osvědčila dřevěná tyčka. Jeden konec do ucha ( opatrně !! ) a druhý konec opírej o různá místa na motoru. Krásně z toho klacíku uslyšíš co se kde děje . Nekecám.
.. jako jo, jenze to bych musel ten motor nechat tocit >4k ot. - zkus k nemu dat v takovem stavu ucho