Ahoj,
tak jsme si zde prošel technický koutek a nějak jsem nenalezl potřebné, tak se zkusím optat. Mám R1200ST (2005, ABS, ESA) a bohužel mě nefunguje ESA. Byl jsem v servisu s jinou závadou a požádal je o kontrolu. Dle diagnostiky vše funguje správně a tlumič se má přestavovat, ale reálně se ani nehne. Servo na tlumiči nejeví známky snahy něco dělat. Ač jsou v servisu odborníci a já jsem s nimi velice spokojený, tak jediné jejich stanovisko je vyměnit (BMW díl č. 33 53 7 711 076 - stojí raketu). Máte tu někdo obdobnou zkušenost, že vám přestalo chodit ESA a nějak jinak jste to řešili? Já osobně max mohu prověřit kabeláž jestli není někde polámaná a proměřit odpor, ale tím můj odborný zásah končí. Údajně, tam není žádné čidlo, které by polohu kontrolovalo, takže nic nehlásí chybu.. motorka i diagnostika si myslí, že vše chodí, ale není tomu tak. Co se týče nastavení jízdního režimu confort/normal/sport, tak to mě příjde, že funguje, ale nerad bych si to jen nalhával. Nenapadá někoho z vás co s tím krom hodně drahé výměny? Díky.
Upravil R1200ST dne 29.03.2013 13:41
R1200ST napsal:
Nenapadá někoho z vás co s tím krom hodně drahé výměny? Díky.
ulov dil napr. z bouracky... zkus uzivatele "Praskin".
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Dík za info zkusím, ale STček tu moc není a dle čísla dílu je to záležitost čistě pro Stčkovou verzi.. teda kontroloval jsem to s hodně podobnou mašinou (RT).
R1200ST napsal:
Dík za info zkusím, ale STček tu moc není a dle čísla dílu je to záležitost čistě pro Stčkovou verzi.. teda kontroloval jsem to s hodně podobnou mašinou (RT).
pripadne trochu to priutopit ve WDcku?
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak zatím jsem se do toho nechtěl srát s tím, že počkám na někoho chytřejšího. Pokud to nedopadne, tak to o víkendu otevřu a zkusím to bez nějakého velkého zjišťování zkouknout jestli tam nebude něco viditelně špatně.. pak proměřím vodiče jestli nejsou zlámané, ale víc s tím asi nezmůžu.. to by chtělo pak někoho kdo bude chopen ten motor sólo připojit na el obvod a zkusit jestli jede a nemá třeba v háji vynutí a podobně.. abych se zaměřil na konkrétní věc.. může to být prkotina za pár korun.. tlumič vyteklej není a motorka má sotva 26tis km...
Já moc nerozumím co jde a co ne. Komfotr, spotr....takže nastavení tlumiče jde, a nejde nastavení tuhosti pružiny?
Rozhodně byse měly dát vyměřit změny- to znamená jestli ti jdou povely k mechanismu který ,,pracuje"
To Waltr: Přesně jak píšeš, pocitově je změna při přepínání Comfort, sport, normal - to se moc vykoukat nedá - ale změna osazení (Já + kufr, baťůžek, atd..), které ovládá servo z boku tlumiče nefunguje... diagnostika říká, že vše OK ale nic se neděje - servo mlčí a nic nepřestavuje.