Asi otázka pro Toma Docela pokukuju po zadním tlumení od Ohlins. Dozvěděl jsem se, že se dají koupit dvě pružiny 140-160. Ve všech manuálech se píše to stejné. Standard pro jednu osobu nebo tvrdší pro dvě a náklad. No jo já ale jzdím 50-50. Jak to vyřešit, nemáte někdo zkušenosti s nastavením? Existuje nějaká tabulka, kde by se to dalo spočítat?
aldo napsal:
Asi otázka pro Toma Docela pokukuju po zadním tlumení od Ohlins. Dozvěděl jsem se, že se dají koupit dvě pružiny 140-160. Ve všech manuálech se píše to stejné. Standard pro jednu osobu nebo tvrdší pro dvě a náklad. No jo já ale jzdím 50-50. Jak to vyřešit, nemáte někdo zkušenosti s nastavením? Existuje nějaká tabulka, kde by se to dalo spočítat?
Ahoj, sice nejsem Tom, ale pokusím se ti napsat svoje "zkušenosti". Zadní tlumič jsem vyměnil, protože original umřel - odešel dole ten regulátor na změnu odskoku - vyskočil a nešel zaskočit zpátky.
Po špekulování a domluvách s Tomášem i Milanem jsem si tam nechal dát tu tvrdší pružinu - když jedu sám, mám hejblátko úplně povolený, když jedu s manželkou a nebo kuframa (popř. s obojím) tak to trochu přitvrdím. Zase je pravda, že mám 120kg, takže možná pro 60ti kilovýho macka bude lepší ta 140tka :-)
Ještě mi bylo sděleno, že jiná (140tka) pružina nestojí svět (cenu si nepamatuju, cca 2500?) a že se nějak jednoduše dá vyměnit, takže ideálně před každou jízdou vyměnit podle situace? :-)
Jinak výměna tlumičů byla obecně nejlepší věc co jsem s GS udělal a rozhodně ji doporučuju...
Ta výměna zadní tak jednoduchá není ale v principu souhlasím s Killingmanem. Pro lehčího jezdce bych volil měkčí pružinu, 160 je fakt pro 100kg a více a manželku obdobných dimenzí a náklad jak pro stěhování cirkusu. 140 je ideální pro ježdění na víkend nebo tak na týden. Všechny pružiny ale časem změknou, je to jen otázka času.
Ta výměna vyžaduje bohužel speciální stahovák (Yamaha ve vrbovce jím disponuje), protože pružina je i při úplném povolení dost předepjatá. Přední ne ale zadní se musí sundávat odborně.
Každopádně já mám 170 a je to šíleně tvrdý. Liší se dost zásadně i pružiny a typ pro Adventure a normální GS. Použití Adventure na normálním je možné, hodně se to zvedne ale je to dělané celé na 30kg vyšší zátěž plus se čeká náklad na cestování a víc benzínu a normální GS nalehko je pak tragédie.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky všem za odpvěď, každá rada je drahá. Přeci jenom je to dost zásadní rozhodnutí. Ohlins jsem už jezdil na jiné motorce a je to znát s tím souhlasím. Mám GS bez A, vážím s hadrama kolem 90kg + 70kg když jedem ve dvou. Jezdím nejtvdrdší nastavení a když jedu sám jsem spokojený. Problém je, že když naložím spolujezdce a naplněné kufry tak to není nic moc jízda. Hmm, takže jestli to dobře chápu tak 160 bych si sám v terénu asi moc neužil. Jelikož plně naložený na víc jak týden jedu jen 1x-2x za rok tak budu asi muset jít do té 140.
Jý bych v tomhle případě šel do 160ky. 90 kg už je dost aby to fungovalo OK. Zejména když máte ve dvou 150-160. Plus nějaké vybavení, podle mě to stačí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...