Jo a překvapilo mě jak po výměně oleje změnil motor zvuk. O dost je takovej kultivovanej
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Baltazar napsal:
Jo a překvapilo mě jak po výměně oleje změnil motor zvuk. O dost je takovej kultivovanej
zdar,
a kolik jsi mel na tom oleji najeto? jaky typ? me kdyz vymenili motorovy olej nic sem nepozal
ted na jare bylo najeto 20 000km - menili mi prevodovy olej + napln hydrauliky spojky, protoze me menili spojovy valecek - prolinal... ted si razeni nemuzu vynachvalit, i za studena nadherne lehce jde radit. jindy az opravdu po 5km a to sem jeste pred garazi trochu zahrival
No měl jsem najeto, když jsem kupoval 30700, ale hrozně mi ubýval a tak jsem ho vyměnil, protože nevím co tam bylo ve 32300, abych mohl dolívat a dal jsem 20W50, a vytekla teda děsná sra..., tak nevím co tam bylo, možná syntetika bylo to hrozně řidký i za studena.
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Baltazar napsal:
No měl jsem najeto, když jsem kupoval 30700, ale hrozně mi ubýval a tak jsem ho vyměnil, protože nevím co tam bylo ve 32300, abych mohl dolívat a dal jsem 20W50, a vytekla teda děsná sra..., tak nevím co tam bylo, možná syntetika bylo to hrozně řidký i za studena.
Jestli to byla syntetika,tak se nedivím,že to ztichlo. Co to bylo před tím za majitele? Víš od koho jsi to koupil? Měl by ti říct,co tam bylo za olej atd.
Baltazar napsal:
No měl jsem najeto, když jsem kupoval 30700, ale hrozně mi ubýval a tak jsem ho vyměnil, protože nevím co tam bylo ve 32300, abych mohl dolívat a dal jsem 20W50, a vytekla teda děsná sra..., tak nevím co tam bylo, možná syntetika bylo to hrozně řidký i za studena.
to byl nejaky jouda, co nalil olej, ktery mel po ruce! to je nevyhoda, kdyz moto neni nova, ze se vse nedozvis, kvalitni a spravna viskozita oleje, je zaklad! do gs patri "obycejny" mineralni olej, syntetika si myslim, ze motoru jeste ublizi, protoze dobre ani dostatecne nemaze! to je mozna duvod proc ti ven tekl sajrajt! jestli ti to malo mazalo, tak se ti trene plochy mirne ohoblovaly a ze se takovy pist sakra pohybuje gs je takovy odvar vzduchace s pomocnym olejovym chladicem, tzn. patri tam trosku hustci olejicek , pokud i za studena byl olej hodne ridky, urcite to byl spatny typ!!! pokud bude olej ubyvat i ted, tak je to zle
No já bych se tý syntetiky rozhodně nebál, ale trabl je jak se dá po minerálu, tak všechno rozpustí. Teď je venku a už to bude Mńamka
Ještě přemejšlím jestli nedat nový svíce, jen zatím je to v pohodě tak nevím zda to není zbytečný?
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Baltazar napsal:
No já bych se tý syntetiky rozhodně nebál, ale trabl je jak se dá po minerálu, tak všechno rozpustí. Teď je venku a už to bude Mńamka
Ještě přemejšlím jestli nedat nový svíce, jen zatím je to v pohodě tak nevím zda to není zbytečný?
Tak syntetiky bych se ROZHODNĚ BÁL. Už z důvodu toho,že je řidší a NENI určená pro tento druh motorů. Ta patří do uječenejch vysokootáčkovejch motorů a ne do týhle koncepce vzducháče. Já jsem jezdil na minerál a pak přešel na polosyntetiku. Snížila se spotřeba oleje oproti minerálu na minimum. Ale syntetika rozhodně NE.
Jak dlouho máš tuhle motorku,že jsi nevyměnil náplně,svíčky,filtry atd? Vždyť je to první,co udělám,když něco koupim,co nevim od koho je a jak se o to staral.
Aspoň svíčky vyndej a podívej se v jakým jsou stavu.
no jak ty svíčky už jednou vyndáš dej rovnou nový,nic na nich nepoznáš,a pokud tam byl ten synťák tak tomu neudělal moc dobře,ale moc nevěřim tomu že by ho tamněkdo nalil,to by byl pěkněj vůl,prostě jednou tamněkdo určil minerál a tak ho tam dávám a navíc proč tam dávat něco co tam,nepatří a ještě je to drahý
shimi napsal:
no jak ty svíčky už jednou vyndáš dej rovnou nový,nic na nich nepoznáš,a pokud tam byl ten synťák tak tomu neudělal moc dobře,ale moc nevěřim tomu že by ho tamněkdo nalil,to by byl pěkněj vůl,prostě jednou tamněkdo určil minerál a tak ho tam dávám a navíc proč tam dávat něco co tam,nepatří a ještě je to drahý
Proč by na těch svíčkách nic nepoznal? Když budou v prd... tak to pozná určitě. Ale to by asi poznal i bez vyndání.
Ani bych se nedivil,kdyby tomu chtěl minulý majitel "udělat dobře" a tak mu dopřál ten nejlepší olej co sehnal. Znám člověka,co chtěl udělat dobře svému Viragu a taky mu dopřál syntetiku. Udělalo mu to tak dobře,že se zadřel motor. A pan majitel čuměl...
Někdy moc péče škodí.
Zkrátka je lepší se zeptat když něco nevim. Já to taky tak dělám. Sice jsem někdy otravnej a nebo za blbce,ale to je jedno aspoň toho tolik nepokurvim.
Koupil jsem od Boba s tím, že je ve 30 000 udělanej velkej servis tak himl tomu věřím, nebo ne?
Vezmeme to zkratkou, je to sice dál, zato horší cesta.
insorto
Baltazar napsal:
Koupil jsem od Boba s tím, že je ve 30 000 udělanej velkej servis tak himl tomu věřím, nebo ne?
Asi jsem nedůvěřivej,ale já bych tedy aspoň ten olej a filtry vyměnil. Protože pak vím CO tam je a OD KDY (kolik km). To je můj názor. Sice podloženej zkušeností a praxí,ale nikomu ho nenutim.
Bob je důvěryhodnej (co jsem tady tak pochytil),ale stejně u toho servisu asi nebyl. Tak nemůžeš věřit ničemu.
shimi napsal:
no jak ty svíčky už jednou vyndáš dej rovnou nový,nic na nich nepoznáš,a pokud tam byl ten synťák tak tomu neudělal moc dobře,ale moc nevěřim tomu že by ho tamněkdo nalil,to by byl pěkněj vůl,prostě jednou tamněkdo určil minerál a tak ho tam dávám a navíc proč tam dávat něco co tam,nepatří a ještě je to drahý
Proč by na těch svíčkách nic nepoznal? Když budou v prd... tak to pozná určitě. Ale to by asi poznal i bez vyndání.
Ani bych se nedivil,kdyby tomu chtěl minulý majitel "udělat dobře" a tak mu dopřál ten nejlepší olej co sehnal. Znám člověka,co chtěl udělat dobře svému Viragu a taky mu dopřál syntetiku. Udělalo mu to tak dobře,že se zadřel motor. A pan majitel čuměl...
Někdy moc péče škodí.
Zkrátka je lepší se zeptat když něco nevim. Já to taky tak dělám. Sice jsem někdy otravnej a nebo za blbce,ale to je jedno aspoň toho tolik nepokurvim.
No ja teda nevím ale synt oleje se i do viraga lejou jde o to jestli to nemě lo 50 tis na minerál a pak tomu někdo udělal dobře
jinak ty věčný dohady o syntetických a minerálech to je o ničem duležitý je aby splnoval předepsané normy API .... a předepsanou - potřebnou viskozitu
tak že 20w50 muže být minerál ale i syntetika těžko se však dosáhné 10w50 v minerálu ten asi nepujde udělat tak aby nebyl jak med kolem nuly a přitom ne jak voda při 50ti
To že minerál víc maže bych taky neřekl ano je hustější v 50 st ale ve 100st bude určtě řidší a míň mazavější než oleje syntetické
Jinak vzducháče typu FJ , GSX14 , bandit , GSXR 11, zde bych si troufal říct že motory trpí teplem daleko víc pač ty prostřední válce maj tak malou chladící plochu že boxer je proti tomu 20ti článkovej radiator. ataky jedí na oleje 10w40 asi by snesly i 20w50 ale nic moc pro spojku . nevím přesně specifikaci ale záběhovej olej na první 1000 bude asi taky nějaká sračka .
tak že pokud někdo touží po sintetice hodta to tam co nejdřív at se ten motor zbytečně nezasere což by do těch 5 tis asi neměl být tak hroznej možná tomu i dost pomužete pač ja si myslým že 1000 je na zaběh málo ještě nějakej 1000 tam bude bordel kterej se tam bude válet až do 10ti - děláte to pro sebe - v kardanu po 2 tis taky celkem humáč a to je pree doživotníé to jo
z BMW GS vedou 2 cesty bud to to zabalit a nebo KTM , tak sem to NEZABALIL !!!
naprostý souhlas ve všech bodech s Milanem, ať si píšou v manuálech co chtějí, / stálé náplně jsou dle mě nesmysl /po prvních záběhových 1tkm sem vyměnil motorový olej za plnou syntetiku,protože jí chci jezdit v motoru pořád , teď po 7tkm znovu. Co výměna oleje v motoru, tak i v kardanu a převodovce. Dle mě jsou to zanedbatelné položky za olej, navíc když si to majitel dělá sám doma, což jsou v tomto případě triviální úkony