mám interphone a stím jsem maks spokojenfčil jsem to koupil i do druhé helmy,kdyby semnou jela žena,zkoušel jsem to se svým mladým a funguje skvěle a dlouho vydrží
to Q2 je něco vobdobnýho,nebo spíš úplně stejné,akorát stím,že máš dva repráky,ale vyšší spotřebu,tím menší výdrž,stím rádiem bych to jako výhru neviděl,pokud to nemá RDS,tak to po pár km bude nekvalitní poslech až se stanice stratí v šumu úplně,navíc v každé helmě je při vyšších rychlostech kravál,dotoho ještě tranďák,no potěž koštěale je to tvoje volba
Pokrok nezastavis,me se zda byt dobry i ty 2 sluchatka,uz treba kvuli hudbe z mobilu nebo navigace,sem tam se to hodi,navic 3 zarizeni jsou taky lepsi nez 2 ze
Taky jsem zvedav na nejake zkusenosti z provozu,ale koupil bych uz radsi tohle nez interphone.
Scalu občas prodáváme (máme to v katalogu TT), takže o tom trošku něco vím, třeba ti to pomůže při výběru:
- není tak docela pravda, že to umožňuje komunikaci mezi 3 motorkami. V principu to ani pomocí jejich implementace BT 2.0 není možné bez použití BT hubu (něco jako vícekanálový BT multiplexer, např. v Zumu). Funguje to tak, že jedno sluchátko se nastaví jako main, dvě další jako primární a sekundární partner. Pak jde mluvit mezi hlavním a jedním nabo mezi hlavním a druhým partnerem ale partneři nemohou mluvit mezi sebou a ani to nejde všichni tři současně. Přepínání na helmě hlavního není vůbec pohodlný a v praxi mi to přišlo na hranici použitelnosti. Rozhodně nejde režim že by se všichni vzájemně slyšeli. Pochopitelně všechny tři musí být nového typu, s tím starým typem Scala to komunikuje jen s jedním a na 10m.
- párování s u nás nejprodávanější navigací Garmin Zumo je dost problémový. Některé revize fw Scalu vůbec nenajdou, dost často se to bezdůvodně odpojuje. Scala používá něco jako priority párovaných zařízení (telefon na prvním místě, navigaci např. na druhém atd.) a má se mezi nimi přepínat, jenže v praxi to funguje podivně a jednou spárovaný a aktivní spojení nemůsí vůbec vydržet a najednou člověk zjistí, že se mu to připojilo k telefonu a navigace je odpojená. Na to samé nadávají lidi v různých konferencích v cizině, takže to nebude vyjímka. Navíc Scala pořád neumí oba profily - headset i handsfree, takže s některými navigacemi se nedá spárovat vůbec.
- Scala je navržená jako zařízení pro otevřené přilby typu Jet. Kompletní konstrukce je dělaná na hranu přilby, která u těchto typů obvykle nemá žádný spodní lem. Montáž do vyklápečky je obvykle peklo a třeba do Nolanu nebo Schubertu to je přímo hnus. Je to dané tím, že BT modul je na klipu, přečuhuje spodní okraj helmy a tyčka mikrofonu jde z toho tělíčka BT a ne ze sluchátka. Do otevřené helmy to je výrazně snadnější pro montáž, do čehokoliv jiného výrazně horší. Verze pro integrálky nebo enduro přilby neexistuje, tyčka mikrofonu se musí ohnout a vytáhnout zvenu dovnitř přes hranu spodem.
- kladně hodnotím delší výdrž baterek, vydrží tak 6 hodin hovoru reálně. To je o 30% víc než Interphone ale je fakt, že to zařízení je podstatně větší.
- Kvalita hlasu v režimu interkom i BT handsfree je stejná (oboje jede na BT 2.0) a v obou případech je to docela výrazně zašumělé a kvalita hovoru i při telefonování je o třídu horší než Interphone. Testy dělala ČT, která z helmy vysílá komentáře reportéra během různých maratonů nebo cyklistických akcí a z Interphone přímo odbavují do vysílání, ze Scaly to nebylo použitelné. Možná to je tím, že konkurenční přístoj nepoužívá na komunikaci BT protokol a celou šířku pásma využívá pro režim hansfree/headset a DECT pro interkom. Nebo je to použitím jiného DSP čipu. Každopádně jako jsou drastické rozdíly mezi kvalitou hovoru v různých bondovkách, tak jsou rozdíly v kvalitě hlasu v extrémních podmínkách jako je odlišení hlasu od hluku na motorce a v tom je technologie Supertooth, která je v Interphone, zatím nejlepší co jsem měl možnost zkoušet.
Dekuji Tome za vyčerpávající odpověď, jen se ještě zeptám. Moje hlavní představa je hlavně v tom, abych slyšel gps v helmě. Což mi poskytnou obě. Pokud by jela přítelkyně se mnou, abych se mohl přepínat mězi gps a komunikovat se spolujezdcem. Dle letáku na scalu mi z toho vychází, že můžu mít spárováno více zařizení najednou. Teda poslouchat gps a komunikovat se spolujezdcem. Co se mi zatím podařilo zjistit tak skala má sice 2 sluchátka ale jede každé v mono rezimu, což chápu, jako že každé sluchátko je na něco jiného. Nevím jestli jsem to dobře pochopil. A jestli se musím mezi jednotlivými zařízeními přepínat jako u interphone nebo bude moct jít gps do helmy a k tomu komunikace se spolujezdcem. . Zatím jsem nikde nenašel návod k té scale. Kvalita interkomu je tedy stejná, zatím spíše vede to že interphone jde lépe implementovat do helmy. Vlastním vyklápěčku airoh.
Konečně jsem našel to co jsem hledal ...GS
ten svůj první kousek mám již x let a furt dobrý,ptal sem se na výměnu baterie,je to bez problémů,výměna lze zajistit u prodejce,myslím,že tomasTT bude vědět co a jak,páč tuto informaci sem získal na jejich akci
Hliníkové kufry BEGR - www.begr.cz
Zdravím Vás a měl bych dotaz nejspíše na TomaTT... Mám zde zmiňovanou sadu SCALA Rider Q2 a zvažuji právě výměnu za INTERPHONE F4 pro zde popsanou kvalitu hovoru. Bohužel nemám možnost si to vyzkoušet někde za jízdy, tak se ptám zde... Jsou ty rozdíly v kvalitě hovoru tak zásadní, nebo je to jak se říká jen "o chlup"? Protože pokud volám z přilby někomu na mobil, tak zatím nikdo nepoznal že jedu na moto (přilba C2 a rychlost cca do 140ti...).
ALE teď co řeším... Když jedem ve dvou, tak od spolujezdce slyším vítr jak někudy fouká do mikrofónku... Je to tak od 90ti km/h. Už jsem zkoušel umístit mik. na jiná místa a nic. Někde se tam zkrátka "toulá" průvan (přilba také C2 včetně trojůhelníku pod bradou). Spolujezdec nic takového neslyší...
Zlepší se to s tou novou Interphone F4???
A druhý dotaz co se týká ovládání.... Q2 má zde popsané priority... Mobil jako hlavní, pak GPS, spolujezdec. Přepínání mezi zařízeními je automaticky, nemusím nic mačkat, přepínat apod. Když mluvím se spol. a přijde hláška z GPS nebo někdo volá, tak se to přepne samo a po skončení stačí promluvit a jsem zase spojen s druhou přilbou... Jak je to u té F4??? Jestli jsem to dobře pochopil, tak musím pokaždé zmáčknout tlačítko, abych poslouchal navi, nebo tel., případně spolujezdce....? V popisech výrobce to není nějak moc patrné. Díky za radu.
Tomkh napsal:
A druhý dotaz co se týká ovládání.... Q2 má zde popsané priority... Mobil jako hlavní, pak GPS, spolujezdec. Přepínání mezi zařízeními je automaticky, nemusím nic mačkat, přepínat apod. Když mluvím se spol. a přijde hláška z GPS nebo někdo volá, tak se to přepne samo a po skončení stačí promluvit a jsem zase spojen s druhou přilbou... Jak je to u té F4??? Jestli jsem to dobře pochopil, tak musím pokaždé zmáčknout tlačítko, abych poslouchal navi, nebo tel., případně spolujezdce....? V popisech výrobce to není nějak moc patrné. Díky za radu.
u starsiho interphonu musis prepnout rucne, aby se to preparovalo... jestli to scala dela automaticky, musi to byt super.
Kazdopadne ja mam dojem, ze kdyz se propojis se spolujezdcem, tak se interphone ODPARUJE od telefonu...
...zase je ale super prijem hovoru hlasem...
...novy interphone ma Stereo profil u BT ... o dalsich zmenach nevim... ac mam rad nove modely, vzhledove se mi vic libi nas kulatej
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Tak vzhled je mi tak nějak jedno, jde mi hlavně o pohodlí a bezproblémový provoz... A také slušnou montáž do C2ky. Stereo BT je výhodou, to bych určitě rád využil.