Zkopiruju sem zkusenosti kamarada Alexe s KTM.
Kdyby se tenhle seznam skoro neshodoval se seznamem Sqwera a par dalsich, asi bych mu nevenoval takovou pozornost...
Kdybyste se ahodou zacli rozhodovat o koupi KTM 990 a nebyl si jisty ,jestli na to mate ...Tak tady je maly souhrn po 24 mesicich :
KTM 990 ADVENTURE ,,S,,
Porizovaci cena 16.5.2006 (vcetne rabatu) : 13 614,- €
29.5.2006 -Pojistka + dan : 764,68,- €
29.5.2006 - 1ooo km servis : 401,35,- €
Zarucni oprava : Serizeni vidli ,oprava kontrolky rezervy,oprava zadni brzdy.
2.6.2006 - Nosice kufru : 297,43,- €
30.8.2006 - Packa spojky : 41,94,- €
20.9.2006 - 75oo km servis : 238,45,- €
Zarucni oprava : kompletni vymena zadni brzdy.
18.12.2006 - 1.3.2007 Zazimovani
Provedene prace : vymena koncovek za Akrapovice,predni padaky,sada gum : 1827,- €
Zarucni oprava : propojeni nadrzi
7.5.2007 - 15ooo km servis :447,71,- €
20.5.2007 - Pojistka + dan :772,40,- €
31.8.2007 - 22500 km servis : 396,74,- €
3.9.2007 – servis : zarucni oprava – kompletni vymena spojky ,najeto 22 456 km !!
5.10.2007 – vyhrivane hefty : 69,-€ , kufry : 460,.€
19.12.2007 – 7.3.2008 Zazimovani
Provedene prace : montaz zastrcky 12V,montaz vyhrivanych heftu ,nova sada gum : 339,47,-€
31.3.2008 - servis –technicka kontrola : 39,45,- €
Zarucni oprava : porucha zapalovani ,vysazeni ventilatoru chlazeni.
28.4.2008 – servis –zarucni oprava : vymena volnobezky ,chyba v kostre ,vypadek ventilatoru chlazeni ,porucha zapalovani.
19.5.2008 – servis : porucha v zapalovani ,vysazeni ventilatoru chlazeni.
21.5.2008 – pojistka+ dan : 786,98,- €
Sumasumarum to dela dodnes bez benzinu : 20 496,60,-€ !!
Je to za 24 mesicu provozu ,kdy z toho 5 mesicu byla masina zazimovana a dalsi 2 mesice stala v servisu kvuli ruznym opravam a pravidelnym servisnim intervalum. To znamena cisteho casu 17 mesicu provozu…
Kdyby nebyly opravy delany v zaruce ,tak to obycejny prumerne vydelavajici clovek nema sanci financne zvladnout. A to ani nenarazim na to ,ze jste bez masiny hodnekrat prez vikend ,kdy mate naplanovany vyjezdy…
Ja bych to tak cerne nevidel. Jednak GS take nejsou bez chyby jen je u nich zakoreneny ten "symbol spolehlivosti" Kdezto KTM si kazdej pamatuje z historie jako sypaky. Nevim jak s KTM jezdi Alex, neznam ho, ale vim, ze Sqwer tomu naklada ponekud vic nez lide co jezdi na GS. Jezdim s kamosem co ma LC8 a krome detskych nemoci mu to slape jako hodinky. Bude mit najeto letos 50t a ma jedno z prvnich 950 Adventure. Muzu ti naopak rict osudy dvou lidi kteri maji nebo meli GS a v zivote uz o BMW nechteji ani slyset.
Drive jsem si to nemyslel, ale postupne k tomu zacinam dozravat. Motorka je hlavne o emocich a az potom o spolehlivosti. Motorka neni auto na jezdeni do prace, motorka je na jezdeni pro zabavu. Samozrejme kazdy to vidi jinak BMW R1150GS MY02
Ja nerikam, ze to vidim cerne, ja jen rikam, ze tohle opravdu nikomu nezavidim a pri rozhodovani by to u me melo opravdu velkej dopad.
Ja mam najeto 18700km a jedina zavada byla zatim praskla zarovka v prednim svetle.
Nevim jak je na tom CR oproti Rakousku, kde Alex servisuje, ale kdyz vidim ty ceny za servisni prohlidky (po 7500km), uplne me opadlo smutneni z vysoky ceny servisu BMW (5000,- po 10000km).
A radsi to nebudu srovnavat s rejzi, bo kamos servisuje Vstroma sice po 6000km, ale vzdycky max. do 2000,- v autorizovanym servisu...
Ano, je to o emocich - kdyby to bylo jen o spolehlivosti, tak ja osobne mam Varadero
Jeden muj kamarad je na tom podobne jako ten Alex,kazdou chvilku s tim neco ma a porad je v servisu,jinak ta motorka ma hodne co nabidnout,na offroud radeni je daleko lepsi nez nase GS,i cestovat se da,ale o co je lepsi v terenu o to je horsi na silnici,me staci prejet spatnou cestu a na to GS dobry,na radeni do terenu bych si ale radsi vzal KTM i s tim vedomim,ze se mi to hold bude kazit
Jinak symbol spolehlivosti tusim u GS konci s 1150,u 1200GS je tech znamych chybicek asi stejne jako u KTM a i tak je rada spokojenych uzivatelu a par nestastnych jedincu,kteri to ventilujou na vlnach internetu.
Ono kdyz si Alex ani sam nevymeni olej to je pak tezky.Jinak po sedmi a pul tisicich se meni 5 litru oleje + filtr coz je zhruba 2 tisice korun.V 15 litrech se delaji ventily a vetsinou se pouze kontroluji pac neni co serizovat a cena je myslim kolem 1500 Kč.Jsou to porad kecy dokola a to,ze je ta motorka na silnici horsi o tom si nech jenom zdat.GS jsem mel tak muzu porovnavat.A v terenu o tom se ani bavit nemusime.Ja mam najeto zrovna 7500km a menili pouze volnobezku v zaruce(vyrobni problem).BMW je,ale porad jedna z nejlepsich motorek co jsem jezdil o tym zadna jenze ani z poloviny nenabidne to co KTM ,nezjistis pokud nemas.Nikdy jsem ji nechtel kvuli vsem tem kecum a jak to jezdi nez jsem koupil a neco najel.Jestli se mi,ale zacne srat jak Alexovi jde z baraku to jsem rekl a taky udelam.Par kamaradu ji taky ma a nemaji problemy skoro zadny.Jsem na to sam zvedavej.
No vidis,ja mel LC8 loni skoro celou sezonu spolu s GSem,a nakonec sla pryc prave LC8,na silnici horsi podle me teda je,to potapeni predku me na silnici dost vadilo-asi nezvyk z GSa i do zatacek to nejde tak jako GS,motor supr to jo,v terenu bez debat,ale na cestovani pro mne proste stale nejlepsi masina je 1150GSA na cesty do lesa mam WR450F..
A vovovo tom to je,kazdej ma rad neco jinyho,me se jen zdalo ze se z LC8 dela neco "vic" tak jsem to loni vyzkousel a neni to pravda,je to jen neco jineho,vic terenniho a narocnejsiho na servis.Ostry krosky jsou v terenu jeste lepsi,ale taky jsou jeste narocnejsi na servis....
Upravil brtnik dne 09.06.2008 17:59
Fanda má pravdu.Jezdím na cesty většinou s kámošema na KTM a stíhat jim v terénu chce velký sebezapření,jenže já mám najeto 87000km a nebyl jsem s bramborou ani jednou v servisu.Vše zvládám sám.To je pro mě důležitý,ale chápu závodivý týpky.Ikdyž osobně jsem neviděl KTM který by mělo natočeno přes 100000km.
Trošku bych polemizoval Fanóšu jestli bys mi stíhal na silničce,ale to můžem vyskóšet né?
No tobe nebudu Romane stihat ani kdybych mel R1 a v terenu EXC.Ja nejsem extra dobrej jezdec,zatim se ucim jezdim v terenu teprva rok poradne.Letos te asi navstivim mozna tak v zari pojedem po Cechach s Gabou.Jinak na silnici jezdim jak posranej,nebavi mne to.
Brtnik-uz mam po zaruce
Tohle je debata, kterou jsem rozhodne nechtel rozvest.
Majitele KTM to urazi a tak to bejt nemelo. Taky se urazim, kdyz mi kamos rekne ze ho stal servis 1700,-.
O to mi tu neslo, slo tu o nejaky informace, za ktery bych byl ja osobne rad pri rozhodovani.
Taky jsem rad, ze jsem dostal informace o problemech, ktery GS muze mit, nez aby se mi sesypaly na hlavu az po koupi.
Samozrejme jsem LC8 taky projel, nikdo mi nevymluvi ze se na cestovani vyrovna GSu. Podle me ani zadny japonsky konkurenci ani nahodou.
To, ze v terenu je z tech vsech jednicka je jasna vec. Ale o to tu neslo.
KTM nebo BMW vybíráš srdcem.... že Fánošu a Aldo???
Já mám ještě staré "hopsadlo" z 95 roku od KTM (250) a jsem spokojen bo sa na něm vyblbnu a je pravda, že každá sranda něco stojí ne???
BMW R1150GS, kočárek a jiné stroje... www.X-treme.cz
bral jsem bmw ikdyž se mi vůbec nelíbiloale po zvážení všech pro a proti je právě toto ten správný univerzál,který mi fčil naprosto pasuje a už se mi i líbí
Já jsem začal na Husqvarně 250, Honda XR 400 a teď 1100GS. To je to, co jsem hledal. Je pravda, že LC8 se mi taky líbí, do terénu je průchodnější.
Servis na GS není takej batoh, jak by se mohlo zdát. A celkově jsem víc, než spokojenej.
Jo,jo GS jsem kupoval taky po zvazeni pro a proti a jednoznacne vyhralo.1200 uz bych nechtel a KTM je srdcovka proste Dakarovka,ale jestli mne potkaji taky takovy problemy koupim Afriku celou ji prestavim a bude.Ja zatim problemy nemam a jezdim tak muzu jen chvalit.A nikdo se neurazi Aldo a je jen dobre,ze nekdo tuhle debatu zaved.Uvidime jak se bude vsechno vyvijet dal.Treba ma Alex fakt kousek delanej v patek odpoledne.Ja doufam,ze mam aspon stredecni kolem desate.
Já teda nevím, ale uvádět do rozpočtu na provoz motorky věci, kterej si ten dotyčnej koupil vlastní vůlí jako doplňky je pěknej nesmysl (kufry, padáky, hefty, výfuk,atd.).
Pokud tam uvádí pojištění a daň, tak ta je stejná i u BMW, náklady na servisní prohlídky podobné....
Nijak se KTM nechci zastávat, ale tvrzení, že provoz KTM je někřesťansky drahý a proto si koupím BMW mi v tomto případě příde hodně mimo... Vždyť si to projděte, kolik je tam navíc věcí, které by jste jinak neplatili pro BMW...?
Gumy, pojistky, daně, benzín, servisní prohlídky apod. se platí na všechny motorky a kdo na to nemá, tak holt nemůže na motorce jezdit. Nikde jsem tam nenašel, že by nuceně musel platit nějaké náhradní díly, přepokládám, že je měl v rámci záruky....tak nějak nechápu, kde je ten rozdíl nákladů oproti BMW.
Sorry, ač jsem zastáncem BMW, takhle překroucený fakta neberu!!!!
Jedinou statistiku, kterou uznávám je ta, kterou si zfalšuju sám....
Pro me ten seznam prinesl 3 veci - servis po 7500km, servis oproti BMW drazsi, pomerne DOST zavad u novy motorky, ktera i ted ma podle me dost malo najeto.
... pac Alexe znam dlouho a vim presne, co s tim mel a ma, mohu potvrdit, ze:
a. neni sam s touhle zavadou v elektronice a managementu motoru
b. projevuje se to zhruba po 20 tisisch km
c. nevim jak jinde, ale rakousti majitele se ted techhle motorek zbavuji, dokud to jeste trochu jde...
d. pristup KTM k reseni zavady neni zrovna uplne "koser"
... Alex s tim nejezdil zadny hardcore a asi preskoci na bawo - nejakou peknou 1150 Adv.
Upravil Bubak dne 12.06.2008 10:39
Bubak
CFmoto CL-X 700 Adventure