Protoze jsem se po asi dvou letech co planuju odelat si vypinac abs jeste nerozhoupal a stale vypinam jen originalnim tlacitkem, resim ted jeden mensi problem. Tlacitko zacalo tenhle tyden zlobit a asi v 70% pripadu mi blbne a abs zustane zapnute... O vikendu jedu na offroad akci a to neni zrovna idealni kombinace. Da se docasne vyradit abs nejakym jednoduchym a setrnym zpusobem. Napr. vyndat pojistku (a ktera to v tom pripade je)?! Pristi tyden to zacnu resit koncepcne, ale ted na to nemam cas, tak hledam rychlej a jednoduchej zpusob. Poradite prosim?
Když se člověk smíří s tím, že při tomto odstavení ABS budou blikat kontrolky (jako že ABS nefunguje), měla by být schopna tu dočasnou úpravu udělat svépomocí i osoba elektrikou zcela nedotčená.
Mělo by stačit pouze jakkoliv dočasně znefunkčnit jeden ze senzorů ABS (na předním nebo na zadním kole) - např. oddálením senzoru od stroboskopu (ve výbavě velkýho GS Báwa je tuším dokonce měrka na správnou distanc) nebo třeba přelepením (oslepením) čidla neprůhlednou izolepou, a toť je snad vše.
ok, diky, takze zalepit cidlo. Mne slo o to, jestli se neda treba vyndat pojistka, odpojit nekde kabel, nebo tak.
PS: musim jeste povolit klinak, trochu jsem ho pretahl, takze banda musi stejne dolu... A pristi tyden se konecne pustim do toho prepinace.
Maiali nel Fango!
morabo napsal:
ok, diky, takze zalepit cidlo. Mne slo o to, jestli se neda treba vyndat pojistka, odpojit nekde kabel, nebo tak.
PS: musim jeste povolit klinak, trochu jsem ho pretahl, takze banda musi stejne dolu... A pristi tyden se konecne pustim do toho prepinace.
Pokud je u 1150 napájení modulu ABS na samostatné pojistce, tak vytáhnout danou pojistku. Třeba se tu objeví servisák nebo tonda či další GS guru a potvrdí Ti tuto možnost.
Ale jestli Ti jde fakt jen o víkendové dočasné vyřazení ABS a obejití toho aktuálně nespolehlivého ABS tlačítka, tak to navrhované dočasné nedestruktivní znefunkčněnní jednoho z čidel ABS je asi to principielně nejjednodušší, co se s tím dá v rychlosti improvizovaně, kdykoliv a kdekoliv udělat - a je to bez nějakého hledání pojistky a bez rizika, že event. od napájení odpojíš i něco jiného, než jsi původně chtěl (ale říkám, neznám, jak je to konkrétně napájeno u 1150).
Ostatně vyzkoušet se to dá za pár vteřin - přelepit senzor třeba černou izolačkou. Nebo to čidlo odklonit, ale to by pak zase chtělo ho dát po víkendu zpátky do správné vzdálenosti. __________________________________________________________
VT 750 C2 Spirit, WR 250 X, CBF 125, S 22, S 11 (2x)
(WR250R, R1100GS, VT750C4, F650GS, Betka, 50/20, S11)
morabo - na pravé straně rámu pod sedlem jsou dva konektory (menší pro spínač brzdy, větší pro zadní čidlo ABS) - rozpoj ten pro ABS a z pojistkové, relátkové skříňky vyndej relé č.9 (ABS warning relay), ať tě neotravují kontrolky. Rozpojený konektor si třeba zamotej izolačkou, ať se ti do něj nedostává "bordel".
Upravil Tonda dne 01.11.2012 15:43
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Pojistkou to nepujde. Pro tebe bude nejjednodušší demontovat přední čidlo. Ale hrozí že budeš muset potom resetovat ABS tudíž by vypínač byl jasná volba
... servis a diagnostika BMW Motorrad
Priznam se,ze na motokrosovy trati si na lavici jenom hupsnu,ale nemam ambici ji skocit.
PS: pri poslednim krocanovi jsem abs nevypnul ani jednou.A ty sjezdy pri posledni enduroskole jsem jel taky s abs.
Upravil vevis dne 02.11.2012 12:41
Teoreticky vím o dvouventilech hodně,ale prakticky jsem úplně levej!