Včera jsem se vrátil z Itálie (stavil jsem se cestou zpátky ještě na dva dny u kamarádů na horách vyzkoušet jestli jim napadl dobrý prašan) a během dne vypublikuju nějaké fotky, co mě zaujalo na veletrhu.
Každopádně letošní ročník mi přišel proti předchozím třeba 3 veletrhům jako obrovský propad. Možná se mi to jen zdálo ve srovnání s Intermotem ale přišlo mi to hodně slabší. Velké značky měly stánky docela pěkné a velké, všude byly davy (ve čtvrtek a v pátek především mladých lidí až dětí) ale chyběla řada výrobců resp. italských dovozců, custom sekce byla snad desetinová proti loňsku a s kým jsem se bavil, všichni nadávali. Itálie má fakt asi problémy, prý je vláda strašně dusí, platí vysoké daně (firmy prý přes 60%), mají nové zákony které chrání zaměstnance tak, že se nedá rozumně podnikat, takže se bojí nabírat lidi. Na výstavy prý měli dřív dotace, takže třeba 50% z ceny plochy a stavby stánku dostávali jako dotace, což prý letos už není a prý je obrovský propad trhu - neprádávají se nové motorky a firmy, které byly zvyklé na prodeje řádově vyšším než se nám může zdát, jsou v problémech, protože neumí bojovat o jednotlivé zákazníky, teprve teď se učí marketing, zjišťují že existuje něco jako služby apod. Absolvoval jsem asi 20 jednání a když došlo na italský trh, slyšel jsem všude to samé s vyjímkou Interphone (ti byli nadšení a tvrdili že mají nárůst prodejů a viděli vývoj strašně optimisticky) a u Hondy, kde pracuje známý a říkal, že mají raketové prodeje Crosstoureru a prodávají je mnohem líp, než čekali...
Nebylo tam nic, z čeho bych byl vedle, žádné strhující novinky a super expozice. Líbila se mi vystavená goncalvesova Husqvarna na rallye Dakar (myslím že na Intermotu jí neukazovali) a pochopitelně replika (nebo testovací) speciál C. Desprese na stánku KTM. Lidi tam pochopitelně šli kvůli něčemu jinému - na 1290 SuperDuke se skoro nedalo podívat, jak to bylo obležené slintajícími Italy ale to mě moc nezajímalo. Tak jediné, co bylo opravdu na EICMA o hodně lepší než na Intermotu byly hostesky a modelky. Tady snad nebyl stánek, kde by neměli fakt hezkou a sexy oblečenou hostesku, která rozdávala nějaké vizitky nebo samolepky. V tom je ta Itálie o moc lepší..
F800GS model 2013 s doplňky Touratech. Mimochodem, prodeje F800GS v Itálii jsou prý "špatné", bavil jsem se o té motorce s několika lidmi a pro Italy je prý příliš vysoká, příliš "offroad" a málo sexy..
V tomhle kufříku je kompletní plně elektrický tlumič IV. generace včetně řídící jednotky, senzorů a ovladače na řídítka. To je to, co jsem testoval na 1200GS před měsícem v Holandsku.. Bohužel veřejnosti zapovězeno, nesměl jsem si udělat ani fotku. Ředitel TracTive to tam měl kvůli jednáním s potencionálními OEM partnery.
Upravil TomasTT dne 19.11.2012 13:15
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...