Možno že to vyzera na hlupu otazku, ale nevie niekto ako sa da vybrať von z kolesa špic, jasne že, som vykrutil nipel, ale to je tak všetko čo viem. Skušal som to jemne vyklepnuť aj nahriať trochu hlavičku špica, ale bezvysledne.
Upravil JRM66 dne 21.11.2012 20:23
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Já jsem rozebíral přední 19" z R1100, a přední 21" R100GS. Ráfky oba vypadaly slušně, ale v obou případech byly dráty v zahloubení ráfku pěkně utemované povrchovou korozí hliníku, a to tak že pěkně natvrdo. Otočit s drátem hasákem, aby se uvolnil vůbec nešlo. Zkusil jsem máznout dráty WD40tkou, ale efekt i po dnu působení = 0. Musel jsem dráty vystříhat pákovými nůžkami, potom jsem ráfek podložil špalíkem šířky vnitřku ráfku a zbytky drátů pomocí průbojníku s prohlubní do které zapadl drát a kladívkem vyklepával odstřižené vajglíky do ůrovně ráfku. (Samozřejmě do toho nemůže člověk řezat úplně jak hluchej do vrat, jinak by došlo k ohýbání drátu a také ráfek asi nesnese všechno). Pak už by bylo třeba jednotlivé zbytky drátu, každý zvlášť, chytnout do velkého svěráku a odvalováním ráfku přes prkénko jeden po druhém vypáčit, podobně jako se štípacími kleštěmi vyndavají hřeby ze dřeva... Mimochodem, velkými štípačkami přes prkénko jsem si ani neškrtl, jak zbytky drátů vězely v ráfku pevně. Zabil jsem tím celé odpoledne.
Přeju příjemnou zábavu a ráfky v lepším stavu, než jsem přeplétal já.
Chcel som to rozpliest komplet kvoli repasu proste vyčistiť a vylešťiť špice + rafik ako zrkadlo a naspať poskladať, ale tymto sposobom ktory ste tu opisali cesta nevedie. Musim zvoliť inu naročnejšu technologiu hand made, ale ešte mam jednu otazku. Ked vyberem povedzme polovicu niplov križovo tak, aby som nerozhodil koleso. Ktore nasledne dam do chromu, a osadim ich naspať na predpisany moment a potom vyhodim zbytok a zopakujem cely proces tak, riskujem niejaky nepredvídaťelný problém alebo je to v pohode?
Upravil JRM66 dne 21.11.2012 20:35
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM66> celý kolo dokáže držet na 16-ti drátech. Já bych to rozpletl celý a dal chromovat všechny dráty, resp. koupil nové + niple + červíky, takže v tvém případě bych měnil kus za kus.
Pokud se na to vrhneš, tak nezapomeň na to, že musíš dělat drát po drátu (po obvodu), vždy jednu stranu a pak druhou. Lehko se dá to kolo rozhodit jedním blbým drátem
Vyplést kolo je jednoduchý, ale vycentrovat ho, to už je masakr (vím o čem píšu) Dělal jsem to taky doma na koleně a kolo nehází -přední- . Teď se chci pustit do zadního a vymejšlím, jak upnout kolo s takovou lochnou uprostřed...
GSA 1250 Rallye 2024
Stewe napsal:
JRM66> celý kolo dokáže držet na 16-ti drátech. Já bych to rozpletl celý a dal chromovat všechny dráty, resp. koupil nové + niple + červíky, takže v tvém případě bych měnil kus za kus. .
To je moc jednoduche a finančne naročne, takže spice su len hodne zasr.ate od brzdovych dostičiek, ale ide to v poho čistiť a tam kde to nejde tak, použijem mini drateny kotučik s dremelkou a hotovo. Niple su od vyroby lakovane na strieborno čo sa kvalitne zasi.era od sajrajtu tak, preto to chcem dať do chromu ked robim leštenku v klasickom style, ale zaroven do chromu pojdu aj šruby na kotuče ako aj na ABS-ko. Kola som niekedy v 90-tych rokoch vyplietal bežne na jawku ked ešte nemali vpredu kotučovku tak, som to prekladal na MZ naboj takže dobre viem o čom pišeš.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
JRM66> tak to udělej jak jsem psal, bude to držet na 16-cti drátech, vždy 4 a do kříže. Pak jen necháš dochromovat 32 kusů, tedy jestli budeš dělat i zadek. Držím palce
GSA 1250 Rallye 2024
Stewe diky za rady, ale nahodou nevieš čim tesniť zavity v niplu a taktiež aj prislušneho červika. Tovarensky je tam určite niečo napatlane, ale nemam ani najmensiu šajnu čo to je, skor mi to pripada ako pružne tesnenie.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Stewe napsal:
Ti co chromují, jistě poradí. Já, jako truhlář ti poradím jen ohledně dřeva a nábytku
Oni neskladaju kola pre GS-ka, tak pochybujem že, by to mali vedieť, to skor Tonda by mohol vedieť!
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Ja som na jar centroval otcove zadne koleso y 1150 adv, a bola to fuška, a s tým vyberaním časti špicov by som to nevidel až tak ružovo lebo v serviske píšu že vymeniť a teda aj vybrať by sa mal iba jeden špic, inak treba centrovať, zavit zalep lepidlom na skrutky
potrebuješ servis? zavolaj mi, napíš, pošli holuba :-) diagnostika aut a moto bmw
bohumil napsal:
tam se lepítko nedává,jen nipl 5Nm a červík 1Nm. zrovna se rýpu s kolem co mám do rezervy.
Ja len že, ked som to čiastočne rozobral tak zavity po povoleni šli v pohode uvolniť a cely zavit bol kompet čisty aj ked kola mali nakrutené 140tkm. Proste čakaval som aku taku oxidaciu a nič tak, som jednoduchu usudil že, tam asi niečo bolo, ale ako to vyzera tak, asi nič tam ty nemčuri nedavaju.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.