Zdarec. Dočet jsem se že se na BMW R 1150 davali převodovky s jinak odstupnovanou 6 rychlosti.
Jeden druh měl 6ku do pomala a druhy do rychla( dalnični ).
Otazka je jak to lze poznat? Myslim tim třeba na štytku motociklu nebo ve win kodu.
Myslim že u meho motociklu mam dlouhou šestku a jsem z toho trošku zklamanej na běžne ježdeni se nehodí....bere to až někde od 100ky.
Za info děkuju...
Upravil Navi dne 22.12.2012 01:19
1150 série
Tam je prakticky standardní převodovkou pro všechny modely R 1150 (jedná se o 1. a 6. rychlost "dlouhý"
Rozdíly jsou pak:
* Lakování bydlení v závislosti na modelu
* Model-specifická hlavice řadicí páky
* Model-specifické vybavení displej nebo neutrální spínač
* Model-specifické převodových poměrů -> 1 Krátký kurz jako SA na ADV nebo 6. Krátký kurz jako standard pro R 1150 R a R 1100 S a K 1200 RS.
* Model-specifická rozšíření
To pak vede k typech a jejich předávací kódy
Jsou vzájemně kompatibilní všech 1150-R přenos v různých vozidlech
Tato značka (tři písmena) je připojeno k zařízení čísla.
GAJ => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
HRY => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAK => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
GAG => až do MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální)
GAD => až do MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
GAN => až do MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
SZP => až do MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAG => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAH => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Dlouhé kurz (normální); m. Ganganz.schalter (GS / RT)
JAL => od MY 2003, stříbrná, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
JAM => od MY 2003, černá, 1 Krátký kurs, 6 Gang krátké (GSA)
Jaj => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAK => od MY 2003, černá, normální 1. stupeň, 6 Krátký kurz
JAQ => od MY 2003, stříbrná, normální 1. stupeň, 6 Gang krátké (R 1150 R)
Jao = havaroval lisování za JAQ
Po předání všech 1150 a 1100 S jsou stejné, například, by nikdy ukázat na vyšší rychlost s RT s kódem JAM. Pouze HAG liší.
2. Písmeno označuje vždy "typ" vysílání:
Xax = XXXXXX> standard přenosu
XBX XXXXXX => Náhradní zařízení
XCX = XXXXXX> spínací zařízení
Tam, kde se v zásadě mezi náhradní a výměnné zařízení není žádný skutečný rozdíl
Příklady:
EÚD = výměna typu zařízení SZÚ = R 1100 stříbrná
JBL = výměna typu zařízení JAL = R 1150 GSA Silver
Dum spiro,spero.
Biker755 napsal:
Rozdíly jsou pak:
* Lakování bydlení v závislosti na modelu
Prosímtě, co to je "lakování bydlení" ? a "dlouhý kurz" ?
Ten google překladač to překládá opravdu "fajnově"
jinak - "lakování bydlení" =barva obalu převodovky (dělala se černá a stříbrná) a "dlouhý/krátký kurz"=dlouhý/krátký kvalt (1 nebo 6).
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Navi napsal:
Zdarec. Dočet jsem se že se na BMW R 1150 davali převodovky s jinak odstupnovanou 6 rychlosti.
Jeden druh měl 6ku do pomala a druhy do rychla( dalnični ).
Otazka je jak to lze poznat? Myslim tim třeba na štytku motociklu nebo ve win kodu.
Myslim že u meho motociklu mam dlouhou šestku a jsem z toho trošku zklamanej na běžne ježdeni se nehodí....bere to až někde od 100ky.
Za info děkuju...
hele za tu dlouhou sestku bud rad.. ja ji Borisovi trvale zavidim.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
Jednoduchá odpověď - první ročníky (možná jen 99, max.00, už nevím přesně) se dělaly s dlouho šestkou, která byla na FID displeji zobrazována jako "E", nikoliv "6" a byla prezentována jako dálniční rychloběh. Pak se přešlo na kratší, která se už zobrazovala "6". Verze s E se mi nikdy nelíbila aniž bych se na tom kdy svezl. Jaké ale bylo moje milé překvapení, když jsem na podzim přejížděl kamarádovi domů koupenou motorku, měla dlouhou šestku a já z toho byl úplně nadšenej:-):-). Pro turisty a klidné jezdecké typy paráda - kupodivu to slušně zatahuje, nepamatuju si už rychlost, při které to na šestku ještě v pohodě jelo, ale určitě hluboko pod 100km/h.
Ja tam mam GAD takže normalni s kratkejma kvaltama....
Bohužej převodovka je pro mě u BMW sklamani...kort ted když jsem zjistil že je to standardi...sem to omlouval tou dlouhou šestkou......
V recenzich psali že stara 5 stupnova byla lepši...mno nemam zkušenost a mohu tomu jen věřit...
Jde o to že jsem zvikli dost brzdit motorem a u BMW se mi zda reakce u podřazeni o jeden stupen neznatelna a o dva kvalty už zas na mokru teměř hazardni...
No nevím, já když jsem kupoval svojí 1150GSA, tak jsem měl možnost vybrat si volitelnou převodovku s takzvanou "enduro jedničkou". Nemyslí náhodou tohle? Na té "neenduro" jsem nikdy nejel, tak to nemůžu porovnat.
Nejspíš to bylo jen na Adventure ale každopádně to mám i na faktuře, byla to jiná verze převodovky přímo z výroby.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...