zdravim na mojom gsku je necelich 50 tisic km a rad by somsa spytal naco sa zamerat pri udrzbe a co pomenit aktualny plan je asi fridex, olej, olej filter, vzduchovy filter, palivovy filter a sveicka, naco si treba dat este pozor?
Pokud vyndas ven vypoustak a nebudou na nem spony tak netreba kuchat dekl dolu. A kontrola vuli je po 20 tkm pokud se nemylim. Zahrkal bych kyvkou jestli nema vakl a celkove kontrola vseho. Staci pohledem
... servis a diagnostika BMW Motorrad
palivový filtr je hnedkom pod sedlem takový stříbrný váleček, vedou do něj myslím 3 hadičky... jinak cena je kolem 2500-2700 korun. řešil jsem stejný problém, bylo mi řečeno, že pokud nemáš problém při startování -ztráta tlaku palivového systému a nebo dvojité či trojité spínání čerpadla, tak necháš ten starý. ale tam je to čistě na Tobě.
jojo jak říká servisák.. pokud budou na šroubu šponky, tak raději zkontrolovat, pokud ne. tak ok.
Podle mě jde spíš o to co opravdu ccheš zkontrolovat,buď se můžeš řídit dle servisních norem a nebo prostě máš pocit,že při 50.000km bys to chtěl projít celý a to pak můžeš opravud udělat včechno.¨¨Ten palivovej filtr bych ty penize nevyhazoval jelikož předpokládám stejnou životnost jako u benzinovího auto okolo 80. - 100.000km...
spíš tam máš ostatní věci které se nedělají standardně během udržeb,oleje ve vidliccíh i kdyý netešou,kontrolu ventilů,kontrola tlumičů jejich uloýení případně namazání ložisek kyvky nebo pepákování,ložiska a prochovky kol,bowdeny,ložiska řízení a jejich namazání atd...to je tak všeobecně ale to bys měl pak projít celou moto....
Jestliže motorka nevykazuje žádnou závadu a je to opravdových 50000km (znáš původ motorky, předchozího majitele, je "pravdivá" servisní knížka atd.), tak udělej prostě to, co je předepsáno pro servis po 50000km + navíc zkoukni řízení, kyvku, omrkni brzdové desky, vůle v kolech, bowdeny... - běžná vizuelní kontrola, případně oprava, výměna nebo jen namazání, dotažení apod. Jestli nevíš servisní historii, tak udělej "velký" servis (cca jak po 20000km, 40000km...) tzn. zkoukni ventily, udělej olej s filtrem, svíčku/y, brzdovou kapalinu, vzduchový filtr, chladící kapalinu + vyměň olej ve vidlích + zkoukni to co jsem psal výše. Od tohoto servisu potom dodržuj servisní interval tak jak je předepsán - tj. další interval udělej "malý" servis atd. Palivový filtr vesměs vydrží víc než je předepsáno - většinou ho klukům preventivně měním v 50000 - 60000km (ale podotýkám na motorkách jejichž servisní historie je známa a netankovali se do nich někde nějaký "sračky" - jestli jsi si jistý těmi 50000km, tak bych ho tam s klidem nechal ještě sezonu.
Jinak asi tak jak píše TomR1 - prostě bys potom mohl udělat "generálku" jen tak preventivně. A to je určitě zbytečné.
Upravil Tonda dne 31.12.2012 17:59
...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Já jsem ve 41tis (motorka je s It. se serviskou, ale beru to s rezervou), dělal následující úkony:
kontrola ventilů (v normě)
Vyměnil jsem lanka plynu+spojky (starý budu vozit jako náhradní)
Vyměnil jsem palivový filtr, olej, olej v tlumičích, chladicí kapalinu,brzdové destičky+zadní kotouč, ložiska v krku (byly přetažený, takže ložiska byly na výměnu)
Kontroloval jsem ložiska v kolech s tím, že jsem v zadním vyměnil+gufera
vyčistil jsem obtokový ventil
Vyměnil vzduchový filtr
jak se projevuje spatnej palivovej filtr? Treba spatny startovani stylem ze nastaruje vpohode a pak zdechne ?
Nejezdi rychleji, než umí tvůj anděl strážný létat!!!
Čeština můj koníček
D-A-G-R napsal:
Já jsem ve 41tis (motorka je s It. se serviskou, ale beru to s rezervou), dělal následující úkony:
kontrola ventilů (v normě)
Vyměnil jsem lanka plynu+spojky (starý budu vozit jako náhradní)
Vyměnil jsem palivový filtr, olej, olej v tlumičích, chladicí kapalinu,brzdové destičky+zadní kotouč, ložiska v krku (byly přetažený, takže ložiska byly na výměnu)
Kontroloval jsem ložiska v kolech s tím, že jsem v zadním vyměnil+gufera
vyčistil jsem obtokový ventil
Vyměnil vzduchový filtr
takový dotaz, jen abych se trochu vzdělal, jaký obtokový ventil jsi čistil?
D-A-G-R napsal:
Já jsem ve 41tis (motorka je s It. se serviskou, ale beru to s rezervou), dělal následující úkony:
kontrola ventilů (v normě)
Vyměnil jsem lanka plynu+spojky (starý budu vozit jako náhradní)
Vyměnil jsem palivový filtr, olej, olej v tlumičích, chladicí kapalinu,brzdové destičky+zadní kotouč, ložiska v krku (byly přetažený, takže ložiska byly na výměnu)
Kontroloval jsem ložiska v kolech s tím, že jsem v zadním vyměnil+gufera
vyčistil jsem obtokový ventil
Vyměnil vzduchový filtr
takový dotaz, jen abych se trochu vzdělal, jaký obtokový ventil jsi čistil?
Čistil obtokovej ventil škrtící klapky, tenhle ventil ti řídí otáčky volnoběhu.
Pokud ti to hapruje na volnoěh může být chyba v tom že je zanešenej.
jj přesně tak, probíralo se to i zde na foru http://www.bmwgs....ost_228872, tak jsem ho pro jistotu vyčistil, na obrázku č.2
DAGR přiložený následující obrázek: