Mám možnost koupit slušně Zümo 660 a rád bych se zeptal, zda jej tu někdo umí objektivně porovnat s TT Rider3
(případně zda je nějaká navigace podle zkušeností funkčně, objektivně, lepší než tyto porovnávané - tím nechci říct, že TT R3 je lepší než dvojka.. či jiná ..zkrátka nemám zkušenost)
Díky.
Život je krásnej, ale člověk musí bejt pořád trochu nalitej. 11GS rv.97
Garmin je Garmin... Já jezdil i Itálii na vypůjčené TT Rider 2... Měl jsem trošku problém s tím malým displejem, prostě na zobrazování trasy asi fajn, ale při plánování nebo hledání místa je větší displej nespornou výhodou... Jinak spojení s helmou dobrý u obou, telefon jsem zkoušel jen u Garmina...
Na slunci jsme byli v Itálii celou dobu a ten TomTom má takovej kšiltík, takže to bylo fajn. S Garminem nemám zkušenost, ale kšilt se na to dělá taky. Tomáš ho někde doporučoval, nevím, jestli ho ještě vyrábějí, chce se to zeptat.
PavelDR napsal:
Už se to tady někde řešilo.Rider-3 je nepovedený model.Pokud Ridera,tak 2
Jasně jde mi o to zda má někdo třeba zkušenost a je schopen porovnat 660 právě třeba s TT R2
Život je krásnej, ale člověk musí bejt pořád trochu nalitej. 11GS rv.97
Do Toma ide len cestná sieť, na off zabudnite. Osobne mám T2 a som spokojný, rychlosť vykresľovania a prepočtu novej cesty je perfektná ( otestované v Budapešti ) s čitateľnosťou na slnku problém nie je. Radenie do pruhov funguje , odbočenia hlási dostatočne vopred, benzínky, bankomaty a podobne sedia. nastavenie novej tr. je rýchle , celkovo práca s TT2 je jednoduchá.
Nevýhody - žiadny off, MP3 ( osobne nevadí ) na ďalšie si nepamätám - čo nemáš, nepotrebuješ :-)
Garmina mám len 62 st čo je zase v podstate čisto off takže neporadím. Glock-plastik fantastik :-)
Velmi stručně (mám s Rider 1 a 2 a Urban Rider najeto jen pár desítek km na zkoušku):
TomTomy:
- menší displej
- z mého pohledu méně kontrastní
- naprosto nulová možnost dohrát nějaké cestovatelské mapy (nejen offroad/topografické-turistické ale třeba mapy adventure destinací, kam se celkem běžně jezdí a kam existuje výběr třeba dvou tří map do Garminu, pro TomTom neexistuje nic)
- z mého pohledu nejzásadnější problém je český support. Sehnat náhradní aktivní záda byl alespoň vloni během sezóny neřešitelný problém. Jakékoliv doplňky nejsou skladem. Rádi bysme prodávali naše kovové držáky lidem kteří mají třeba urbana ale ten se prodává bez aktivních zad a sehnat prostě nešly.
- chybějící podpora offroad funkcí (i velmi primitivních jako je jízda po stopě, zalomená offroad trasa po přímkách apod). Ledacos se dá dohrát pomocí neoficiálního software (zejména do TTR1) ale třeba věci, které jsou u Garminu naprosto běžné, jsou tady něco neobvyklého - práce se souřadnicemi v různých typech zápisu např. Neměl jsem k dispozici nic novějšího než modely se SW z léta 2012. Pokud se něco za podzim změnilo, tak sorry, od léta jsem TTR2 v ruce nedržel a nevím, jestli nepřišli s nějakým radikálním zlepšením ale dost o tom pochybuju
- výroba TomTom je v útlumu, nemají jediného OEM odběratele, který by zajistil pravidelné odběry a podle mých informací jede výroba na 20%. Garmin obnovil kontrakt jak s H-D, tak s BMW a výroba 660 díky tomu běží na 100%.
S TTR2 jsem jezdil asi 3 roky, ted mam cca 2 roky Zumo 660.
Vyhody Zumo: velikost displaye, pevne uchyceni v drzaku (s tim ma TTR2 fakt problem), rezim motocykl (da se vse ovladat v rukavicich), bezprobleme funkcni Lifetime a MapSource, drzak do auta v cene, umi mluvit nahlas, ne jen do BT sluchatka
Vyhody TTR2: BT komunikace do helmy v cene, vyrazne nizsi cena
Me trapi jen jedna vec. TomTom me vzdy vedl naprosto inteligentne a jasne. U Zuma toho nejsem schopnej docilit. At nastavim co chci, at pouziju mapu jakou chci, vzdycky se nestacim divit kudy me ten zmetek tahne. Hlava mi to nebere.
Alda napsal:
S TTR2 jsem jezdil asi 3 roky, ted mam cca 2 roky Zumo 660.
Vyhody Zumo: velikost displaye, pevne uchyceni v drzaku (s tim ma TTR2 fakt problem), rezim motocykl (da se vse ovladat v rukavicich), bezprobleme funkcni Lifetime a MapSource, drzak do auta v cene, umi mluvit nahlas, ne jen do BT sluchatka
Vyhody TTR2: BT komunikace do helmy v cene, vyrazne nizsi cena
Me trapi jen jedna vec. TomTom me vzdy vedl naprosto inteligentne a jasne. U Zuma toho nejsem schopnej docilit. At nastavim co chci, at pouziju mapu jakou chci, vzdycky se nestacim divit kudy me ten zmetek tahne. Hlava mi to nebere.
Přesně jak píše Alda měl jsem toma ve futrále a vždy mě vedl optimálně pořídil jsem jsi 550 ku a kam už jsem se podíval tam by mě tom nikdy nezavedl. Kolikrát su tak nasrané že mám chut ho prodat a koupit toma
K tomu výpočtu trasy - tomtom rider 2 a urban rider se musí chovat jinak, protože používají jiné datové podklady než garmin. Jsou to jiné mapy.
I když ale použiju stejná data (třeba Atlas ČR je ze stejného zdroje jako mapy tomtom), tak garmin zumo (všechny modely) počítají trasu jinak, protože optimalizují výpočet pro motorku a to i v režimu auto. Nevím proč to tak je ale výpočet na silničních garminech (srovnávám to třeba s mojí 3790 co používám v autě) je jiný než zumo 550 i 660 v režimu auto. Hodně se dá ovlivnit nastavením vyjímek, spousta lidí v tom tápe a má tam nastavené blbosti. Už jen to, že se to jmenuje v normálním překladu "objížďky" je zavádějící ale lidi tam mají zaškrtané věci a pak se diví, kudy je to naviguje. Bohužel neexistuje asi možnost nastavit výpočet úplně stejně jako u autonavigací ale zase takový markantní rozdíl jsem nezjistil. Se zumy obou typů mám najeto spousty tisíc km po evropě i v africe a kdykoliv jedu někam do ciziny autem, tak si beru víc navigací a porovnávám, jak se chovají a jak počítají stejnou trasu. Ty rozdíly při třeba průjezdu městy jsou nepatrné ale je fakt, že garmin třeba trasu Praha - Amsterdam počítá přes východní německo a navigace v autě (zabudovaná) mi jí počítá přes frankfurt. Není problém trasu natvarovat tudy, kudy chci jet ale když jedu někam, kde jsem nikdy nebyl, tak spoléhám na to, že ta navigace mě dovede do cíle. Jenže navigace je jen ****ní počítač, který dělá to, co má naprogramované a využívá k tomu mapy a zásadní problém je, že dneska všichni výrobci map používají takzvaný "traffic shaping", to znamená, že i když třeba tady na té tříde v Miláně je pět pruhů, tak tam bývají často zácpy a tak autoři podkladů (GIS) doplní k třeba jiné silnici která má jen tři pruhy informaci, podle které se tahle alternativa počítá do výsledné trasy jako výhodnější. Pak to dělá ty "nelogické" věci. TomTom to má v nových přístrojích už taky, jen ta stará koncepce, která vychází pořád z TTR1, tyhle věci nevyužívá. Je to vidět i u nás, tady se "tvaruje" provoz docela často změnou maximální povolené rychlosti na komunikaci, kde chci omezit aby tam lidi jezdili nebo naopak podpořit aby jezdili tudy.
Jeden příklad - minulý týden jsme jeli několikrát na šumavě z churáňova do sušice a dvakrát jsme jeli přes vesnici, kde je hospoda která byla v pořadu ano šéfe a kam jsme se chtěli podívat. Navigace v autě spočítala trasu o asi 6km delší, zumo 660 mi spočítalo trasu odlišnou. Jel jsem podle zuma a hodilo mě to na silničku pro jedno auto s průjezd zakázán. Ta vedla takovým lesem, už jsem si říkal že to skončí offroadem ale projeli jsme to asi 2km a ejhle - vyjeli jsme na té hlavní, na kterou bysme dojeli podle navigace v autě ale ušetřili jsme 3km. Jeli jsme tam dvakrát, tak na tu druhou cestu jsem změnil mapu a jel podle Atlasu a enhle - obě navigace vedly po té hlavní. Takže je to evidentně mapou.
Chci tím říct, že navigace na motorku má podle garminu navigovat trošku jinak než navigace do auta a osobně čekám ještě letos, že se objeví možnost využívat ještě další způsob výpočtu, protože garmin koupil jak pro usa, tak pro evropu databáze "zajímavé/spektalulární úseky" a bylo by možné sestavit "vyhlídkovou trasu". Čekal jsem to už v zumu 350 ale můžou to přidat do všech navigací, když budou chtít.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Díky všem za postřehy.
Jsou velmi poučné.
Hodně zajímavý je první příspěvek Tomáše, který vypočítává nedostatky TomTomů ..
Napadlo mě ještě, jestli už tady není někdo třeba se zkušenostmi s relativně novějším Zumo 350... je mi jasné, že není o ten hodně potřebnej chlup levnější než 660 (někomu jsou 2-3 tácy málo), aby lidi zkousli jeho chybějící funkcionality..už se tu o nich psalo http://www.bmwgs....d_id=15290 ..nevím jestli je cena tak hodně rozhodující.. spíš jde o to, zda je to ořezání tak limitující...
Život je krásnej, ale člověk musí bejt pořád trochu nalitej. 11GS rv.97
xHackerM napsal:
Na slunci jsme byli v Itálii celou dobu a ten TomTom má takovej kšiltík, takže to bylo fajn. S Garminem nemám zkušenost, ale kšilt se na to dělá taky. Tomáš ho někde doporučoval, nevím, jestli ho ještě vyrábějí, chce se to zeptat.
Dá se někde koupit ten kšilt displeje k zumo 660? BMW 1200GS, ČZ 125C, Honda Forza
Měl jsem: Java 21 zvaná Pionýr, ČZ 175, Jawa 350/634, Yamaha 1100 Virago, Honda CBF 1000
Podle mě je ten kšiltík zbytečný ale někde na ultraukrutným sluníčku - proč ne.. Zajímavý je, že je to nejprodávanější výrobek na počty kusů tuším ve třech evropských zemích. Lidem se to prostě líbí.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
TomasTT napsal:
Podle mě je ten kšiltík zbytečný ale někde na ultraukrutným sluníčku - proč ne.. Zajímavý je, že je to nejprodávanější výrobek na počty kusů tuším ve třech evropských zemích. Lidem se to prostě líbí.
Vždyť ty jsi ho tu taky chválil (myslím) někdy na začátku výroby 660tek tuším.
Máš skladem tu krytku na konektor držáku? Bych si jí pak u Tebe zakoupil...
Teď nevím jakou krytku myslíš. Tu co je u navigace v krabici? Takovou tu plastovou co se tam cvakne místo navigace? Jo, tu máme docela určitě.
Ten kšiltík jsem hrozně moc chtěl, používal jsem něco podobného se SPIII a tam byl skvělý. Ale u Zuma by musel být 2x delší aby to mělo smysl
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...