neřešil jste někdo repasi brzdové pumpy na R1200GS?
Ale od začátku, nedaří se odvzdušnit brzdový okruh na R1200GS s posilovačem. Bez problému se podařilo odvzdušnit okruh od serva jednotky k brzdám, jak předek tak zadek. Ale stále je zavzdušněno od přední brzdové pumpy k servu, proteklo už min. litr brzdovky a nic. I po zavření odvzdušnovacího šroubu na servu jdou z pumpy do nádobky bublinky, stále i po asi 2h, jako by si pumpa přisávala vzduch, ale nikde ani kapička a samotná pumpa nemá odvzdušnovací šroub. BMW repasovací sadu prý nedělá, tak jestli jste to někdo už neřešil? Díky, Martin
Ja som podobny problem maval kedysi ked som montoval nove kotučove sety pre bicykle, v podstate je tam podobny system ako na moto. Prva zasadna vec je, že pri vymene kvapaliny ta nikdy nesmie klesnuť na same dno, a nieto ešte to komplet spustiť a nasledne naplniť novou kapalinou. Ked sa ide meniť tak, prva zasadna vec ktoru som začal použivať je, že staru znehodnotenu kapalinu z nadržky prednej pumpy najsamprv odčerpam injekčnou striekačkou tak, aby na dne toho ešte trošku ostalo, nasledne dolejem až skoro po vrch novu kapalinu ktoru, priebežne dolievam ako to na druhom konci hadičky odpuštam staru kapalinu cez transparentnu hadicku z akvaristickeho obchodu. Tvojim problemom je to, že maš na sto pro zavzdušnenu pumpu, autorizovane servisi na to maju špeci plniace zariadenie, ale vieš si pomocť aj sam. Takže si odšrubuješ vyčko prednej pumpy a čiastočne odčerpeš asi tak 50-70 percent brzdovej kvapaliny ktoru tam nasledne po odzvdušneni vratiš, finta spočiva v tom, že najsamprv jemne preťukavaš pačkou v sklone pumpy aby sa vyfučali jemne bublinky z okolia tesniacich O-kružkov na pieste pumpy, tieto skony(pozitiv-negativ v podstate ako keby si naklanal motku raz vlavo a potom zase vpravo)meniš podla intenzity bubliniek, občas pomože aj jemne poklepanie ručkou šrubovaku po pumpe aby sa uvolnili niektore zašite bublinky. Jasne, že priebežne kontroluješ hladinu ktora by ti nemala vyrazne klesnuť, lebo ked nasaješ dalši vzduch tak potom pakec odznova. Vždy to fungovalo, len niekedy to bolo za 3-4min a niekedy aj 15min. Dufam, že sa to dalo pochopiť, ak nie tak sa ešte pytaj. Ešte otazka na zaver, pred vymenou kapaliny to fungovalo bezchybne?
Upravil JRM66 dne 17.01.2013 00:09
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.
Buď zavzdušněná pumpa (což chce trpělivost - jak psal JRM66) nebo ti to bere někde vzduch u modulátoru - s tím jsem se setkal (u spoje trubička/modulátor). Jinak na pumpu se žádná opravná sada neprodává, ale pumpa rozdělat jde (nenásilně ). Těsnění ti udělají všude, kde se zabývají soustružením těsnění na CNC strojích - vesměs umí od 5mm průměru - dělají nebo zprostředkovávají to "speciálky" se sortimentem zaměřeným na těsnění, gufera..... Řeším to u pump a válečků, kde se nedá koupit origo repasovací sada (a váleček,pístek,pružina jsou "zdravé" ). Těsnění musí být z materiálu odolnému brzd. kapalinám - tedy EPDM.
Zrovna pumpa z 2005: ...po dohodě servis a diagnostika moto BMW...
Díky za rady. Jelikož problém nastal po výměně brzdové hadice od pumpy, přikláněl jsem se spíše k zavzdušněné pumpě, ale po cca 4 hodinovém odvzdušňování pumpy začínám mít podezření na přisávání vzduchu v pumpě. Každopádně díky Tondo.
Marty napsal:
Díky za rady. Jelikož problém nastal po výměně brzdové hadice od pumpy, přikláněl jsem se spíše k zavzdušnene pupe.
Dobra rada, ked sa menia hadice tak netreba hned vyprazdniť nadržky s kapalinou, tu vymeniš až nainštaluješ nove hadice.
... nemožem uplne s tebou suhlasiť lebo, potom by sme sa mohli myliť obaja.