Milane to nevim jak si myslel....už ses o něco podobnýho pokoušel....?
Kdysi jsme stavěli motorky pro supermoto a dělali jsme různý úpravy a instalovali různý druhy tlumičů a dělali držáky na brzdiče apod...a všechno šlo celkem v pohodě-kort takhle na ocelových rámech...
jednou jsem dával zadní tlumič z 1200 na 1150, byl jsem o kousek delší, no jenže ten kousek, jak se dalo čekat, udělal vzadu 3 centimetry a motorka byla vysoká jak koza, ale nejen to, i když jsou motorky stejně těžký, tak to prostě nefungovalo dobře. Asi jiná konstrukce uvniř.
Jinak jsme zkoušeli i přední tlumič z 1150 na 1200 a to same, sice stejně dlouhý, ale jinak nastavený, nebo jiny úhel , čili ta motorka prostě moc nefungovala.
No já jsem chtěl převařit držák na rámu tak abych se dostal do stejné klidové polohy jako s tlumiče z GS...tzn... základní rozteč bych měl stejnou jako origo i při použití delšího tlumiče....no a potom předpokládám,že ten WP kterej je plně stavitelnej v podstatě jako základní Ohlins už došteluju do stavu aby fungoval...
TomR1: slovo "předpokládal" je docela nebezpečný
Předpokládal jsem, že při přestavbě vezmu nejsilnější vidle a dám je na 1150 a ono to bude fungovat a - nefungovalo. Předpokládal jsem, že když je kabel elektriky dělanej na štekr 1150GS, tak na GSA nebude zapojený jinak - a byl. Předpokládal jsem, že když vyměním koncovku výfuku z laděné sady Sebring za Remus, že to nebude problém - a byl to problém....
Takže nikdy nic nepředpokládej. Osobně si myslím, že charakteristika sériového tlumiče WP z 990 nebo 950 bude naprosto odlišná a když začneš vpodstatě stavět tlumič pomocí úprav planžet a trysek, tak to je práce, která ti bohatě vyrovná rozdíl v těch cenách a ve výsledku třeba pořád nebudeš spokojený. Ty tlumiče jsou počítané na nějaké přepákování, hraje tam roli váha a vzdálenost od osy otáčení a délka ramena i to, že tam je standardně o palec větší průměr ráfku a těžiště té motorky je prostorově úplně jinde než u GSa.
Myslím si, že ten tlumič fungovat bude, o tom není pochyb. Ale jestli bude fungovat v tom pracovním rozsahu, jak si představuješ aby to bylo komfortní, tak to je ve hvězdách. Já jsem tu samou situaci řešil v momentu, kdy jsem změnil telelever za vidle. Mám tam jiný rám a změněné těžiště. A ejhle, najednou tlumiče počítané na normální GSA nejsou ideální a dostal jsem se mimo jejich rozsah i když jsem zkoušel čtyři různé pružiny. Buď to bylo tvrdý a skákalo to na silnici nebo to byla žvejkačka v terénu. Nešlo s tím moc jezdit univerzálně. Vyřešil jsem to tlumičem, který má pracovní charakteristiku větší, mnohem větší ale fakt si myslím, že to není otázka snadného "nastavení". Ty rozsahy co má WP jsou poměrně malé, podíval bych se asi nejdřív po pracovních charakteristikách toho tlumiče co chceš použít, potřebuješ sehnat graf pracovního rozsahu a zkusit to přepočítat na parametry GS, jak moc se to změní. Třeba se to trefí ale jen tak předpokládat... to nevím.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
jj... nekteri lide jsou nepoucitelni
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
jj... nekteri lide jsou nepoucitelni
Jo, dava to logiku, upravit offroudove motorku a pak jet do svycar . To jsou zase kecy.
To byl samozřejmě příklad ono stačí k sousedum do Německa či rakouska. A když ji upraví pro off nebude se natom dát uplně nejlím cestovat po ose
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
jj... nekteri lide jsou nepoucitelni
Jo, dava to logiku, upravit offroudove motorku a pak jet do svycar . To jsou zase kecy.
autor prispevku tam jasne napsal, ze potrebuje moto se kterou za 2 dny prejede evropu
nic proti kutilstvi, ale kdyz nekdo za kazdou cenu chce aby mu neplatilo povinny...
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
To byl samozřejmě příklad ono stačí k sousedum do Německa či rakouska. A když ji upraví pro off nebude se natom dát uplně nejlím cestovat po ose
ono asi i u nas.
my pro pojistovnu delame a co vim, tak to nejsou zadny hloupěny
a spatne fungujici tlumic BEZESPORU ovlivnuje napr. brzdnou drahu (koli vic skace).
Upravil hicks dne 22.01.2013 09:00
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
servisak napsal:
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
jj... nekteri lide jsou nepoucitelni
Jo, dava to logiku, upravit offroudove motorku a pak jet do svycar . To jsou zase kecy.
autor prispevku tam jasne napsal, ze potrebuje moto se kterou za 2 dny prejede evropu
nic proti kutilstvi, ale kdyz nekdo za kazdou cenu chce aby mu neplatilo povinny...
Na cestu po evrope za dva dny tam hodi zpet puvodni sadu kol. V albanii, maroku, ci rumunsku kola 21 a 18 resit nikdo nebude. Otazkou zustava co s prevarenymi drzaky ... to vam musim dat za pravdu.
Ano nebude ale jak tam pojedeš? se dvouma samama kol nebo na vleku? No maroka možná na vleku ale zdytek asi nee vid... Prostě takováhle uprava je naho.vno...
... servis a diagnostika BMW Motorrad
servisak napsal:
Klíd on si Tomáš plete pojmy stavět motorky na uzavřenou závodní dráhu kde je uplně jedno co tam máš a moto na které přejedeš evropu za 2 dny.... Chci bejt u toho až se něco stane ve švícarsku a pojišťovák zjistí že převařil držák tlumiče a má vzadu 18 a vpředu 21 kolo
jj... nekteri lide jsou nepoucitelni
Jo, dava to logiku, upravit offroudove motorku a pak jet do svycar . To jsou zase kecy.
autor prispevku tam jasne napsal, ze potrebuje moto se kterou za 2 dny prejede evropu
nic proti kutilstvi, ale kdyz nekdo za kazdou cenu chce aby mu neplatilo povinny...
Na cestu po evrope za dva dny tam hodi zpet puvodni sadu kol. V albanii, maroku, ci rumunsku kola 21 a 18 resit nikdo nebude. Otazkou zustava co s prevarenymi drzaky ... to vam musim dat za pravdu.
sorry, ja nemluvim ani tak o kolech, ale hlavne o tlumici.
17 cm
----------------------------------------------------------------
BMW R1200GS LC od 2013, BMW F800 GS od 2008,
Aprilia SR 50 Factory, Praga ED 250, CFMOTO CFORCE 520 Gen2
V mém příspěvku jsem vůbec neřešil legálnost. Osobně mám na tyhle účely motorky dvě - jednu na adventure, která byla vyrobená víceméně jako speciál na ježdění v poušti a pak cestovní, která je na evropu.
Na druhou stranu - kdyby to bylo tak striktní, tak na silnici neuvidíte jediný custom harley například..
Nicméně když někdo řeší tlumič tak, že chce převařit úchyt, tak předpokládám, že dělá adventure motorku a ne něco na ježdění po silnicích ale věřím tomu, že by to stejně nikdo neřešil i kdyby s tím boural.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...