Zdarec chtel bych se zeptat jake pneu na tuhle bramboru v technicaku mam napsane ze tam musi bejt H index rychlosti coz se mi zda hodne divne. Kazdopadne sem si vybral Mitasky 08 ale bohuzel v H sezenu jen predek a zadni uz je T. Na foru ve clankoch vidim ze maji byt S?? Tak jak to mate vy v technicaku? Myslite ze by na STK mohli delat bordel?
Mas F650GS jednovalec? Jestli ano, tak ja mam v technicaku rychlostni index S (180km/h), coz dava smysl vzhledem k maximalce pry 165km/h. Jestli budou na STK brat ohled na rychlostni index vi buh, asi to bude o cloveku. Pokud ti budou sedet rozmery, tak to pravdepodobne projde.
pořídil jsem minulý týden G650 Xcountry (do teď jsem jezdil na Hodně XR125L) , jako první věc mě čeká výměna pneu. Projel jsem zdejší diskuze, ale stále z volby správné pneu nejsem moudrý. Vím přesně, co chci jezdit, ale nevím, která guma bude ta pravá. Jezdím hlavně kolem komína, po městě a blízkém okolí po silnici, ale jak uvidím nějakou stezku, pěšinku nebo tak něco - už jsem tam. Dělám geocaching, takže i pole, louky, lesní cesty s výmoly. Kam vjede kolo, tam vjedu já - teda vjel jsem, ale s větší motkou se asi budu muset trošku krotit. V bahně řádit nemíním, ale občas jsou cesty zablácené a já bych se nerad vyválel (loni jsem pěkně letěl, když jsem vjel do kaluže v polňačce po traktoru). Na silnici v klidu, řekněme dle předpisů, žádné velké klopení. Takže bych to viděl spíše na nějaké špuntíky alá Mitas E-9, ale zase mám strach z mokrých silnic. Rozměry 100/90 R19 a 130/80 R17. Roční nájezd tak 3-5.000, o cenu pneu mi nejde - chci, aby byla hlavně bezpečná. Budu rád za Vaše názory a rady.
To Vertol - Taky mám XCountry a mám ji zatím na silničních gumách. Asi tam na novou sezonu dám osvědčenou klasiku na předek Continental TKC80 a na zadek Mitas E09 Dakar. Měl jsem to na dvou předchozích motorkách a na kombinaci silnice a lehkej OFF mě to vyhovovalo. Toto je jenom můj názor a zkušenosti a každýmu může vyhovovat něco jinýho. Jezdil jsem s těmato gumama i za deště a nijak zvlášť to neklouzalo.
předek TKC80 a zadek Mitas E-09 je určitě oblíbená kombinace (alespoň podle toho, co jsem vyčetl na fórech), zajímalo by mně, proč ne TKC80 i nazadek - já vím, že je dražší než mitaska, takže většina volí levnější variantu - ale je to jen o ceně, nebo má mitaska nějakou výhodu? Mitasce se nijak nebráním, ale hodně lidí publikovalo špatné zkušenosti (vyfouknutí, utržené špalky, problémy na mokru) a já se mám tak nějak rád, než abych kvůli pár ušetřeným korunám někde rozmázl. E-09 asi bude rozšířenější než Conti, takže zkušeností (ať dobrých nebo špatných) bude více. Mitas asi předky moc neumí, je ale na zadek plně srovnatelný s TKC80 nebo se jedná jen o cenu?
Předek - Mitas E09 má menší špunty (myšleno délka a šířka), které se začnou docela rychle sjíždět do špice, hlavně při prudkém brždění předkem. Na Suzuki DR-Z 400 jsem najel na předku na TKC80 10000 km a bylo vidět, že se sjíždějí do špice. Na KTM LC4 Adventure najeto na TKC80 6000 km a u toho nic nebylo poznat. Tyto motorky nemají tolik zatížený předek, nemají velký výkon a nejsou moc těžké, stejně jako XCountry.
Zadek - U TKC80 se mě pneumatika zanášela bahnem víc než u 09 u které jsou vetší mezery. TKC80 jsem měl na DR-Z 400 a nebyl jsem s ní nijak moc spokojený. Na LC4 Adventure jsem měl 09 a bylo to lepší. Žádné trhání špuntů jsem nepozoroval. Jsou to lehké motorky, které nemají nijak závratný výkon a když člověk za to tolik netahá po pevném podkladu, tak se neulámou. Na mokru jsem taky nezaznamenal nijak velké uklouznutí. Extrémní klouzání mohli zaznamenat majitelé například při obutí pneumatik, které několik let ležely ve skladech, to stejné platí o trhání špuntů.