Řešil jste už někdo něco jako prodlouženou svorkovnici na baterce F650GS?
Mám na každém vývodu asi 4-5 oček a to je prostě moc. Nevejde se to tam, jsou různě přihnutá. Navíc teď napojuji navigaci a 660ka má ve svazku i výstup na zvuk a vstup na mikrofon a potřebuji na to někde v tom prostoru udělat místo.
Hledám něco, co bude mít kabel 5-10cm, na jednom konci očko (to přijde na baterku) a na druhém konci něco jako svorkovnici/čokoládu, kam bude možno připojit ostatní kabely.
Pro vysvětlení, proč mám tolik elektriky - přídavná světla, 2x zásuvka (servisní, na řídítkách), výstražné blikače a teď ještě potřebuji napojit navigaci.
No hledej a hodně štěstí, já nic šikovného nenašel. Určitě ne ve formě s kabelem "plug and play".
Svorkovnice na pojistky co se dávají na rallye motorky jsou specifický, nejsou vodotěsný, docela rychle oxidují. Je to takové řešení na těch 14 dnů a pak už to nikoho nezajímá. Alespoň ty co jsem zatím viděl. Hezký docela prodával Křenek motosport ale nejsnadnější řešení mi přišlo udělat v kokpitu dva "terminály" ze silentbloků. Silentblok je dostatečná izolace a tak tam mám prostě šroub na rámu na který navlíkám všechny očka mínus a izolovaný špunt silentbloku, který je plus 12V a ze kterého tahám všechny kladný kabely do všech míst co potřebuji. Šroubek je dlouhý asi 2cm, takže toho tam jde navlíct fůra. No a přívod k tomu "terminálu" mám solidně dimenzovaným kabelem přes automatický jistič (taky od křenka) který zároveň může fungovat jako odpojovač. Ale stačí pochopitelně dimenzovaná pojistka.
Nikdy jsem s tím neměl problém a odpojit nějakou věc a vyndat jí z kokpitu je snadný. Na fotce je vidět ten + terminál nad levým světlem - svislý černý špunt. Vede do něj zleva i zprava asi šest nebo sedm kabelů s bužírkama, jsou popsaný co je co. Tak to je ono.
Mívám přes to plastový víčko od nějakýho spreje přidělaný kouskem pásky jako ochranu kdyby něco ale kdyby se to zkratovalo třeba při pádu, tak to vypálí pojistku/jistič na přívodu a nic by se nemělo stát.
Já to ani nepotřebuju tahat daleko, spíš mi stačí to dostat pryč od vývodu baterky, protože je dost vysoko a mezi plastem (prostřední díl kapotáže) a tím vývodem je strašně málo místa a očka tam dělají bordel.
Zítra se stavím v elektrosoučástkách, ale tohle je tak specifické, že nevím jestli mi poradí nebo přímo něco prodají.
Prodají ti asi prd. Udělal bych to podobně ze šroubu - kabel s očky na obou stranách a hlavní pojistkou. Jedno očko na baterku, druhé očko navlíknout na šroub a k tomu dalších x dalších oček co potřebuješ rozvézt k zařízením). Když to celé zaizoluješ a upevníš někde poblíž baterky tak tím půjde rozvést třeba 6 nebo 8 vodičů bezproblémů. Pokud to nebudeš chtít rozebírat, tak to teoreticky můžeš zatavit do smršťovačky a je to.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
- potkávací světlo (halogen)
- xenon
- napájení GPS
- napájení zásuvky v kokpitu
- napájení IMO
- napájení a podsvícení roadboooku
- napájení vyhřívaných heftů
- napájení vysílačky
- rezerva s vypínačem na palubce (nevyužitá).
Takže 9 oček, to už je docela dost dávat to na terminál baterky. A navíc většinu toho potřebuju v kokpitu nebo koĺem něj. Tak jsem to udělal takhle. *******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
mara: píšu že tam mám silentblok a přes něj dávám za provozu plastový víčko jako chráničku (něco podobného jako je plastový kryt na terminál baterie). Na fotce to není, to je rozebraná motorka.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Tome, můžeš vložit fotku z druhé strany, jak to vypadá nastrojený z pohledu jezdce? Někde jsem to už viděl, ale nemůžu ji najít. Jen pro zajímavost.
Zítra asi nepochodím, ale stejně tam musím pro díly (očka atd.).
Jinak bych si hold asi něco musel udělat:
1. očko
vodič s pojistkou (je to nutné, když na každé zařízení mám pojistkové pouzdro?)
2. očko
Na to druhé bych dal šroubek s matičkou a uchytil do toho všechna potřebná očka. Protože to nepotřebuji mít rozebiratelné, tak bych to dal jen do smršťovačky a nemusel to ani nikam uchytávat, max. stahovacím páskem. To samé s mínusem.
Ještě taková, možná hloupá, otázka. Preferujete letovaná očka nebo jen krimpovaná kleštěma?
xHackerM napsal:
Tome, můžeš vložit fotku z druhé strany, jak to vypadá nastrojený z pohledu jezdce? Někde jsem to už viděl, ale nemůžu ji najít. Jen pro zajímavost.
Zítra asi nepochodím, ale stejně tam musím pro díly (očka atd.).
Jinak bych si hold asi něco musel udělat:
1. očko
vodič s pojistkou (je to nutné, když na každé zařízení mám pojistkové pouzdro?)
2. očko
Na to druhé bych dal šroubek s matičkou a uchytil do toho všechna potřebná očka. Protože to nepotřebuji mít rozebiratelné, tak bych to dal jen do smršťovačky a nemusel to ani nikam uchytávat, max. stahovacím páskem. To samé s mínusem.
Ještě taková, možná hloupá, otázka. Preferujete letovaná očka nebo jen krimpovaná kleštěma?
Tu pojistku na ten kablík bych dal proto, že kdyby se to nějak někdy prodřelo, třeba při havárii a dotklo se to rámu, tak aby to vypálilo pojistku a neshořelo.
Používám na všechno krimpovaný očka který letuju a dávám na ně alespoň jednu smršťovačku, radši dvě. Zkušenost z Dakaru 2007 - očka a konektory co byly jen krimpovaný, zlobily. Pájený v pohodě.
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...
Já to ani nepotřebuju tahat daleko, spíš mi stačí to dostat pryč od vývodu baterky, protože je dost vysoko a mezi plastem (prostřední díl kapotáže) a tím vývodem je strašně málo místa a očka tam dělají bordel.
Zítra se stavím v elektrosoučástkách, ale tohle je tak specifické, že nevím jestli mi poradí nebo přímo něco prodají.
A co tohle? Myslím že na tvoje použití dostačující a můžeš si volit polohou pojistky jestli bude daný výstup trvale pod proudem, nebo bude spínaný...
tak hlavně u f 650 je problém v tom že je u baterky fakt zatraceně málo místa. šlo by to vyřešit montáží nějaké dražší baterky která by byla menší a vešlo se to nadní
... servis a diagnostika BMW Motorrad
xHackerM napsal:
Tome, můžeš vložit fotku z druhé strany, jak to vypadá nastrojený z pohledu jezdce? Někde jsem to už viděl, ale nemůžu ji najít. Jen pro zajímavost.
Zítra asi nepochodím, ale stejně tam musím pro díly (očka atd.).
Jinak bych si hold asi něco musel udělat:
1. očko
vodič s pojistkou (je to nutné, když na každé zařízení mám pojistkové pouzdro?)
2. očko
Na to druhé bych dal šroubek s matičkou a uchytil do toho všechna potřebná očka. Protože to nepotřebuji mít rozebiratelné, tak bych to dal jen do smršťovačky a nemusel to ani nikam uchytávat, max. stahovacím páskem. To samé s mínusem.
Ještě taková, možná hloupá, otázka. Preferujete letovaná očka nebo jen krimpovaná kleštěma?
Tu pojistku na ten kablík bych dal proto, že kdyby se to nějak někdy prodřelo, třeba při havárii a dotklo se to rámu, tak aby to vypálilo pojistku a neshořelo.
Používám na všechno krimpovaný očka který letuju a dávám na ně alespoň jednu smršťovačku, radši dvě. Zkušenost z Dakaru 2007 - očka a konektory co byly jen krimpovaný, zlobily. Pájený v pohodě.
OK, nechtěl jsem se v tom moc vrtat, ale počasí je na nic a když dělám tu navi, tak si to opravím všechno. Některá očka jsem dělal bez krimpovacích kleští a podle toho to i vypadá.
TomasTT napsal:
mara: píšu že tam mám silentblok a přes něj dávám za provozu plastový víčko jako chráničku (něco podobného jako je plastový kryt na terminál baterie). Na fotce to není, to je rozebraná motorka.
Já to ani nepotřebuju tahat daleko, spíš mi stačí to dostat pryč od vývodu baterky, protože je dost vysoko a mezi plastem (prostřední díl kapotáže) a tím vývodem je strašně málo místa a očka tam dělají bordel.
Zítra se stavím v elektrosoučástkách, ale tohle je tak specifické, že nevím jestli mi poradí nebo přímo něco prodají.
A co tohle? Myslím že na tvoje použití dostačující a můžeš si volit polohou pojistky jestli bude daný výstup trvale pod proudem, nebo bude spínaný...
Tak tuhle stránku jsem viděl poprvé a spadla mi čelist. Všechna čest, kdo umí, ten umí.
Využíváš nebo využil jsi všechno, co tam je nasazené?
Mě taky spadla čelist když na ty starý fotky čumím a vidím, jak jsem býval hubenej (a nejen já) Je to historie.. Ale nelituju toho, byla to zajímavá práce.
Ten roadbook tam dávám jen někdy - obvykle tam místo toho vozím velkou GPS 278C, která na řídítkách není moc praktická. Jde to celkem snadno přehodit. Jinak jak vidíš nemám jiné přístroje než IMO, takže mi nahrazuje otáčkoměr, tacho i teploměry (měřím teplotu oleje dole ve vaně i teplotu v chladiči) a pochopitelně počítadel hafo, dojezd atd... Nic moc už tam není. Hefty využívám. Světla taky. Ty kabely od senzorů vedou k rozvodný krabičce a z ní vede jediný kabel do IMO), tak to vypadá složitě ale není. Mám tam jeden náhradní kabel s magnetickým senzorem ale využívám starý ale pořád funkční mechanický převodník z náhonu starého tacha, který generuje pulzy pro IMO dole na držáku brzdiče. Tak ten kabel nevyužívám ale je tam jako rezerva i s magnetem atd. Jinak tam fakt nic extra není. Zásuvka...
Teď tam mám pár věcí jinak - mám tam obří diodu co indikuje vypnuté ABS, to se hodí moc.
Upravil TomasTT dne 13.02.2013 19:09
*******************************
Tomáš Kocanda www.touratech.cz
Touratech e-shop: http://shop.toura...
Všechno ostatní e-shop: http://www.techge...
Na maily se snažím odpovídat co nejdřív, na SZ a messengery sporadicky!!! Pokud chcete odpověď rychle, napište mail nebo zavolejte 602 349970...